Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΣΧΟΛΙΚΗ  ΧΡΟΝΙΑ :2013-2014
“ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ “
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο:4ο  νηπ. Τρίπολης (Κλασικό τμήμα )
Νηπιαγωγός :ΓΟΝΤΙΚΑ ΕΛΕΝΗ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ:18
1η Δραστηριότητα
ΤΙΤΛΟΣ: Το κουτί  με τις εκπλήξεις
ΣΤΟΧΟΣ: Αποδοχή του άλλου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ :
Σε ένα κουτί βάλαμε φωτογραφίες των παιδιών-κάθε φωτογραφία σε ένα λουλούδι. Ένα μουσικό κομμάτι παίζει και ένα ένα παιδί παίρνει στην τύχη μία φωτογραφία και πρέπει να πει τι του αρέσει σε αυτό το παιδί .Όσα λέγονται , γράφονται στα πέταλα του λουλουδιού.
ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
1.Να εντοπίσουμε τα θετικά χαρακτηριστικά κάθε παιδιού
2.Να τονίσουμε την αυτοπεποίθηση των λιγότερο «τολμηρών» παιδιών
3.Να εξομαλυνθούν οι αντιθέσεις.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ:
Δημιουργήσαμε ένα ταμπλό με τα λουλούδια-φωτογραφίες.
ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Αυτό που διασκέδασαν περισσότερο ήταν η στιγμή που περιέγραφαν τους συμμαθητές τους. Ακούστηκαν  μερικά επίθετα  , όπως   “ελκυστικός “και “γενναία”.
ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Κάποια μικρότερα παιδιά είχαν δυσκολία να εκφράσουν την άποψή τους για τους άλλους.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Υπήρξε δυσκολία στο να βρουν θετικά χαρακτηριστικά στα παιδιά που παρουσιάζουν συχνά αρνητικές συμπεριφορές. Όμως μετά από παρότρυνση καταφέραμε να εντοπίσουμε θετικά χαρακτηριστικά.






2 η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ:ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ : Η ΛΕΥΚΗ ΚΑΙ Η ΜΑΥΡΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ
ΣΤΟΧΟΣ:Η αποδοχή του διαφορετικού
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Ανάγνωση του παραμυθιού και στη συνέχεια αναδιήγηση. Τα παιδιά μετά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε.
ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
1.Η αποδοχή του άλλου
2.Αντίληψη της έννοιας της ισότητας
3.Αντίληψη ότι η εξωτερική εμφάνιση δεν είναι τόσο σημαντική όσο ο εσωτερικός κόσμος.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ:
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις σοκολάτες και δραματοποιήσαμε το πάρτυ.
ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ :
Η δραματοποίηση ήταν το αγαπημένο σημείο.
ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ:
Το μοίρασμα των ρόλων είναι πάντα λόγος διαφωνιών .Έτσι αποφασίστηκε να παίξουμε και άλλες μέρες τις σοκολάτες για να μπορέσουν όλοι να πάρουν το ρόλο που ήθελαν.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Περισσότερο επεκταθήκαμε στα συναισθήματα της λευκής σοκολάτας την απόρριψη που αισθάνθηκε , όταν πήγε στο πάρτυ.
Τα παιδιά μπήκαν στη θέση της λευκής σοκολάτας, περιέγραψαν πώς θα ένοιωθαν εκείνα σε μια τέτοια περίπτωση και  ακούστηκαν αρνητικά συναισθήματα όπως λύπη, στενοχώρια, θυμός, απογοήτευση και μοναξιά.


                       




3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: ΤΟ ΓΑΙΤΑΝΑΚΙ
(ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ)
ΣΤΟΧΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
-Η αποδοχή του άλλου
-Η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα
-Να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του
άλλου είτε αφορά διαφορές στη σωματική ή την πνευματική του
κατάσταση, το φύλο, τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία ή τη
γλώσσα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Η μέρα ξεκίνησε κάνοντας αναφορά στην μέρα κατά της σχολικής βίας και στο τι μπορεί για μας τους μικρούς να σημαίνει αυτό.
Ακούστηκαν απόψεις:
-Να μην χτυπάμε τους άλλους
-Να μην στενοχωρούμε τους άλλους
-Να τους έχουμε φίλους
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο της Ζωρζ Σαρρή : το γαϊτανάκι. Έτσι η κουβέντα μας επεκτάθηκε στα παιδιά όλου του κόσμου. Χαρακτηριστικό είναι το ότι ένα παιδί τόνισε πως πρέπει να αγαπάμε και τον Μανώλη(ελληνόπουλο) .Παρόλο που στην τάξη υπάρχουν τρία παιδιά από την Αλβανία , και δεν υπάρχει πρόβλημα  στην συναναστροφή με αυτά  , το συγκεκριμένο παιδί παρατήρησε πως ο Μανώλης , έχει πιο σκούρο δέρμα και γι αυτό είναι διαφορετικός.
Όλοι μαζί αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα για αυτή την μέρα .
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
1.Η αντίληψη της έννοιας της ισότητας
2.Η αλλαγή των αρνητικών συμπεριφορών
2.Ο σεβασμός της προσωπικότητας του άλλου.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ:
Δημιουργήσαμε αφίσα η οποία αναρτήθηκε σε εμφανές μέρος της τάξης.

ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Στα παιδιά άρεσε ιδιαίτερα το ποίημα για τα παιδιά της γης.
ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Στα μείον εντάσσονται οι επιθυμίες των παιδιών να τοποθετηθεί το παιδάκι που έφτιαξαν δίπλα στου φίλου τους.




ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Νομίζω ότι το βιβλίο που επέλεξα ήταν αρκετά μεγάλο και αυτό κούρασε τα παιδιά. Ο στόχος που είχε τεθεί νομίζω πως επετεύχθη σε μεγάλο βαθμό , γιατί τελικά με την συζήτηση σκέφτηκαν αρκετά τα παιδιά και έφτασαν μόνα τους σε συμπεράσματα.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκαν αρκετές δραστηριότητες για την διαφορετικότητα , τα συναισθήματα και την αποδοχή του άλλου.
-Ζωγραφίζουμε όλοι μαζί: Σε χαρτιά μισό Α4 τα παιδιά ζωγράφισαν και όλες οι ζωγραφιές συνέθεσαν ένα όμορφο αποτέλεσμα.
-Το ταξίδι της παπλωματούς :Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, τα παιδιά σε μικρά χαρτιά ζωγράφισαν γεωμετρικά σχέδια και τα ενώσαμε φτιάχνοντας το πάπλωμα της παπλωματούς.
-Η αλυσίδα της φιλίας :Τα παιδιά έφτιαξαν μία καρδιά ο καθένας με το όνομά του πάνω και όλες μαζί ενώθηκαν σε μια αλυσίδα .Τονίσαμε πως πρέπει να αγαπάμε ο ένας τον άλλο.
-Τα χέρια μας δεν τα έχουμε για να χτυπάμε: Αφού φτιάξαμε τα χέρια μας με τύπωμα με δαχτυλομπογιές , τα κολλήσαμε- όλα μαζί και τα παιδιά είπαν γιατί έχουμε τα χέρια μας . Οι ιδέες που ακούστηκαν ήταν πρωτότυπες.
-Ζωγραφίζω τον φίλο μου: Σε χαρτί Α4 το κάθε παιδί ζωγράφισε το παιδί που καθόταν απέναντί του.
-Μουσικοκινητικό :Ο Μιχάλης του Μ.Φιλιππάκη
-Η καλοκαιρινή μας παρουσίαση θα είναι η πολύχρωμη αγάπη του Μ.Φιλιππάκη

                                                            ΤΡΙΠΟΛΗ  ΜΑΙΟΣ 2014


                                       



                               



                                   



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου