Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ -Νηπιαγωγείο Ριζών

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Σχολική χρονιά 2012-2013
Νηπιαγωγός Μιχαλοπούλου Δήμητρα

  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ:
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1) Κοινωνικοποίηση-Ψυχαγωγία
                                                                2)Δημιουργικότητα
                                                               3) Γνώση- Εξερεύνηση του χώρου
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1) Η συναυλία μας
            2) Παραμύθι «Σταχτοπούτα»
            3) Οδηγός ξενάγησης στο Λαογραφικό Μουσείο
            
ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ: Συζήτηση, παρατήρηση, γραπτή αποτύπωση, φωτογράφιση
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1η Δραστηριότητα: « Συναυλία» Μετά από ένα τραγούδι που τραγουδήσαμε στο νηπιαγωγείο, με συνοδεία μουσικών οργάνων, προέκυψε η ιδέα να κάνουμε μια συναυλία στο νηπιαγωγείο. Είδαμε στο internet αφίσες από συναυλίες και μετά, αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, φτιάξαμε τις δικές μας αφίσες, για να καλέσουμε τους γονείς μας και τα παιδιά του συστεγαζόμενου δημοτικού σχολείου. Όταν τελειώσαμε, τις κολλήσαμε στην εξώπορτα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Συζητήσαμε και αποφασίσαμε ποια τραγούδια θα πούμε στην συναυλία, ποιοι θα τραγουδήσουν και ποιοι θα παίξουν μουσικά όργανα. Σε ένα χαρτί καταγράψαμε τις επιλογές μας.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε τα εισιτήρια, αλλά και τα αυτόγραφα, για να τα μοιράσουμε στο τέλος της συναυλίας. Η ημέρα της συναυλίας θα μας μείνει αξέχαστη. Η τάξη μας γέμισε με θαυμαστές (παιδιά του δημοτικού, γονείς), που μας χειροκρότησαν και στο τέλος χορέψαμε όλοι μαζί.




       





        






2η Δραστηριότητα: Παραμύθι: «Σταχτοπούτα»
Τα κλασσικά παραμύθια, όπως η Κοκκινοσκουφίτσα, η σταχτοπούτα, η Χιονάτη, είναι τα αγαπημένα των παιδιών και αυτά που γνωρίζουν πολύ καλά ως προς την πλοκή τους και μπορούν να τα αναδιηγηθούν πιο εύκολα.
Με αφορμή αυτή την παρατήρηση, ‘εκμεταλλευτήκαμε’ την προτίμηση των παιδιών και δραματοποιήσαμε τη Σταχτοπούτα. Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το παραμύθι, ως εξής:  Φωτοτυπούμε σε ασπρόμαυρο χαρτί μεγέθους Α3 τις εικόνες του παραμυθιού. Δίνουμε σε κάθε παιδί από μία σελίδα και αφού τη χρωματίσει, του ζητάμε να γράψει όπως μπορεί, αυτό που δείχνει η εικόνα. Στο τέλος βάλαμε τις ξεχωριστές εικόνες σε σειρά, φτιάξαμε ένα βιβλίο με το παραμύθι και το διαβάσαμε όλοι μαζί.



                                                     





                                                            






3η Δραστηριότητα: Οδηγός ξενάγησης στο Λαογραφικό Μουσείο
Την Παγκόσμια Ημέρα των Μουσείων (18 Μαΐου), μιλήσαμε γενικά για τα μουσεία. Μέσα από τη συζήτηση, διαπιστώσαμε, ότι δεν υπήρχε η σχετική εμπειρία στα παιδιά κι ότι μόνο ένα παιδί είχε επισκεφτεί μουσείο. Αναζητήσαμε σε βιβλία και στο internet υλικό από εκθέματα μουσείων.

Φοβούμενοι, για την πιθανότητα τα παιδιά να μην επιδείξουν ενδιαφέρον για τα παλιά ρούχα και για τα έπιπλα  που υπήρχαν στο Λαογραφικό Μουσείο, τους δείξαμε εικόνες από το ίδιο το μουσείο που βρήκαμε στο διαδίκτυο και τις συζητήσαμε στην τάξη. Φτιάξαμε δύο βιβλία με αυτές τις εικόνες και επηρεασμένοι από τη «Ντόρα  η εξερευνήτρια», αποφασίσαμε να γίνουμε εξερευνητές και να ανακαλύψουμε τα αντικείμενα που βρίσκονταν στις εικόνες των βιβλίων και να γράψουμε από κάτω τι είναι το καθένα. Με αυτό τον οδηγό, η επίσκεψή μας στο μουσείο, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.




                               





                                                 





                         








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου