Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 11ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική Χρονιά: 2013-2014

 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο:11O Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός; Δημάρη Μαρία
Τμήμα: Κλασικό
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:16
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ανάγνωση του παραμυθιού: «Ο βάτραχος είναι ήρωας».
  • Στόχος δραστηριότητας: Να ακούσουν τα παιδιά ένα παραμύθι στα ελληνικά και στα βουλγαρικά και να αντιληφθούν ότι και τα δύο λένε την ίδια ιστορία με διαφορετικό τρόπο.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Αφού διαβάσαμε το παραμύθι στη γλώσσα μας την επόμενη μέρα καλέσαμε στο νηπιαγωγείο τη γιαγιά ενός αλλοδαπού μαθητή από τη Βουλγαρία και μας διάβασε το ίδιο παραμύθι στη γλώσσα της. Είχαμε προηγουμένως μεταφράσει και γράψει το κείμενο κάτω από τις συγκεκριμένες εικόνες στα βουλγαρικά.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.      Να εντοπίσουν κάποιες λέξεις που «μοιάζουν» στο άκουσμά τους 
2.      Να αντιληφθούν ότι το ίδιο παραμύθι μπορούμε να το διαβάσουμε και σε άλλη γλώσσα.
3.      Να ευχαριστηθούν την ανάγνωση.
Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε): Τα παιδιά άκουσαν το παραμύθι και στις δύο γλώσσες και μπόρεσαν έτσι να εστιάσουν σε κάποιες λέξεις που «μοιάζουν», να συγκρίνουν ποιά είναι πιο εύκολη ή δύσκολη γλώσσα από το άκουσμά τους. Μπόρεσαν να συγκρίνουν τους δύο γραπτούς λόγους και να δουν ότι τα γράμματα είναι διαφορετικά αλλά λένε το ίδιο πράγμα.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας Κάποια παιδιά εντόπισαν κοινές λέξεις ως προς τον ήχο τους. Περισσότερες λέξεις στα βουλγαρικά και λιγότερες στα ελληνικά για το ίδιο κείμενο.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας Σχετική κούραση κάποιων παιδιών.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε): Ο στόχος της δραστηριότητας επετεύχθη σε σχέση με αυτό που προέκυψε. Τα παιδιά όχι μόνο ανταποκρίθηκαν αλλά και συμμετείχαν με ερωτήσεις( πώς λέμε στα Βουλγαρικά τη λέξη…; ). Εντόπισαν λέξεις που «μοιάζουν» και εξέφρασαν τη δυσκολία(όπως την άκουσαν) της γλώσσας αυτής. Επίσης στο γραπτό κείμενο τους έκαναν εντύπωση τα γράμματα της ξένης γλώσσας (ρώτησαν πόσα γράμματα έχει η βουλγαρική αλφάβητος) και εστίασαν στο ότι το ίδιο κείμενο γράφεται με περισσότερα γράμματα στα βουλγαρικά απ’ότι στα ελληνικά.


                      



                             



      




2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: «Εγώ και ο άλλος»
  • Στόχος δραστηριότητας: Να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να έρθουν σε επαφή με τον άλλο.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν τον εαυτό τους (αφού έχουν χωριστεί σε ζευγάρια) και ανταλλάσουν το φύλλο εργασίας, ζωγραφίζοντας τον άλλο (ζευγάρι τους)
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να περιγράψουν τον εαυτό τους
  2. Να εστιάσουν την προσοχή τους στον άλλο(ζευγάρι)
  3. Να εντοπίσουν ομοιότητες αλλά και διαφορές
 Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε): Τα φύλλα εργασίας με τον εαυτό τους και το ζευγάρι τους (μέσα από τα μάτια του άλλου).

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και χάρηκαν όταν είδαν πόσο διαφορετικούς τους είχαν κάνει τα «ζευγάρια» τους.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας Υπήρξε ένας βαθμός δυσκολίας σε κάποια προνήπια.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε): Ο αρχικός στόχος επετεύχθη γιατί τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον «άλλο», να επικοινωνήσουν μαζί του και να εστιάσουν σε κάποια χαρακτηριστικά του. Είχαν ακόμα την ευκαιρία να μάθουν για τον εαυτό τους μέσα από το πώς τα βλέπει ο «άλλος - ζευγάρι»



            

                                       



                                          



3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ανάγνωση του παραμυθιού: «Ο Ακανθούλης»
  • Στόχος δραστηριότητας: Να αντιληφθούν ότι δεν μπορούμε να είμαστε  όλοι ίδιοι και ότι η διαφορετικότητά μας κάπου «ωφελεί» και πρέπει να την αποδεχόμαστε, το ίδιο και του άλλου.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Διαβάζουμε το παραμύθι και το κουβεντιάζουμε. Εκφράζουμε ερωτήσεις. Τι ήθελε ο μικρός σκαντζόχοιρος δεν του άρεσε, πως ήθελε να γίνει. Στο τέλος ήταν χαρούμενος ή όχι και γιατί. Πώς νιώθουμε γι’αυτόν.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Να καταλάβουν ότι δεν μοιάζουμε όλοι μεταξύ μας.
2.Να δεχτούμε και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά μας.
3.Να αποδεχόμαστε το φίλο μας όπως είναι γιατί και εμείς είμαστε κάπως αλλιώς.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Δραματοποίηση του παραμυθιού με τους ήρωές του και κυρίως τον μικρό σκαντζόχοιρο να πρωταγωνιστεί. Φύλλα εργασίας για το τι νιώθουμε (χαρά ή λύπη) γι’αυτόν. Αγαπημένο φρούτο του Ακανθούλη και δικό σας.
  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Ενθουσιασμός για τη δραματοποίηση του παραμυθιού.

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
  • Πολλά παιδιά εκδήλωσαν την επιθυμία να παίξουν τον Ακανθούλη.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
  • Ο αρχικός στόχος επετεύχθη. Τα παιδιά μέσα από το ρόλο τους κατάλαβαν πως δεν μπορούμε να είμαστε όλοι ίδιοι. Μοιάζουμε σε πολλά αλλά έχουμε και διαφορές. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν πολύ και το διασκέδασαν.


                          



    



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου