Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- Νηπιαγωγείο Λεβιδίου

Σχολική Χρονιά: 2013-2014


 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο:Λεβιδίου
Νηπιαγωγός: Ξηρογιάννη Γεωργία
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:22
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Παραμύθι: «Ο Ρίκο Ροκορίκο» της Σοφίας Μαντουβάλου
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να αποδεχτούν τη διαφορετικότητα και να τη σέβονται
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Αφήγηση του παραμυθιού, αναδιήγηση από τα νήπια, έκφραση συναισθημάτων και εντυπώσεων, διερεύνηση των συναισθημάτων των ηρώων της ιστορίας
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της διαφορετικότητας                                           2 Να ταυτιστούν με τους ήρωες                                                                                          3 Να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση                                                                                   4 Ν’ αντιληφθούν την ομορφιά της διαφορετικότητας
Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Ελεύθερο σχέδιο επηρεασμένο από την αφήγηση και ανάλυση που ακολούθησε
  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η ταύτιση των παιδιών με τους συμμαθητές του Ρίκο. Σε όλα τα παιδιά άρεσε αυτή η αποδοχή
Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Δεν υπήρξαν
Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Η δραστηριότητα πέτυχε τον αρχικό στόχο. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό η αφήγηση της ιστορίας ευαισθητοποίησε τα παιδιά και τα προβλημάτισε. Στα σχέδια τους αναπαρήγαγαν με το δικό τους τρόπο σχεδόν όλη την ιστορία. Ανταποκρίθηκαν με ενδιαφέρον όλοι οι μαθητές και δε συναντήσαμε δυσκολίες

2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Δραματοποίηση της ιστορίας του Ρίκο Κοκορίκο
  • Στόχος δραστηριότητας:  Βιωματική προσέγγιση, ταύτιση, έκφραση συναισθημάτων
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα νήπια μοίρασαν με την καθοδήγησή μας τους ρόλους, φτιάξαμε τα απαραίτητα «θεατρικά» αξεσουάρ και ζωντάνεψαν την ιστορία στην τάξη
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Να γίνουν οι ίδιοι πρωταγωνιστές της ιστορίας
2Μέσα από την ταύτιση να πετύχουν την ενσυναίσθηση
3 Να εσωτερικεύσουν έτσι ηθικούς κανόνες και αρχές που αντιτίθενται στις προκαταλήψεις
Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Μια μικρή θεατρική παράσταση

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η ενεργητική συμμετοχή των νηπίων
Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Στο αρχικό στάδιο οι συγκρούσεις που δημιουργήθηκαν για τη διανομή των ρόλων αν και αυτό αποτέλεσε τελικά παραγωγική εκπαιδευτική διαδικασία
Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Η δραστηριότητα πέτυχε τους στόχους που είχαμε θέσει, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν και το χάρηκαν πολύ και πιστεύουμε ότι βίωσαν την ιστορία και αφομοίωσαν τα μηνύματα της. Μικρές δυσκολίες υπήρξαν στην οργάνωση που όμως ξεπεράστηκαν εύκολα


3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Η δική μας ιστορία για τη δραστηριότητα Στόχος δραστηριότητας: Τα νήπια αφού έχουν αφομοιώσει τα μηνύματα να στείλουν τα δικά τους για τη διαφορετικότητα 
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Ζητήσαμε από τα νήπια να σκεφτούν παρόμοιες καταστάσεις με τους Ρίκο Κοκορίκο. Τα παιδιά είπαν: - Ένα σκυλί χωρίς δόντια/ μια γάτα χωρίς μουστάκια/ ένα αδύναμο λιοντάρι/ ένας μαύρος κύκνος/ μια άσπρη μύγα/ ,ια μπλε παπαρούνα κ.λ.π. Επίσης, είπαν: κάποιος που δεν έχει πόδια/ κάποιος που δεν έχει μαμά ή μπαμπά κ.λ.π. Διάλεξαν να «γράψουν» μια ιστορία για ένα αδύναμο λιονταράκι
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Να εκφράσουν με το λόγο τις αξίες που ενστερνίστηκαν
2Να στείλουν τα δικά τους μηνύματα για τη διαφορετικότητα
Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Φτιάξαμε μια ιστορία για ένα αδύναμο και μικροσκοπικό λιονταράκι που δεν το θέλουν στην αγέλη του και το περιγελούν. Όμως, επειδή έχει ανεπτυγμένες τις αισθήσεις του αν και αδύναμο, σώζει την αγέλη από μια φωτιά που ξεσπά στη ζούγκλα και όλοι το αποδέχονται

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η ομαδική σύνθεση απόψεων, προτάσεων, λέξεων κ.λπ και η δημιουργία ενός ενιαίου έργου με πολλαπλά οφέλη για τα νήπια (στον τομέα της γλώσσας, τον κοινωνικοσυναισθηματικό, στη δημιουργικότητα κ.α.)

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Δεν υπήρξαν
Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):

Και αυτή η δραστηριότητα πέτυχε τον στόχο της με αποτέλεσμα να δημιουργούν μιας ωραίας ιστορίας με ουσιαστικά  μηνύματα που καταδικάζει τις προκαταλήψεις και προβάλλει την ομορφιά της διαφορετικότητας στον κόσμο μας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου