Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 7ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: 7Ο ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΛΑΣΙΚΟ
Νηπιαγωγός:ΖΑΧΑΡΗ ΜΕΡΟΠΗ
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΙΑ:ΕΝΑ ΜΗΝΑ ( 20-1-2014 έως 20-2-2014) .

ΤΙΤΛΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: <<  ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ>>.
1.       ΣΤΟΧΟΣ: Να  γνωρίσουν τα παιδιά τα ζώα των πάγων και να ανακαλύψουν ομοιότητες και διαφορές όσον αφορά τον τόπο διαβίωσής τους ,τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά τον τρόπο αναπαραγωγής τους. Να μάθουν ότι οι άνθρωποι με την παρέμβασή τους στο περιβάλλον καταστρέφουν τους βιότοπους των πολικών ζώων  και με την υπεραλίευση  τα οδηγούν σε αφανισμό.
ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ
1.Να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο, να διατυπώνουν απορίες απόψεις  εμπειρίες ανταλλάσουν ιδέες. Να αποκτήσουν φωνολογική ενημερότητα και να γράφουν με την αναδυόμενη γραφή όπως μπορούν.
 2.Να μαθαίνουν βιωματικά μέσα από τη δική  τους δράση ,να κάνουν προβλέψεις ,να
Εξάγουν συμπεράσματα μέσα από πειράματα για  την τήξη των πάγων .
3.Να κάνουν σειροθετήσεις  ανάλογα με το ύψος,  εικόνες  αντικειμένων (από το ψηλότερο στο χαμηλότερο).
4. Να ψυχαγωγηθούν με παιχνίδια και τραγούδια και να εκφραστούν  μέσα  από εικαστικές δραστηριότητες .

ΦΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
1η Φάση: Αναζήτηση Διερεύνηση του θέματος.
Η αφόρμηση  για την επιλογή του θέματος αποτέλεσε η αφήγηση και η επεξεργασία  του παραμυθιού  << ο Μεγάλος  Χνουδωτός >> της Γ. Τσορώνη  Γεωργιάδη ,με το οποίο τα παιδιά ενθουσιάστηκαν .Μέσα απ΄ αυτό το παραμύθι τα παιδιά ταξίδευσαν με τη φαντασία τους στο β.Πόλο συνάντησαν την πολική αρκούδα τα παιδιά Εσκιμώων  τον πάγο, τα χιόνια  τις αντίξοες  καιρικές  συνθήκες   που επικρατούν  εκεί .Τα παιδιά εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για την πολική αρκούδα . τους πιγκουίνους ,τις φώκιες και τις φάλαινες. Έτσι πρότειναν ότι ήθελαν όλα μαζί να ασχοληθούμε με τα ζώα των πάγων. Κατόπιν   ρωτήσαμε τα παιδιά τι ξέρουν για τα πολικά ζώα. Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους σε ιστόγραμμα (ιστόγραμμα 1).
2η Φάση :Σχεδιασμός της Δράσης.
Στη συνέχεια  ρωτήσαμε τα παιδιά τι θέλουν να μάθουν για τα πολικά ζώα και από πού θα το μάθουμε. Ακούσαμε  τις προτάσεις  τους από πού θα πάρουμε πληροφορίες  για  το ποιες  δραστηριότητες  μπορούμε να κάνουμε , ώστε να μάθουμε όλα όσα θέλουμε  για τα πολικά ζώα και από ποιές πηγές θα προμηθευτούμε υλικοτεχνική υποστήριξη. Παροτρύνουμε  τα παιδιά να καταθέσουν τις προτάσεις τους και κατόπιν κάναμε ένα πλάνο εργασίας (ιστόγραμμα 2) με το οποίο πιθανολογούμε ότι οι ερωτήσεις θα απαντηθούν και θα ικανοποιηθούν τα ενδιαφέροντα των παιδιών .Επιδιώξαμε   να προκύψει μια << ιδεοθύελλα >> αξιοποιώντας κάθε πρόταση των παιδιών ,δίνοντας πολλά ερεθίσματα να σκεφτούν πρωτότυπες δραστηριότητες  ,προτείνοντας εμείς ως ισότιμα μέλη της ομάδας ,δραστηριότητες  που θεωρούμε ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων μας.Το 2ο  ιστόγραμμα το αναρτήσαμε στον πίνακα της παρεούλα μας ώστε να ελέγχουμε ποιες δραστηριότητες έχουν γίνει και να προσθέσουμε αν προκύψουν καινούργιες προτάσεις.
 Χωριστήκαμε σε τρείς ομάδες των πέντε παιδιών η κάθε μία . Η  πρώτη ομάδα ανέλαβε
τη συγκέντρωση βιβλίων και παραμυθιών ,η δεύτερη ομάδα εικόνες με ζώων που ζούν στους πάγους και η Τρίτη πληροφορίες  για τον τρόπο  ζωής τους ,τα χαρακτηριστικά τους την τροφή τους, τα παιδιά τους και dvd  και cd     αφίσες και άλλο εποπτικό υλικό σχετικό με το θέμα μας,. Διαμορφώσαμε τον χώρο για την έρευνα (π.χ η γωνιά βιβλιοθήκης εμπλουτίζεται με σχετικά βιβλία, η γωνιά συζήτησης με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, ή γωνιά τεχνολογίας με σχετικά cd , dvd) και δημιουργούμε τη γωνιά των πολικών ζώων.
 Ενημερώσαμε τους γονείς  για το θέμα που επέλεξαν τα παιδιά να ασχοληθούμε και αναφέραμε τους στόχους του προγράμματος μας, τον τρόπο με τον οποίο θα εργαστούμε και τους καλέσαμε για συνεργασία. (βλέπε φωτο.  με το υλικό που συγκεντρώθηκε από κάθε ομάδα και παρουσιάστηκε στην ολομέλεια ).

3η ΦΑΣΗ : Υλοποίηση του σχεδιασμού –Περιγραφή δραστηριοτήτων.
1η Δραστηριότητα :Παραμύθι << Ο Μεγάλος Χνουδωτός >>.
Αφηγηθήκαμε το παραμύθι  <<Ο Μεγάλος Χνουδωτός >>  και το επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε το περιεχόμενο του παραμυθιού .Ζητήσαμε  να θυμηθούν τον τίτλο του παραμυθιού και να μας πούν ποιο άλλο τίτλο θα θέλανε να δώσουνε στο παραμύθι .Πήραμε απαντήσεις και τις καταγράψαμε:  <<Η Μεγάλη  Άσπρη Αρκούδα >>, << Η Καλή Αρκούδα >> ,<< Η Προστατευτική Αρκούδα >> , <<Η Φοβιστική Αρκούδα >>.
Ρωτήσαμε τα παιδιά ποιά  άλλα ονόματα θα μπορούσαμε να δώσουμε στο χνουδωτό αρκούδο του παραμυθιού μας .Μας απάντησαν :Τρομερό ,Χνουδωτό, Άσπρο ,Τρυφερό ,Ευγενικό, Προστατευτικό, Πονετικό…. Κατόπιν  ένα νήπιο θέλησε να τις καταγράψει  τα ονόματα αυτά ( βλέπε φωτογραφία    ).
Έπειτα ρωτήσαμε αν χρησιμοποιούσαμε  τα ονόματα που δώσαμε στον αρκούδο  στην αρκούδα και στο αρκουδάκι πως θα τα έλεγαν .Πήραμε απαντήσεις και τις καταγράψαμε.(Βλέπε φωτο.   ).
Στη συνέχεια με τη σύμφωνη γνώμη των παιδιών κάναμε την εξής δραστηριότητα: Πήραμε τρείς  εικόνες  με αρκούδα ,αρκούδο και αρκουδάκι. Γράψαμε επάνω στην κάθε εικόνα την τελευταία φωνούλα της λέξης  που την αντιπροσωπεύει(-ος, -η, -ο). Πχ . στην εικόνα που υπάρχει ο Αρκούδος  τη ν  φωνούλα –ος. Γράψαμε τα ονόματα που έδωσαν τα παιδιά στην αρκούδα, στο αρκουδάκι και στον αρκούδο σε καρτελίτσες  και  τα καλέσαμε  βλέποντας την τελευταία φωνούλα της λέξης της καρτέλας ,να τις αντιστοιχίσουν στο ζωάκι που έχει την ίδια φωνούλα. (βλέπε φωτογρ.   ).
Κατόπιν ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν και για τους άλλους ήρωες του παραμυθιού , την πλοκή του και το τέλος του. Ζητήσαμε ακόμη  να μας πουν αν ήθελαν να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος στο παραμύθι μας .Μας είπαν το εξής τέλος : α) τα παιδιά φοβήθηκαν  από    τον Μ. Χνουδωτό έτρεξαν να σωθούν και τους βρήκαν κάποιοι κυνηγοί και τους έσωσαν ( νήπιο Θανάσης ) β) ο αρκούδος άρπαξε  τον Ίβικ και η αδερφή του έτρεξε στο σπίτι της,για να ζητήσει βοήθεια (Δημήτρης κ.), γ) τα παιδιά φοβισμένα από τον Μ. Χνουδωτό έτρεξαν και κρύφτηκαν σε μια χιονισμένη σπηλιά και μόλις ξημέρωσε πήγαν στο σπίτι τους ( Δημήτρης Μ.).Τέλος ζήτησαν και ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι.(βλέπε φωτο.   ).

2η Δραστηριότητα : (Πείραμα) << Τήξη των πάγων >>.
Στην ερώτηση των παιδιών γιατί οι πάγοι λιώνουν στην αρκτική  και χάνονται οι βιότοποι
Των ζώων που ζουν εκεί είδαμε στον υπολογιστή σχετικό ντοκιμαντέρ .Έπειτα έχοντας πληροφορηθεί τι λιώνει τους πάγους ,συμφωνήσαμε  να  κάνουμε το εξής πείραμα για να καταλάβουμε βιωματικά τι συμβαίνει. Πήραμε δύο μπολάκια και βάλαμε ίσο αριθμό παγάκια. Βάλαμε το  ένα μπολάκι πάνω στο καλοριφέρ και το άλλο το βγάλαμε έξω στο μπαλκόνι του Νηπ/γείου για να δούμε σε πιο περιβάλλον ο πάγος λιώνει γρηγορότερα (τήκεται ο πάγος  με την παροχή θερμότητας  από το καλοριφέρ γρηγορότερα  ή σε θερμοκρασία περιβάλλοντος ;) .Προτού ολοκληρωθεί το πείραμα  τα παιδιά έκαναν υποθέσεις για το μπολάκι με τα παγάκια που βγάλαμε έξω. Τις καταγράψαμε.(βλέπε φωτο.    ). Παρατηρούμε συχνά την εξέλιξη του πειράματος  και βλέπουμε ότι τα παγάκια στο μπολάκι που είναι πάνω στο καλοριφέρ έλιωσαν γρηγορότερα ,σε αντίθεση με τα παγάκια που αφήσαμε έξω σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Παρακινούμε  τα παιδιά να συνδέσουν την τήξη με την θέρμανση . Εισάγουμε την έννοια της τήξης .Στον κύκλο της συζήτησης προτρέπουμε τα παιδιά να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με την τήξη: τα παγάκια λιώνουν και γίνονται  νερό  όταν παίρνουν θερμοκρασία είτε από τον αέρα του φυσικού περιβάλλοντος είτε από το καλοριφέρ.  Τέλος  καταγράψαμε τα συμπεράσματά μας  σε φύλλο εργασίας.
3η Δραστηριότητα:<< Από τον ψηλότερο στον χαμηλότερο >>.
 Δώσαμε εικόνες με διάφορα ύψη πιγκουίνων στα παιδιά  και τα καλέσαμε  να τις τοποθετήσουν ανάλογα με το ύψος  , αρχίζοντας  από την εικόνα με το ψηλότερο πιγκουίνο  και τελειώνοντας με τον χαμηλότερο. Για να καταλάβουν  καλύτερα  τη δραστηριότητα  τοποθετήσαμε στη σειρά παιδιά από το ψηλότερο στο χαμηλότερο και κατόπιν τις εικόνες.( βλεπε φώτο.  ).Έπειτα εμπεδώσαμε τη δραστηριότητα  με φύλλο εργασίας ( φώτο.   ).
4η  Δραστηριότητα : << Ταΐζουμε τον πιγκουίνο >>.
Παίξαμε το παιχνίδι <<  ταΐζουμε τον πιγκουίνο  >> .
 Ένα παιδί μας έφερε εικόνες και υλικό πως μπορούμε να φτιάξουμε το παιχνίδι <<ταΐζουμε τον πιγκουίνο Κατασκευάσαμε ένα πιγκουίνο και στην κοιλίτσα του, από το πίσω μέρος,  κολλήσαμε ένα κουτί , για να αποτελεί το στομαχάκι του(στη συγκεκριμένη κατασκευή συμβάλλαμε και εμείς ,γιατί ήταν δύσκολη να γίνει μόνο από τα παιδιά Βοήθησαν τα μεγαλύτερα ενώ τα μικρότερα έκοψαν τα ψαράκια ). Ανοίξαμε τρυπούλα από την οποία θα ταΐζαμε τον πιγκουίνο.  Έτοιμος για παιχνίδι. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες . Τα παιδιά έριξαν  το ζάρι και τάισαν τον πιγκουίνο τόσα ψαράκια, όσες είναι και οι κουκίδες του ζαριού. Το παιχνίδι  συνεχίστηκε  έως ότου έπαιξαν όλα τα παιδιά. Νικήτρια ήταν  η ομάδα που τάισε περισσότερα ψάρια τον πιγκουίνο. 
5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : <<  Οι άνθρωποι των Πάγων >>.(κολάζ)
Τα παιδιά επηρεασμένα από το παραμύθι  <<Ο  Μεγάλος  Χνουδωτός >> θέλησαν  να γίνουν τα ίδια Ίνουιτ  με το δικό τους ιγκλού. Για  αυτό ζήτησαν τη συμβολή μας να κατασκευάσουν  με την τεχνική του κολλάζ  τους ανθρώπους των πάγων ( τους Ίνουιτ )  .Αποφάσισαν  μετά από συνεδρίαση τι θα κάνουν,  να φτιάξουν τον εαυτό τους άνθρωπο των πάγων (έχοντας πρότυπο μια εικόνα που έφερε ένα παιδί από το σπίτι του). Κατόπιν αποφάσισαν  ομόφωνα, ότι ο τίτλος που θα της δώσουν είναι <<οι άνθρωποι των πάγων >>. Τους δώσαμε φιγούρες  Ίνουιτ   ,τις φωτογραφίες τους , χιονονιφάδες  , χαρτόνια  και ότι άλλο τους  χρειάστηκε.
Χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες και δούλεψαν συνεργατικά στην ομάδα τους .Έκοψαν τις φιγούρες τους , τις ζωγράφισαν κόλλησε στο κεφάλι της φιγούρας του ο  καθένας  τη φωτογραφία του. Σχεδίασαν  ιγκλού  (με τη βοήθειά μας ) σε λευκό χαρτί και το έκοψαν (κάθε ομάδα από ένα ). Έπειτα κάθε ομάδα κόλλησε το ιγκλού της σε άσπρο χαρτόνι (για να δείχνει ότι υπάρχει χιόνι )  και γύρω -γύρω  κόλλησε τους ινουίτ (εαυτούς τους).Κατόπιν κόλλησαν  χιονονιφάδες  και έγραψαν και τον τίτλο του κολλάζ τους  όπως μπόρεσαν . ( βλέπε φωτό ).
4η ΦΑΣΗ:Αξιολόγηση.
Τα πολικά ζώα είναι ένα θέμα που ενθουσίασε τα παιδιά .
Σε όλη τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας παρατηρήθηκε αλλαγή στη συμπεριφορά των παιδιών ,ανέπτυξαν στρατηγικές μάθησης  χρησιμοποιώντας τη νέα γνώση σε καινούργιες εμπειρίες ,έδειξαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν ενεργά , μιλούσαν περισσότερο  για όσα πραγματοποιήθηκαν στην τάξη , συνεργάστηκαν  στην ομάδα τους αποτελεσματικά ,αντάλλαξαν ιδέες, πρότειναν δραστηριότητες ,διατύπωσαν ερωτήσεις για ότι τους ενδιέφερε, επικοινώνησαν μεταξύ τους,(  μετέφεραν με ενθουσιασμό στην οικογένειά τους τις καινούριες εμπειρίες τους) πήραν πρωτοβουλίες  ακόμα και τα πιο αδύναμα παιδιά . Στις δραστηριότητες προφορικού λόγου  μερικά  παιδιά (και αλλοδαπά)  δεν συμμετείχαν σε συζητήσεις που απαιτούσαν να εκφράσουν την γνώμη τους και να προτείνουν λύσεις  .Συμμετείχαν  όμως σε δραστηριότητες που απαιτούσαν κίνηση , σε εικαστικές κατασκευές,  σε ζωγραφική και σε σχετικά με το θέμα μας  παιχνίδια  ακόμα και στα πειράματα που πραγματοποιήθηκαν.
Όλοι σχεδόν οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν .Σε όλες τις δραστηριότητες δόθηκαν πάρα πολλές ευκαιρίες για καλλιέργεια της γλώσσας των παιδιών ,πλούτισαν το λεξιλόγιό τους με καινούργιες λέξεις. Έμαθαν σχετικά αινίγματα Ήλθαν στη θέση των παιδιών που ζούν στους πάγους και ένιωσαν όπως και αυτά (ενσυναίσθηση ) , αναδιηγήθηκαν   παραμύθια  έπαιξαν πολλά γλωσσικά παιχνίδια διάβασαν εικόνες και λέξεις σχετικές με το θέμα μας .Έγραψαν με αναδυόμενη αυθόρμητη γραφή όπως μπόρεσαν,  σε πολλές δραστηριότητες.
Δραστηριότητες μαθηματικών  πραγματοποιήθηκαν  πολλές σε κάθε ευκαιρία που τους δόθηκε.Είδαν στον Υ/Η στο youtube  πολλά videο σχετικά με το θέμα μας.
Είδαν  το DVD με τίτλο<< το ταξίδι του Αυτοκράτορα >> όπου τα παιδιά μπόρεσαν να καταλάβουν τι θα πει γενναιότητα ,αλληλεγγύη ,μητρική στοργή, ομαδικότητα ,συντροφικότητα. Σχολίασαν την δύναμη της ομάδας και ένιωσαν  τι θα τους συμβεί αν θα φύγουν από την ομάδα τους. Είδαν DVD με το πώς κατασκευάζεται ένα ιγκλού .
Ζωγράφισαν πολικά ζώα και έκαναν ελεύθερες ζωγραφιές με αφορμή  την  αφήγηση σχετικών παραμυθιών  και ένιωσαν την προσωπική ικανοποίηση για τη δική τους δημιουργία.
Έκαναν κατασκευές , τραγούδησαν , μιμήθηκαν .
Τέλος κλείσαμε το σχέδιο εργασίας με έκθεση των έργων μας στους γονείς και η ικανοποίηση των παιδιών  ήταν απερίγραπτη.




Σχολική χρονιά  2013-2014.

 Νηπιαγωγείο : 7ο Τρίπολης Ολοήμερο Τμήμα.
Νηπιαγωγοί: Μιχαλοπούλου Βάσω- Κωστοπούλου Φανή

Τίτλος  σχεδίου εργασίας: «ΧΕΙΜΩΝΑΣ»

Στόχος
Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με θέματα και δραστηριότητες του χειμώνα, να συμμετέχουν και να αλληλεπιδράσουν

Επιμέρους επιδιώξεις
1.Να προσεγγίσουν τη διάσταση του χρόνου ( μέρες – μήνες- κτλ).
2 Να παρατηρούν αλλαγές στην φύση και να ερμηνεύουν φυσικά φαινόμενα..
3.Να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν τα παιδιά στην προσέγγιση απαντήσεων.
4.Να γνωρίσουν ήθη – έθιμα – κανόνες χειμερινών γιορτών και δραστηριοτήτων.

Φάσεις Ανάπτυξης

1η Φάση :  Αναζήτηση – Διερεύνηση του θέματος.

 Με αφορμή το Χριστουγεννιάτικο στολισμό των καταστημάτων της π’όλης τα παιδιά αναρωτιόντουσαν  αν ήρθε ο χειμώνας, γιατί δεν ρίχνει χιόνι, πόσο κρατάει ο χειμώνας, γιατί δεν κάνει κρύο κλπ.
Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν  και να μας πουν τι γνωρίζουν για το χειμώνα. Το καταγράψαμε.
Μετά ρωτήσαμε τι θα ήθελαν να μάθουν. Το καταγράψαμε.
Κατόπιν καταγράψαμε  τις πηγές από τις οποίες θα αντλούσαμε πληροφορίες.

             




2η Φάση: Σχεδιασμός της δράσης

α) Χωριστήκαμε σε ομάδες εργασίας και η κάθε ομάδα θα έφερνε από διαφορετική πηγή τις ζητούμενες πληροφορίες ( Βιβλία – internet-  γονείς κλπ)
β) Προσκαλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας κάποιους ανθρώπους για διάφορες  δραστηριότητες ( γονείς για εργαστήρι χριστουγεννιάτικο – γυμνάστρια – γιαγιά κλπ)
γ) Κάναμε πειράματα.

3η Φάση : Υλοποίηση του σχεδιασμού  - περιγραφή δραστηριοτήτων

1η Δραστηριότητα : « Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι» - « Η γιαγιά λέει παραμύθια»

 Τα νήπια ζήτησαν να επαναληφθεί όπως και πέρυσι το Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι με τη συμμετοχή των γονιών  τους. Οργανώσαμε την  δραστηριότητα αφού μέσα απ’ αυτήν θα συνδέαμε το θέμα μας με την γνωστική περιοχή «Παιδί και αλληλεπίδραση με το ανθρωπογενές περιβάλλον». Στην ίδια γνωστική περιοχή αναφέρεται και η δραστηριότητα μας όπου καλέσαμε μια γιαγιά να μας διαβάσει ένα παραμύθι δίπλα στο τζάκι μετά από πρόταση των παιδιών που αναφερόταν στις αγαπημένες τους δραστηριότητες μιας βροχερής μέρας.

            





                 



2η Δραστηριότητα : « Πειράματα»

Πραγματοποιήσαμε διάφορα πειράματα με : Φώς - Σκοτάδι - Σκιά .
Νερό (υγρό – στερεό – αέριο) τήξη – πήξη.
Συνδέσαμε το θέμα μας με τους στόχους της γνωστικής περιοχής  «Παιδί και αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον»

3η Δραστηριότητα: Η/Υ (Ήλιος -Γη- Πλανήτες)  Σπορ του χειμώνα.

Αγαπημένη συνήθεια των παιδιών ο Η/Υ. Είδαμε παραμύθι καθώς και περιστροφή των πλανητών γύρω από τον ήλιο για να συνδέσουμε το θέμα με τους στόχους της περιοχής «Παιδί – Δημιουργία και έκφραση»
Δραματοποιήσαμε τις ιστορίες μας. Τα παιδιά ρώτησαν αν μπορούμε να πάρουμε πληροφορίες για τα σπορ του χειμώνα από έναν ειδικό. Έτσι καλέσαμε τη γυμνάστρια του Δημοτικού και μας μίλησε σχετικά.


                                   




4η Δραστηριότητα : Ακρόαση παραμυθιού στον Η/Υ.

Τα παιδιά πρότεινα άντληση γνώσεων από τον  Υ/Η, έτσι πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα ακρόασης παραμυθιού από Η/Υ « Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» και αναζητήσαμε εικόνες από διάφορα τοπία κατά το πέρασμα των εποχών.

5η Δραστηριότητα :

Ένας γονιός μας έφερε πορτοκάλια στύψαμε, φάγαμε πειραματιστήκαμε  και αναρωτηθήκαμε σε πόσους το αγαπημένο φρούτο είναι το πορτοκάλι. Κάναμε έτσι πίνακες διπλής εισόδου και μέσα από το γνωστικό πεδίο « παιδί και μαθηματικά» μάθαμε μαθηματικές έννοιες (πολλά – λίγα – περισσότερα – τόσα όσα κλπ)




                 



4η Φάση :  Αξιολόγηση


Οι στόχοι που θέσαμε επιτεύχθηκαν. Τα παιδιά και οι γονείς συνεργάστηκαν με μεγάλη χαρά και αμείωτο ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του  προγράμματος. Απέκτησαν πολλές νέες γνώσεις που τα βοήθησαν να  κατανοούν και να ερμηνεύουν την φύση το χρόνο τα έθιμα κλπ. Έμαθαν να συνεργάζονται μεταξύ τους, να σέβονται τον διπλανό τους, να σέβονται την διαφορετικότητα . 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου