Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ - 6ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική Χρονιά: 2012-2013
Νηπιαγωγοί: Κατριμουστάκη Αθανασία- Ζησιμοπούλου Αθηνά
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
 Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
1ο Φυλλάδιο
Νηπιαγωγείο: 6ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 21
  • Τίτλος δραστηριότητας: Το Καμένο Δάσος
  • Στόχος δραστηριότητας:  1.Να μάθουν τη χρησιμότητα του δάσους και να αξιολογήσουν τη σπουδαιότητα και τη σημασία του.
2. Να αποκτήσουν αισθήματα ευθύνης για την προστασία και βελτίωση του Περιβάλλοντος.
3. Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και ν’αποκτήσουν ικανότητα συνεργασίας.
4. Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν το προφορικό τους λόγο.
5. Να  αποκτήσουν ακουστική και οπτική δεξιότητα.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Ομαδική Εργασία: 1. Το Δάσος  2. Το Καμένο Δάσος
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να εκφράσσουν απόψεις και εμπειρίες σχετικά με τη χρησιμότητα του δάσους.
  2. Να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να γράψουν όπως μπορούν.
  3. Ν περιγράψουν και να ερμηνεύσουν εικόνες.

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
-Ζωγράφισαν το δάσος-το Καμένο Δάσος και έγραψαν ότι μπορούσαν
-Συζήτηση για τη χρησιμότητα του δάσους και τις επιπτώσεις που φέρνει η καταστροφή του,αντάλλαξαν απόψεις και εμπερίες έχοντας το ρόλο του ομιλητή  και του ακροατή σεβόμενοι τους άλλους χωρίς να τους διακόπτουν
-Γνώρισαν τα είδη των δένδρων και των ζώων του δάσους
- Έγραψαν τις ωφέλειες του ανθρώπου από το δάσος
-Έγραψαν μηνύματα -πινακίδες
-Αποστήθισαν τραγούδια ,αινίγματα, παροιμίες
Άκουσαν παραμύθια σχετικά όπως: Το μικρό ελαφάκι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ κ.α., του Αισώπου: Ο Λαγός και η Χελώνα κ.ά. Έκαναν το δικό τους παραμύθι βάζοντας τις εικόνες σε μια ακολουθία-σωστή χρονική σειρά  και να καταλάβουν τι λείπει από ένα σύνολο εικόνων, ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν εικόνες στα παραμύθια που διαβάσαμε π. χ. Βρες ποια είναι η εικόνα που δείχνει……… , να περιγράψουν και να ερμηνεύσουν εικόνες κ.ά.
- Παιγνίδια Ρόλων: 1. Οι Πυροσβέστες στο δάσος  2.Λύκε-Λύκε είσαι εδώ.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Οι δραστηριότητες και οι στόχοι υλοποιήθηκαν αρκετά καλά.
  • Τρόποι καταγραφής:
Παρατήρηση
  • Δυσκολίες που συνάντησαν τα παιδιά.
Κάποια παιδιά δεν έγραψαν
  • Βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά.
Αρκετά καλός
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα νήπια απέκτησαν γνώσεις, δεξιότητες, θετικές στάσεις συμπεριφοράς και ευαισθησία ως προς τη φύση, είτε μέσα από τις δραστηριότητες είτε μέσα από τα παιγνίδια τους.
Εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους με νέες λέξεις, έγραψαν με το δικό τους τρόπο, ξεφύλλισαν βιβλία διαβάζοντας το τίτλο του παραμυθιού, το συγγραφέα, τις εικόνες κ.λ.π.

Επειδή είχαν προηγηθεί κι άλλες τέτοιες εργασίες οι δυσκολίες ήταν μικρές.

                              



                                         




 Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
2ο Φυλλάδιο
Νηπιαγωγείο: 6o Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 21
  • Τίτλος δραστηριότητας: Μέσα Συγκοινωνίας- Μεταφοράς
  • Στόχος δραστηριότητας:   Ενασχόληση με διαφορετικά είδη κειμένων. Κοινωνική διάσταση της γραφής.Συμμετοχή σε δραστηριότητες  εγγραμματισμού και αναδυόμενης γραφής.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
  1. Παιδική Λογοτεχνία
α.Ν’ απολαύσουν το τραγούδι « Η σακαράτα»
β.Να παρακολουθήσουν τη παρουσίαση του μύθου «Δαίδαλος Ίκαρος»
και να ενημερωθούν για το ποιός ήταν ο πρώτος που πέταξε στον ουρανό.
  1. Προφορική  Επικοινωνία
Παρουσίαση των μέσων συγκοινωνίας με εικόνες. Συζήτηση- Ανταλλαγή απόψεων και εμπεριών.
  1. Ανάγνωση
α. Να γνωρίσουν ένα άλλο είδος γραπτού λόγου τα εισιτήρια
β.Να απομνημονεύσουν αινίγματα (τρένο- αυτοκίνητο).
γ. Να εντοπίσουν ότι κάθε αυτοκίνητο έχει πινακίδες
δ.Να γνωρίσουν και να προσπαθήσουν να αποκωδικοποιήσουν τα σήματα κυκλοφορίας
4. Γραφή
α. Δημιουργία εισιτηρίου για το λεωφορείο. Να γράψουν τα’ απαραίτητα στοιχεία
β.Να γράψουν με τη βοήθεια των γονέων τους την πινακίδα του αυτοκινήτου τους
γ. Να φτιάξουν έναν «οδηγό» για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους
δ. Να ζωγραφίσουν τα φανάρια-σήματα κυκλοφορίας και τις οδηγίες που μας δίνουν
ε. Να εικονογραφήσουν και να γράψουν από το παραμύθι «Δαίδαλος Ίκαρος» ότι τους άρεσε.
Στ.Να ταξινομήσουν τα Μ. Σ. σ’αυτά του ΑΕΡΑ-ΣΤΕΡΙΑΣ-ΘΑΛΑΣΣΑΣ


  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο περιβάλλον για τη καλλιέργεια του προφορικού λόγου
  2. Να αντιληφθούν τα νήπια τη κοινωνική διάσταση της γραφής
  3.  Να νοιώσουν τη χαρά τη δημιουργίας δικών τους κειμένων
  4. Να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν
  5. Να μάθουν να συνεργάζονται
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
  1. Εισιτήρια από διάφορα μέσα συγκοινωνίας
  2. Παραμύθια –Ιστορίες- ποιήματα-Τργούδια
  3. Εικόνες με τα μέσα συγκοινωνίας-Σήματα-Περιοδικά- Η.Υ.


  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
1.Οδηγός για ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους
2.Εικονογράφηση-Γραπτή αναπαραγωγή του μύθου «Δαίδαλος Ίκαρος»
3.Δημιουργία εισιτηρίων
4. Αναπαραγωγή πινακίδων αυτοκινήτων
5. Σήματα φανάρια. Αποκωδικοποίηση –αναπαραγωγή των πληροφοριών-οδηγιών που δίνουν
Αφού ταξινομήσαμε τα Μ.Σ. γράψανε όπως μπορούσαν τα ονόματά τους

  • Τρόποι καταγραφής:
Παρατήρηση
  • Δυσκολίες που συνάντησαν τα παιδιά.
Δεν έγραψαν όλα τα παιδιά
  • Βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά.
Αρκετά καλός
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Εμπλουτισμός του λεξιλογίου τους  με νέες λέξεις
Δόθηκε ευκαιρία σε κάθε παιδί ν’αντιληφθεί για ποιο λόγο γράφουμε και διαβάζουμε και να γράψει με το δικό του τρόπο


                                 



                                             



                                            





                                       



                               



     


3ο Φυλλάδιο
Νηπιαγωγείο: 6o Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 21
  • Τίτλος δραστηριότητας:  ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ-ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ
  • Στόχος δραστηριότητας:
  1. Συμμετοχή σε δραστηριότητες Εγγραματισμού και παραγωγής ειδών κειμένων.
  2. Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν το προφορικό τους λόγο.



  • Περιγραφή δραστηριότητας:
  1. Παιδ. Λογοτ.
α.Ν’ακούσουν τους ύμνους για τη Μεγάλη Εβδομάδα
β. Να παρακολουθήσουν τα Πάθη του Χριστού
2.Προφορική επικοινωνία
Συζήτηση για τα Πάθη του Χριστού -τα έθιμα-Κάρτες με ευχές
  1. Ανάγνωση
  2. Διαβάζουμε συνταγές για κουλούρια-τσουρέκια για το Πάσχα
  3. Γραφή
  4. Δημιουργία Κάρτας μ’ευχές Πασχαλινές-Φακέλλου Ταχυδρομείου γραμματόσημο. ΚΑΡΤΑ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΜΗΤΕΡΑ
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο περιβάλλον για τη καλλιέργεια του προφορικού λόγου.
  2. Να αντιληφθούν τα νήπια τη κοινωνική διάσταση της γραφής.
  3. Να νοιώσουν τη χαρά της δημιουργίας δικών τους κειμένων
  4. Να ενθαρρύνονται να γράφουν όπως μπορούν.
  5. Να μάθουν να συνεργάζονται.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ ΕΘΙΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ έργων ζωγραφικής με Θέμα τα ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΕΙΚΟΝΕΣ-ΒΙΒΛΙΑ-ΚΑΡΤΕΣ ΜΕ ΕΥΧΕΣ

  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
  1. ΒΙΒΛΙΟ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
  2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΘΙΜΑ –ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΟΓΙΑ
  3. ΚΑΡΤΑ σε σχήμα αυγού ΜΕ ΕΥΧΕΣ-ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΦΑΚΕΛΛΟΣ με τα στοιχεία Αποστολέα-Παραλήπτη
  4. ΚΑΡΤΑ ΜΕ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΣΕ ΣΧΗΜΑ ΚΑΡΔΙΑΣ
  • Τρόποι καταγραφής:
Παρατήρηση
  • Δυσκολίες που συνάντησαν τα παιδιά.
Δεν έγραψαν όλα τα παιδιά
  • Βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά.
  • Αρκετά καλός

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Συμμετοχή σε δραστηριότητες Εγγραμματισμού αναδυόμενης γραφής
Κατανόηση της κοινωνικής διάστασης της γραφής (Επικοινωνία)
Αποδοχή όλων « των γραφών»
Τα παιδιά γράφουν όπως μπορούν. Μαθαίνουν να συνεργάζονται.



        



             



                           



                                           




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου