Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

Νηπιαγωγός: Παρασκευοπούλου Χαριάννα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):19 νήπια + 20 Α΄Δημοτικού
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 2ο Δημοτικό Μεγαλόπολης (συστεγαζόμενο).
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Αφήγηση ιστορίας ¨οι 7 χρωματιστοί ιππότες¨-χωρισμός σε ομάδες για τίτλους και εικονογράφηση του κάθε χρώματος- δραματοποίηση.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Καθαριότητα αυλής και ζωγραφική τοίχου
  • Στόχος δραστηριότητας: να συνεργαστούν με στόχο το καθαρό και όμορφο περιβάλλον
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας: Συγκέντρωση στο χώρο της παρέας, συζήτηση, οργάνωση, καταμερισμός εργασίας, πληροφορίες στο διαδίκτυο για μίξεις χρωμάτων. Στη συνέχεια φορέσαμε γάντια και καθαρίσαμε την αυλή μας από τα σκουπίδια . Τέλος ζωγραφίσαμε σε έναν τοίχο όλοι με οργανωμένες ομάδες αναμειγμένες και από τις δύο τάξεις. 











  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων
2 Να μοιραστούμε τη χαρά της δημιουργίας και να φέρουμε εις πέρας ένα έργο μαζί.
3 Τόνωση της αυτοπεποίθησης και των σχέσεων των δυο ομάδων.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Καταμερισμός εργασίας σε ομάδες που ήταν εμπλεκόμενα παιδιά και από τις δύο ηλικίες.
  • Τελικό Προϊόν:
Συνεργάστηκαν χάρηκαν και απόλαυσαν το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς τους.

  • Τρόποι καταγραφής:
1 Φωτογραφική μηχανή
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Συζήτηση λίγες μέρες πριν για την ιδέα και υλοποίησή της και αγορά των απαραίτητων  υλικών (χρώματα, πινέλα, γάντια) την προηγούμενη μέρα.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Πολλά οφέλη
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Αισθάνονται εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση που μπορούν να συνεργαστούν με μεγαλύτερα παιδιά. Επίσης εξοικειώνονται με τον/την εκπαιδευτικό του δημοτικού, δημιουργούνται σχέσεις και εμπλουτισμός γνώσεων.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Δημιουργία σχέσεων, τόνωση αυτοπεποίθησης καθώς βλέπουν πως είναι ικανά να προσφέρουν, χαρά και ευχάριστες αναμνήσεις.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Σύσφιξη σχέσεων τόσο με τα παιδιά όσο και με τους εκπαιδευτικούς, ευκαιρία για μετάβαση στην πραγματικότητα.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.
Σύσφιξη σχέσεων, να προετοιμάσουν τα αυριανά παιδιά δημοτικού.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Η δραστηριότητα πήγε πάρα πολύ καλά. Οι στόχοι πέτυχαν. Υπήρξε πολύ καλή συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά και  στις εκπαιδευτικούς. Ήταν όλα τα παιδιά πολύ χαρούμενα τόσο με τη δραστηριότητα όσο και με το αποτέλεσμα. Φυσικά ήθελαν να ζωγραφίσουν παραπάνω όμως ο χρόνος και ο σχεδιασμός να μην ξεφύγουμε από όρια δεν το επέτρεπαν. Επίσης ένα άλλο αρνητικό σημείο ήταν ο ήλιος και η κούραση της αναμονής μέχρι να έρθει η σειρά της κάθε ομάδας. Ωστόσο ήταν μια δραστηριότητα που μας ένωσε και πραγματικά την απολαύσαμε!!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου