Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ- 2ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης


Σχολική Χρονιά: 2012-2013
Νηπιαγωγός: Παλληκαρόνα Τότα
Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
-          ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ
Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι μπορούν να καταγράψουν με λέξεις και σύμβολα τον προφορικό λόγο

-          ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ

  1. Τα παιδιά μετεαφέρουν τον προφορικό λόγο στο χαρτί
  2. Κωδικοποιούν τον προφορικό λόγο με λέξεις και σύμβολα
  3. Αποκωδικοποιούν το γραπτό λόγο

-          ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

«Συνταγή κέικ σοκολάτας»

Αρχικά τα παιδιά περιγράφουν προφορικά τη διαδικασία παρασκευής του κέικ. Στη συνέχεια καταγράφουν τα υλικά για το κείκ χρησιμοποιώντας αρχικά σύμβολα (κολλούν στην αφίσα τόσα χάρτινα κουταλάκια όσες κουταλιές αναφέρει και η συνταγή) και εικόνες, και μετά λέξεις.
Στη δεύτερη φάση της δραστρηριότητας, τα παιδιά διαβάζουν τα υλικά της συνταγής χρησιμοποιώντας τα σύμβολα – εικόνες και τις λέξεις.
Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται με την παρασκευή του κέικ.

-          ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ

Δημιουργία αφίσας
  
-          ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ

Τα παιδιά δε συνάντησαν ιδιαίτερες δυσκολίες κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Όλα τα παιδιά, νήπια και προνήπια, συμμετείχαν πρόθυμα στην καταγραφή των υλικών της συνταγής.

-          ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ

Θεωρώ ότι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτή τη δραστηριότητα γιατί ήταν η πρώτη φορά που ασχολούνταν με την παρουσιάση του προφορικού λόγου με σύμβολα. Επίσης, όλες οι δραστηριότητες που αφορούν στη χρήση του γραπτού λόγου προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών. 
Φυσικά στην αρχή της δραστηριότητας κρίθηκε αναγκαίο να εξηγήσουμε με παραδείγματα τι ακριβώς είναι τα σύμβολα και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή μας ζωή. Τα παιδιά βρήκαν παραδείγματα χρήσης συμβόλων στο χώρο της τάξης και κατανόησαν τη χρησιμότητά τους.
  
-          ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Θεωρώ ότι ο τελικός στόχος της δραστηριότητας πραγματοποιήθηκε. Το θέμα ήταν αρκετά οικείο στα παιδιά και προκάλεσε το ενδιαφέρον τους. Η χρήση κι άλλων συμβόλων (εικόνες και σύμβολα) εκτός από τα γράμματα, ενθουσίασε τα παιδιά. 

                                



        







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου