Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 1ο Νηπιαγωγείο Άστρους

Σχολική χρονιά 2013-2014
1ο 2/θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Άστρους
Νηπιαγωγοί: Γαρδικιώτου Άννα- Θεοδοσοπούλου Τασούλα
Τίτλος σχεδίου εργασίας : Πλανητικό σύστημα- Διάστημα
Στόχος: να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τον άγνωστο κόσμο του ηλιακού συστήματος
Επιμέρους επιδιώξεις:
1.       Να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους παρατηρώντας το εποπτικό υλικό
2.       Να αναπτύξουν την καλλιτεχνική και δημιουργική τους δράση
3.       Να γίνουν ικανά για κατατάξεις, σειραθετήσεις, συγκρίσεις, ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις.
4.       Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να εκφραστούν λεκτικά με διάφορες ασκήσεις και παιχνίδια.
Φάσεις ανάπτυξης
1η φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος     
2η φάση: Σχεδιασμός της δράσης


3η φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων
1η Δραστηριότητα:
«Πηγαίνω στο σωστό πλανήτη»
Φτιάξαμε τους πλανήτες και τους αστροναύτες που καλούνται να πάνε στο σωστό πλανήτη τη σωστή λέξη π.χ. ΑΡΗ-ΦΤΥΑΡΙ.Χωρίσαμε τα παιδιά σε 3 ομάδες και τους. Κολλήσαμε αυτοκόλλητα στη μπλούζα τους με την κατάληξη της ομάδας τους, ΑΡΗ(-αρι),ΚΡΟΝΟΣ(-ονος),ΑΦΡΟΔΙΤΗ(-ιτη).Σκορπίσαμε σε όλη την τάξη λέξεις με αυτές τις καταλήξεις και με την έναρξη της μουσικής τα παιδιά έψαχναν να βρουν τις λέξεις της ομάδας τους και τις τοποθετούσαν γύρω από τον πλανήτη τους.

2η Δραστηριότητα:
«Μαθηματικά στο διάστημα»

Προσθέσαμε και αφαιρέσαμε αστροναύτες, πλανήτες ,εξωγήινους  στο διάστημα. Στο ίδιο μοτίβο κάναμε και συγκρίσεις,  μεγαλύτερο-μικρότερο-ίσο.

3η Δραστηριότητα:
«Πείραμα βαρύτητας»
Μιλήσαμε για τη βαρύτητα. Ρωτήσαμε τα παιδιά γιατί όλα πέφτουν προς τα κάτω. Θυμηθήκαμε την ιστορία με το μήλο του Νεύτωνα και πειραματιστήκαμε πρώτα με το σώμα μας. Στη συνέχεια πηδήξαμε ψηλά. Ένα παιδί σήκωνε το χέρι του άλλου παιδιού και το άφηνε να πέσει .Ύστερα το ίδιο κάναμε με χαρτοπετσέτα   (ελαφρύ),με τουβλάκι (βαρύ)και άλλα αντικείμενα. Επίσης, πετάξαμε ταυτόχρονα διάφορα αντικείμενα και παρατηρήσαμε πιο πέφτει πιο γρήγορα.


4η Δραστηρότητα:
«Φτιάχνουμε φεγγαρόπετρες»
Βάψαμε πέτρες   σε ασημένιο χρώμα ,τις πασπαλίσαμε με ασημόσκονη και φανταστήκαμε ότι έχουν πέσει κατευθείαν από το φεγγάρι.


5η Δραστηριότητα
«Η έναστρη νύχτα»
Παρατηρήσαμε την «Έναστρη νύχτα» του Βαν Γκονγκ και την «Ανατολή» του Μονέ και  συγκρίναμε τους δύο πίνακες. Έπειτα ,συνεχίσαμε τον υπόλοιπο μισό πίνακα της «Έναστρης νύχτας» .

                                                                                                                                                                                               
4η Φάση: Αξιολόγηση
Μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου εργασίας μας, εκθέσαμε ό,τι χρησιμοποιήσαμε ή κατασκευάσαμε στην τάξη μας :
-φωτογραφικό υλικό
 -έντυπο υλικό
-κατασκευές (ατομικές –ομαδικές).


Τα αποτελέσματα  της αξιολόγησής μας ήταν θετικά. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά τόσο στον προγραμματισμό όσο και στην υλοποίηση του σχεδίου εργασίας. Βίωσαν τον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε και ανακαλύπτουμε τη γνώση. Απέκτησαν  γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις απαραίτητες για να διευρύνουν τις εμπειρίες τους. Πιο συγκεκριμένα:
·         Απόκτησαν γνώσεις επειδή ενθουσιάστηκαν με το θέμα.
·         Έμαθαν να ρωτούν ,να ψάχνουν για πληροφορίες και να τις μεταφέρουν στους συμμαθητές τους
·         Έμαθαν πώς να χρησιμοποιούν πηγές πληροφόρησης.
·         Έμαθαν να κατασκευάζουν πράγματα.

·         Εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους.




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου