Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ - Νηπιαγωγείο Βερβένων

Σχολική χρονιά 2012-2013
Νηπιαγωγός: Ρεντούλη Νατάσα
Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Αναδυόμενη γραφή
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1)Εισαγωγή  στον ποιητικό λόγο και της συμβολικές έννοιες
                                                                2)Γνωριμία με το συνθέτη Μ. Θεοδωράκη.
                                                               3)Καλλιέργεια φαντασίας
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ.
            2)Oι χαρταετοί
     ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ  Ατομικό δίπτυχο, με γραφή και ζωγραφική και γραφή και κολάζ.
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ Δημιουργήθηκαν ομάδες ανάλογα με το πώς είχε επιλέξει το κάθε παιδί να αναπαραστήσει τη Μαργαρίτα. Στον τομέα της γραφής όμως τα νήπια που είχαν περισσότερες αδυναμίες αντέγραφαν το συμμαθητή τους.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
(ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ -ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ -ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
Θετική αξιολόγηση τελικό προϊόν έτυχε της αποδοχής και της συμμετοχής όλων.









Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Νηπιαγωγός: Μαγκλή Γεωργία
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ:
Nα  συνειδητοποιήσουν  και  να  κατανοήσουν  ότι  ο  γραπτός  λόγος  χρησιμοποιείται  ως  εργαλείο  επικοινωνίας και  ως  μέσο  απόκτησης  γνώσεων.
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:
1)      Να αποκτήσουν  φωνολογική  επίγνωση.
2)      Να  εμπλουτίσουν  το  λεξιλόγιό  τους με   καινούριες  και «ασυνήθι-στες» λέξεις.
3)      Να  ακούν,  να εκφράζονται, να  αιτιολογούν  τις  σκέψεις  και  από-ψεις.
4)      Να  εισάγουμε  τα  παιδιά  στο  μαγικό  κόσμο της  ποίησης.
5)      Γνωριμία  με τον ποιητή Οδυσσέα  Ελύτη.
                                                               
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
       «Το  τραγούδι  του  κοριτσιού» Οδυσσέας  Ελύτης.

                   Περιγραφή  δραστηριότητας:
            Με αφορμή την Άνοιξη τραγουδήσαμε το «Τραγούδι του κοριτσιού».    Είναι  το  αγαπημένο  τους. Συζητήσαμε  για  την  ομοιοκαταληξία  στα ποιήμα-τα.  Εντοπίσαμε  λέξεις  που  δε  γνώριζαν  τη   σημασία  τους  και  τις  καταγρά-ψαμε. Ιδιαίτερη  εντύπωση  τους   έκανε  η  λέξη  «μπαξές». Την   ανέφεραν  συχνά  και  την  ταίριαξαν  αρχικά με  το  «μενεξέ».  Προσπάθησαν  να  βρουν  και  άλλες  ομοιοκατάληκτες  λέξεις.  Στο  τέλος  ζωγράφισαν  το  τραγούδι ατομικά  και  ομαδικά  σαν  εικονόλεξο.                                                                                                            

1)      ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
Η  καταγραφή  της  δραστηριότητας  πραγματοποιήθηκε  ατομικά και   ομαδικά.  Ατομικά σε  χαρτί  με  διάφορα  υλικά  ζωγραφικής   και  ομαδικά  σε  χαρτόνι  με   μαρκαδόρους.
2)      ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
3)      ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ
Είναι  το  αγαπημένο  τους  τραγούδι,  γι’αυτό  δούλεψαν  ακούραστα, ευ-χάριστα  και  με  ισχυρή θέληση  για  ένα  εντυπωσιακό  αποτέλεσμα. Τα  προνήπια  δυσκολεύτηκαν  να  γράψουν  το  στίχο  που ζωγράφισαν  και ήθελαν  να  κοιτάζουν   από  τα  νήπια.
4)      ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ
Ήταν  ενθουσιασμένα  σε όλη  τη  διάρκεια  επεξεργασίας  του ποιήμα-τος.  Ζωγράφιζαν  και  τραγουδούσαν  ταυτόχρονα.  Παρ’όλο  που  ξεκι-νήσαμε  από  την  ατομική  ζωγραφιά   το ένα  βοηθούσε  το   άλλο.  Την  ομαδική  την  πρότειναν  τα  ίδια  για  να  την  κρεμάσουμε  στην  τάξη  μας.
Στην  ατομική  ζωγραφιά  τα προνήπια  δυσκολεύτηκαν  να  γράψουν    το  στίχο  που  ζωγράφιζαν.   Ζητούσαν τη  βοήθεια  μου  ή  των  νηπίων.
5)      ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
(ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ -ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ -ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)

ΑΛΛΑΓΗ  ΣΤΑΣΗΣ  ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
 Στη  διάρκεια  εφαρμογής  του  προγράμματος τα  παιδιά επηρεασμέ-να  από  την  ομοιοκαταληξία  «μπαξέ- μενεξέ»,  προσπαθούσαν  να     βρουν  δικές τους  ομοιοκατάληκτες  λέξεις. Με  αυτές  έφτιαχναν  σταυρόλεξα.  Πίστεψαν  στις  δυνάμεις  τους  ότι  μπορούν  να  γράφουν  μόνα  τους.  Η  γραφή  επεκτείνεται  σε  όλες  τις  δραστηριότητες  του  προγράμματος(ελεύθερο  σχέδιο, οικοδομικό  υλικό, γωνιά  δραματοποίησης).

ΑΛΛΑΓΗ  ΣΤΑΣΕΩΝ  ΤΩΝ  ΓΟΝΕΩΝ
                 Στις  ατομικές  συναντήσεις  των  γονέων  για  την  πρόοδο  των  παιδιών  τους  μου  ανέφεραν  ότι  παρατήρησαν  αλλαγή  στο  γραπτό  και προ- φορικό  τους  λόγο. Στην  προφορική  επικοινωνία  συλλάβιζαν  λέξεις προσπα-  θώντας  να  βρουν  τα γράμματα  που  τις  συνθέτουν.
Στη  ζωγραφική  τους  έγραφαν   τίτλο  στο  έργο  τους  ακόμα  και  προτάσεις.                                    Τους  εξήγησα  τον  τρόπο  προσέγγισης  της  γλώσσας   με  την  αναδυόμενη  γραφή  και  ανταποκρίθηκαν  θετικά.
                
ΑΛΛΑΓΗ  ΣΤΑΣΕΩΝ  ΔΙΚΩΝ  ΜΑΣ-ΕΠΙΔΡΑΣΗ  ΣΤΗ  ΜΕΤΑΞΥ  ΜΑΣ  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Εποικοδομητική  ήταν  η  συνεργασία  σε  όλη  τη  διάρκεια  του  προγράμματος  μεταξύ  μας.  Προσπαθούσαμε  να  βρούμε  νέους  τρόπους  διδασκαλίας  για  την  κατάκτηση  της  γλώσσας   που να  στηρίζεται  στη  μάθηση. Με την  αλληλεπί-δραση  των  απόψεων,  των σκέψεων,  των  εντυπώσεων   μας σε   συνδυασμό  με  το  νέο τρόπο   προσέγγισης  της  γλώσσας  η  δουλειά   μας  πήρε  άλλες  διαστά-σεις,  είναι πιο αποδοτική.                                                                                                                                                                     














 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου