Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 11ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: 11ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός: Δημάρη Μαρία
Τίτλος σχεδίου εργασίας: "Το ταξίδι του νερού"
Στόχος : Εμπλουτισμός των γνώσεων και των εμπειριών των παιδιών
 Επιμέρους Επιδιώξεις
1. Να μάθουν να συνεργάζονται.
2.Να μάθουν μέσα από πειράματα.
3. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
4.Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Μετά από συζήτηση με τα παιδιά και με αφορμή μια έντονη βροχή αποφασίσαμε να μιλήσουμε για το νερό. Στη συνέχεια, κατόπιν ορισμένων επισημάνσεων και ερωτήσεων από την πλευρά των παιδιών, ανακαλύψαμε τί γνώριζαν για το νερό. Ήθελαν όμως να μάθουν περισσότερα. Έτσι προέκυψαν τα παρακάτω ιστογράμματα: 



2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Συμπληρώνοντας το 3ο ιστόγραμμα με τίτλο « Τι κάνουμε για να μάθουμε;» , προτείναμε δραστηριότητες. Αφού ενημερώθηκαν οι γονείς από τη νηπιαγωγό και τα παιδιά ζητήθηκε να φέρουν υλικό στο σχολείο, πληροφορίες, βιβλία, αφίσες, παραμύθια και CD σχετικά με το θέμα. Έτσι δημιουργήθηκε η γωνιά με το κατάλληλο υλικό.
3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων
1η Δραστηριότητα:   
Ανάγνωση παραμυθιών. Διαβάσαμε τα παραμύθια:  « Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα», « Δε φοβάμαι το νερό», «Η ιστορία μιας ομπρέλας» ,« Πέφτει πέφτει η σταγόνα» και το βιβλίο «Πλάτς,το νερό!», με στόχο την καλλιέργεια της γλώσσας και της ενεργητικής ακρόασης των παιδιών.
2η Δραστηριότητα:   
Τοποθετήσαμε στη σωστή σειρά ποτήρια με διαφορετικές ποσότητες νερού(σειροθέτηση), με στόχο την καλλιέργεια των μαθηματικών εννοιών.

3η Δραστηριότητα:   
Πειράματα με το νερό:
Ασχοληθήκαμε με απλά πειράματα παρατηρώντας τις διάφορες μορφές του νερού(υγρή, στερεά και αέρια). Πειραματιστήκαμε ακόμα με την βύθιση και επίπλευση αντικειμένων στο νερό. Όλα αυτά είχαν ως στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις φυσικές επιστήμες, την παρατήρηση φαινομένων και την κατάληξη συμπερασμάτων.

4η Δραστηριότητα:  Α)Δραματοποίηση του τραγουδιού « Η Περπερούνα».
Β)Δραματοποιήσαμε το γνωστό τραγούδι της Περπερούνας με στόχο τη ψυχαγωγία των παιδιών.



5η Δραστηριότητα: 
Δουλέψαμε ομαδικά το ποίημα «Το Ποταμάκι», αντικαθιστώντας λέξεις με εικόνες και το αντίθετο στα πλαίσια της καλλιέργειας της γλώσσας και της επαφής με την τέχνη.
4η Φάση: Αξιολόγηση.

Μέσα από την όλη διαδικασία του προγράμματος, θεωρούμε ότι τα παιδιά απέκτησαν σφαιρικές γνώσεις γύρω από το θέμα, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, πήραν απαντήσεις στα ερωτήματά τους, τους μεταδόθηκε γνώση με ευχάριστο τρόπο και έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου