Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ -Νηπιαγωγείο Ζευγολατιού

«Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»
Σχολική χρονιά 2012-2013
Νηπιαγωγός: Καττή Αγγελική
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1
«ΓΡΑΦΩ ΛΕΞΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ»
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Προώθηση δημιουργικότητας και φαντασίας
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1)Καλλιτεχνική έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων.
                                                                2)Αναδυόμενη γραφή.
                                                               3)Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης.
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)Ζωγραφίζω ότι μου αρέσει.
            2)Περιγράφω τι ζωγράφισα.
            3)Διαβάζω τι λένε οι λέξεις που έγραψα.
           
  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ –Ζωγραφική και αναδυόμενη γραφή.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ-Δεν υπήρχαν δυσκολίες στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ-Το ελεύθερο σχέδιο είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα και αυτό αποτέλεσε το δυνατό σημείο.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα που εξελίχθηκε χωρίς άγχος μέσα σε ευχάριστο κλίμα με ζωγραφική και συζήτηση. Πολλά παιδιά ενθουσιάστηκαν με τις λέξεις και θέλησαν να πάρουν τις ζωγραφιές στο σπίτι για να τις δείξουν στους γονείς τους. Μετά από αυτό τα παιδιά συνεχίζουν να γράφουν λέξεις και προτάσεις πάνω στις ζωγραφιές τους καθημερινά.


       



                                 





«Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ 2
«ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ»

  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Ενθάρρυνση για την έκφραση συναισθημάτων.
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1)Να μιλούν για αυτά που τα ενοχλούν.
  2)Να γράψουν τα συναισθήματά                                  τους(αναδυόμενη γραφή).
3)Να φτιάξουν ένα δικό τους ρυθμικό σύνθημα.
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Πράσινος Δράκος και το μαγικό κουτί»
            2)Κατασκευή του μαγικού κουτιού του σχολείου μας.
            3)Γράφω τι με κάνει να θυμώνω(αναδυόμενη γραφή)
4)Γράφω το σύνθημα και ζωγραφίζω                                                                      (αναδυόμενη γραφή-καλλιτεχνική    έκφραση)                                     
  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ-Αναδυόμενη γραφή-Ζωγραφική-Κατασκευή κουτιού και πλακάτ με το σύνθημα.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ-Να εκφράσει το καθένα αυτό που πραγματικά το θυμώνει και όχι αυτό που άκουσε από τους άλλους.
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ-Τα παιδιά εκφράστηκαν χωρίς πρόβλημα με αδύνατο σημείο ότι μερικά επηρεάζονταν από τα λεγόμενα των άλλων.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η δεμένη ομάδα των μαθητών έκανε το πρόγραμμα να λειτουργήσει σαν ομαδική ψυχοθεραπεία. Τα παιδιά μίλησαν για αυτά που τα θυμώνουν χωρίς να ντρέπονται, έγραψαν  τι τα θυμώνει πιο πολύ και στη συνέχεια το έριξαν μέσα στο μαγικό κουτί. Η όλη δραστηριότητα συνδυάστηκε με ζωγραφική (πλακάτ) και μουσική (ρυθμικό σύνθημα)και έγινε πιο  ευχάριστη για τα παιδιά.
                        



                                 








Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3
ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Αναδυόμενη γραφή
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1)Αναγνώριση του αρχικού γράμματος
                                                                2)Έννοιες σχετικές με το Πάσχα
                                                               3)Καλλιτεχνική έκφραση της λέξης.
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)Συζήτηση για το Πάσχα και εποπτικό υλικό σχετικά με το νόημα της γιορτής και τα διάφορα έθιμα.
            2)Φτιάχνουμε την ακροστιχίδα της λέξης Πάσχα.
 3)Γράφουμε από πού πήρε τα γράμματα το Πάσχα και ζωγραφίζουμε τις σχετικές λέξεις.
           
  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ-Αναδυόμενη γραφή και ζωγραφική.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ-Μερικά παιδιά δυσκολεύονταν και ζητούσαν βοήθεια πείστηκαν όμως πως έπρεπε να το κάνουν μόνα τους όπως μπορούσε το καθένα. Τα ενθαρρυντικά σχόλια κατά την πορεία τα έκαναν να ενισχυθούν θετικά, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να χαρούν το αποτέλεσμα.
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ-Αδύνατο σημείο το «ματάκι» που έκαναν αντιγράφοντας από αυτούς που έγραφαν καλύτερα.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα που δυσκόλεψε κυρίως τα προνήπια. Όλα τα παιδιά όμως θέλησαν να ασχοληθούν και πήραν μεγάλη ικανοποίηση που κατάφεραν να γράψουν λέξεις που δίνοντας το πρώτο τους γράμμα έφταχναν μια άλλη λέξη.



           



                           

                                







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου