Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:4Ο Τρίπολης- 1ο κλασικό τμήμα
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ :Γόντικα Ελένη
Τίτλος σχεδίου εργασίας: "Αθλητισμός και αθλήματα"

ΣΤΟΧΟΣ:Η γνωριμία με τα αθλήματα και τους αθλητές  και συγκεκριμένα ασχοληθήκαμε με το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το σκι και το τένις.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ :
1.Να αποκτήσουν θετική αυτοεκτίμηση
2. Να μάθουν να δέχονται την αποτυχία
3. Να εκτελούν με επιτυχία δραστηριότητες με το συντονισμό των κινήσεων του σώματος τους.
4. Να συνεργάζονται , να αναλαμβάνουν ρόλους υπεύθυνους.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
1Η ΦΑΣΗ:ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ – ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η αναζήτηση ξεκίνησε μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων . Μιλώντας για τους μήνες και μόλις ακούσαμε το τραγούδι :12 ΜΗΝΕΣ ΑΘΛΗΤΕΣ . Έτσι λοιπόν προβληματιστήκαμε πάνω στην ερώτηση «γιατί οι μήνες είναι αθλητές ;»- Κάποιος απάντησε πως οι αθλητές κάνουν σκι όπως ο Σουμάχερ .(ο οποίος είχε πρόσφατα πάθει το ατύχημα).


Έτσι, οι περισσότεροι έδειξαν ενδιαφέρον να μάθουμε κ ι άλλα πράγματα για το σκι .Κάποιοι ήθελαν να πούμε για το ποδόσφαιρο  , κάποιοι άλλοι για το μπάσκετ, κάποιοι για το σκι  και κάποιοι για το τένις .Έτσι φτιάξαμε 4 ομάδες και πήραμε χαρτί του μέτρου όπου γράψαμε τι ξέρουμε ως τώρα για τα αθλήματα .Τις επόμενες μέρες πάλι σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά σκέφτηκαν τι θα ήθελαν να μάθουν για τα αθλήματα .






 2η ΦΑΣΗ:ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

 Αφού προηγήθηκε ο χωρισμός σε ομάδες ανάλογα με το τι ενδιέφερε τον καθένα, αρχίσαμε να αναζητούμε τρόπους για να συγκεντρώσουμε πληροφορίες.
Τα παιδιά πρότειναν:-ΒΙΒΛΙΑ –Η/Υ –ΝΑ ΡΩΤΗΣΟΥΝ  ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΔΕΡΦΙΑ
Στη συνέχεια αποφασίσαμε πώς θα ενημερώσουμε τους γονείς και γράψαμε ένα σημείωμα, ώστε να ενημερωθούν και να είναι βοηθοί στην ερευνά μας. Και στη συλλογή πληροφοριών.
Στη συνέχεια πήραμε αποφάσεις.
1.Να βρούμε εικόνες και πληροφορίες και για τα 4 αθλήματα που διαλέξαμε
2.Να συμπληρώσουμε ερωτηματολόγια με ερωτήσεις για το πιο άθλημα προτιμάμε, αν ασχολούμαστε με κάποιο άθλημα , κάθε πότε , κ. α.
3η ΦΑΣΗ :ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΦΙΣΩΝ ΜΕ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Όλοι μαζί στην παρέα συγκεντρώσαμε τις εικόνες που έφεραν τα παιδιά , κόψαμε κι άλλες από εφημερίδες, και τις ομαδοποιήσαμε σε 4 ομάδες των αθλημάτων που μας ενδιέφεραν . Κάθε ομάδα παρουσίασε το άθλημα που είχε αναλάβει.
Στη συνέχεια σε ομάδες τα παιδιά κόλλησαν τις εικόνες και έφτιαξαν αφίσες με τα 4 αθλήματα που είχαν επιλέξει. Προσπάθησαν να γράψουν ονόματα αθλημάτων.




2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
Τα παιδιά υπαγόρευαν και η νηπιαγωγός συμπλήρωσε ένα ερωτηματολόγιο για κάθε παιδί με ερωτήσεις :ποιο άθλημα σου αρέσει, έχεις παρακολουθήσει από κοντά κάποιο άθλημα , κάνεις κάποιο άθλημα .Και στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους άθλημα. Κάποιοι έφεραν από το σπίτι τις στολές του ποδοσφαίρου που φορούν , τα παπούτσια τους κ.α.
 3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ
Μιλήσαμε για τα ολυμπιακά αθλήματα ,είδαμε εικόνες και βίντεο από ολυμπιακούς αγώνες. Φτιάξαμε μετάλλια από πηλό και τα κρατήσαμε για τους δικούς μας αγώνες. Φτιάξαμε επίσης το σήμα των ολυμπιακών αγώνων και συζητήσαμε τι συμβολίζει.



4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μιλήσαμε για τα ολυμπιακά αθλήματα και τους ολυμπιακούς αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα. Είδαμε εικόνες  αγγείων στο διαδίκτυο και διαβάσαμε βιβλία .Παρατηρήσαμε πως αγωνίζονταν , αν φορούσαν ρούχα και αν κρατούσαν κάτι.
5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΜΠΟΟΥΛΙΝΓΚ
Παίξαμε το δικό μας άθλημα . Αποφασίσαμε να παίξουμε μπόουλινγκ , μιας και ο καιρός ήταν ιδιαίτερα βροχερός . Έτσι ήταν μια καλή ιδέα για παιχνίδι μέσα στην τάξη .Κάθε παίκτης ήταν υπεύθυνος για την καταγραφή των πόντων που κέρδιζε κάθε φορά. Έτσι φτιάξαμε πίνακα με τα αποτελέσματα. Τα μεγαλύτερα παιδιά βρήκαν την καταγραφή πολύ ενδιαφέρουσα , ενώ τα μικρότερα δυσκολεύονταν. Στο τέλος των 4 γύρων φόρεσαν όλοι το μετάλλιο τους.





4η ΦΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στο τέλος συζητήσαμε ποιες δραστηριότητες μας άρεσαν περισσότερο, ποιες μας δυσκόλεψαν και ποιες μας άρεσαν λιγότερο.

Επειδή στην τάξη υπάρχει αρκετή ανομοιογένεια – τα παιδιά είναι σχεδόν μισά νήπια και μισά  προνήπια, πολλές φορές τα μικρότερα αδιαφορούσαν και κουράζονταν γρήγορα.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:4Ο Τρίπολης- 2ο κλασικό τμήμαΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ :Λάππα ΈλληΤίτλος σχεδίου εργασίας; "Γάμος"

                           ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ




















 










                                           


                                   





Σχολική χρονιά: 2013-2014
Νηπιαγωγείο: 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης (Ολοήμερο Τμήμα)
Νηπιαγωγοί: Ξανθοπούλου Σαββίνα- Ζαχαροπούλου Κατερίνα
Τίτλος σχεδίου εργασίας: «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ – ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ»
Στόχος  
Η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, συλλογικότητα και υπευθυνότητα.
Επιμέρους Επιδιώξεις
1.       Συνεργασία και ενεργητική συμμετοχή στο κοινό έργο.
2.       Η μάθηση να είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
3.       Ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας.
4.       Ηθική ικανοποίηση για την παροχή βοήθειας σε κάποιες ομάδες που έχουν ανάγκη.
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
                Τα παιδιά ήταν πολύ ενθουσιασμένα με τον ερχομό των Χριστουγέννων, περιμένοντας τι άλλο, μα τα δώρα του Αη-Βασίλη, κι όλη αυτή τη ζεστή ατμόσφαιρα των ημερών αυτών.
                Φτιάξαμε ιστόγραμμα, λέγοντας τι ξέρουμε για τα Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά. Οι ιδέες ήταν πολλές και παραδοσιακές-θα λέγαμε.
                Στη συνέχεια, φτιάξαμε δεύτερο ιστόγραμμα, ζητώντας αυτά που θέλαμε να μάθουμε.





2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
                Προτείναμε δραστηριότητες για να μάθουμε αυτό που θέλουμε και χωριστήκαμε σε τρεις μικρότερες ομάδες των έξι ατόμων η καθεμιά.Οι ομάδες αυτές ανέλαβαν κι από κάτι ξεχωριστό. Σπουδαία και σημαντική βοήθεια θα ζητούσαν τα παιδιά από τους γονείς τους. Έτσι δεν παραλείψαμε την ενημέρωση των γονέων με σημειώματα, για να συμμετέχουν κι εκείνοι στο έργο των παιδιών τους.



3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .
1η Δραστηριότητα:  -Κάλαντα άλλων περιοχών κι άλλων χωρών .
Ορίζουμε μια ομάδα 6 παιδιών που το καθένα θα φέρει στίχους και μουσική και CD από κάλαντα.Το πρώτο και το δεύτερο βρήκαν κάλαντα από ηπειρωτικές περιοχές της Ελλάδας (π.χ. Πελοπόννησος,Θράκη,Μακεδονία,Αττική κλπ.).Το τρίτο και το τέταρτο παιδί έφεραν κάλαντα από νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας (π.χ. Αιγαίου, Ζακύνθου, Κερκύρας, Κρήτης κλπ.). Το πέμπτο και το έκτο έφεραν –πάντα με τη βοήθεια των γονέων- κάλαντα Αμερικής, Γερμανίας, Ιταλίας, Σουηδίας.
(Έτσι γίνεται σύνδεση νέων γνώσεων που απέκτησαν τα παιδιά με προηγούμενες εμπειρίες, αλλά και γνωριμία με νέα ήθη κι έθιμα).
2η Δραστηριότητα:  - Διάφορες χριστουγεννιάτικες κατασκευές (άγγελοι, κάρτες, ημερολόγια).
Ορίσαμε μια ομάδα 6 παιδιών που -ύστερα από το ενδιαφέρον που έδειξαν- έφεραν πληροφορίες (εγκυκλοπαίδειες, ιντερνετ κλπ.) για τους αγγέλους του ουρανού, έφεραν συλλογές καρτών και παλιά ημερολόγια, γιατί το διάλεξε η ομάδα τους.
Στη συνέχεια φτιάξαμε όσοι ήθελαν αγγέλους που τους κρεμάσαμε απ τα σκοινιά ψηλά για να μας προστατεύουν, φτιάξαμε μόμπιλε και κολλάζ από τις συλλογές καρτών που είχαμε στη διάθεσή μας, κάναμε ομαδοποιήσεις. Όσοι ήθελαν έφτιαξαν τα ημερολόγια για να μετρούν το χρόνο.
(Εκτός από την ομαδοποίηση και ταξινόμηση, αναπτύσσεται η δημιουργικότητα και η φαντασία του παιδιού).


3η Δραστηριότητα:  -Συνταγή και παρασκευή  βασιλόπιττας.
Ξαναορίστηκε μία ομάδα 6 παιδιών τα οποία έφεραν συνταγές βασιλόπιττας από τις μαμάδες, κι αφού αποφασίσαμε ποια βασιλόπιττα από όλες θα φτιάχναμε, ανά 2 μας έφεραν τα υλικά. Όταν τα συγκεντρώσαμε όλα στην τάξη, ακολουθώντας τη συνταγή μας, όλα τα παιδιά βοήθησαν να ετοιμαστεί. Ακολούθησε η κοπή της πίττας, και για εκείνον που βρήκε το φλουρί ένα μικρό δώρο.
(Μαθηματικά αλλά και εισαγωγή στα έθιμα του τόπου μας).


4η Δραστηριότητα:   -Δραματοποίηση με τις ευχές των παιδιών στα αστέρια για να είναι όλοι οι άνθρωποι ευτυχισμένοι.
Στη δραστηριότητα αυτή συμμετείχαν όλα τα παιδιά αλλά και οι περισσότερες μαμάδες. Επειδή τα παιδιά έκαναν ευχές για να είναι όλοι οι άνθρωποι ευτυχισμένοι κι όλοι να έχουν δώρα αυτές τις ημέρες (η αφορμή ήταν το γράμμα στον Αη-Βασίλη, όπου ένα κοριτσάκι έγραψε ότι ήθελε δώρο και για τα φτωχά παιδάκια) ψάξαμε για ένα θεατρικό που είχε σχέση με τις ευχές. Δούλεψαν όλα τα παιδιά, ακόμα και οι μαμάδες για τις στολές, το σκηνικό, τα αξεσουάρ κλπ.
(Υπευθυνότητα, συνεργατικότητα, φαντασία, συμβολή στο κοινό έργο).



5η Δραστηριότητα:  -Συμπαράσταση με τρόφιμα που συλλέξαμε και προσφέραμε στο  καλάθι του φτωχού αδελφού.
Στη δραστηριότητα αυτή πάλι συμμετείχαν όλα τα παιδιά, αφού μετά την ανάγνωση του παραμυθιού «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» τα ίδια τα παιδιά ύστερα από συζήτηση- έκαναν πρόταση να μαζέψουμε τρόφιμα γι αυτούς που δεν έχουν. Συζητήσαμε τους τρόπους και οι γονείς μας είπαν ότι υπάρχει για αυτό το σκοπό «Το καλάθι του φτωχού αδελφού». Αφού τα συγκεντρώσαμε όλα πάλι μαζί με τους γονείς τα μεταφέραμε στο φιλανθρωπικό πρόγραμμα. Η επιγραφή μας:  «Από τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Τρίπολης για όποιον τα χρειάζεται».
(Ατομική και κοινωνική αυτονομία, μεταφορά δραστηριοτήτων έξω από το σχολείο).



4η Φάση: Αξιολόγηση.
                Οι δραστηριότητές μας κύλησαν πολύ ομαλά, και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από όλες, τόσο από τα κάλαντα και τα έθιμα, όσο και από την παρασκευή της βασιλόπιττας και των στολιδιών. Κάποια άλλα δήλωσαν πολύ συγκινημένα που βοήθησαν παιδιά που δεν είχαν όσα αγαθά είχαν εκείνα.
                Στην πλειοψηφία τους οι γονείς βοήθησαν πολύ, κι έδειξαν ενδιαφέρον, υπήρξαν ωστόσο και περιπτώσεις που αδιαφόρησαν, κι αυτό είχε αντίκτυπο στη συμπεριφορά του παιδιού, το οποίο ένιωσε να διαφοροποιείται από την ομάδα (θυμός, νεύρα κ.λ.π.).
                Γενικά ήταν μια εποικοδομητική διαδικασία για όλους μας.















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου