Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 8ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: 8ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης – κλασικό τμήμα
Νηπιαγωγός:  Παναγοπούλου Δέσποινα
Τίτλος σχεδίου εργασίας:  «ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ»
Στόχος:   Το παιχνίδι  μικρόκοσμος της ζωης
Επιμέρους Επιδιώξεις
  1. Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, αποδοχής
  2. Να εκφραστούν και να αποκτήσουν νέες γνώσεις (ταξίδι στο χωροχρόνο)
  3. Να εξασκηθούν στον προφορικό και γραπτό λόγο
  4. Να αναλάβουν ευθύνες (ομάδες δραστηριοτήτων).
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Αφορμή δόθηκε από τη γωνιά του πρωταγωνιστή της τάξης  Τα παιδιά ενδιαφερόντουσαν για τα παιχνίδια των άλλων παιδιών, συζητούσαν  για αυτά με τους φίλους τους . Συζητήσαμε για τα παιχνίδια ξέρουμε για τα παιχνίδια και φτιάξαμε ιστόγραμμα για το τι θέλουμε να μάθουμε για αυτά
2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Δραστηριότητες:
 Να παίξουμε παιχνίδια       
Να ψάξουμε στον υπολογιστή     
 Να βρούμε παιχνίδια από όλο τον κόσμο   
Ομάδες δραστηριοτήτων :   1η Να φτιάξει παιχνίδια
2η Να ζωγραφίσει παιχνίδια
3η Να συγκεντρώσει πληροφορίες
4ηΝα συγκεντρώσει εποπτικό υλικό

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα:  Περιγραφή παιχνιδιού
Τα παιδιά δίνουν οδηγίες για το αγαπημένο τους παιχνίδι
Φέρνουν στο σχολείο το αγαπημένο τους παιχνίδι, το περιγράφουν και εξηγούν τους λόγους. Απαντούν σε ερωτήσεις
(Νοητικός τομέας –Γλώσσα)

2η Δραστηριότητα:  Ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι και παρουσιάζουν τη ζωγραφιά          Μελετάμε πίνακες ζωγραφικής
(Εικαστική έκφραση – Γλώσσα)
 3η Δραστηριότητα:  Κατηγοριοποιούμε τα παιχνίδια που ξέρουμε σε ομαδικά, ατομικά, παιχνίδια που παίζονται έξω/μέσα Κάνουμε μια λίστα με παιχνίδια που επιλέγουμε για να τα παίξουμε
Διοργανώνουμε  διαγωνισμό   επιτραπέζιων  παιχνιδιών (λεξιλόγιο  πρώτος, δεύτερος).
Γνώση αριθμών (επιτραπέζια με ζάρια)
(Μαθηματικά-  Γλώσσα)
4η Δραστηριότητα:  Ταξίδι στο χωροχρόνο
Παιχνίδια από την αρχαία Ελλάδα που παίζονται  μέχρι  σήμερα
Παιχνίδια από  όλο τον  κόσμο
(Νοητικός τομέας—Ψυχοκινητικός τομέας)
5η Δραστηριότητα Παίζουν στον υπολογιστή παιχνίδια  γνώσεων
Βλέπουν εικόνες από παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα
(Παιδί και πληροφορική)

4η Φάση: Αξιολόγηση.
Τα  παιδιά  χάρηκαν γιατί ασχοληθήκαμε με την αγαπημένη τους ενασχόληση, τα παιχνίδια
Διασκέδασαν, εκτονώθηκαν αλλά και έμαθαν ότι τα παιχνίδια έχουν κανόνες που οφείλουν να τηρούν
Έμαθαν καινούργια ομαδικά  παιχνίδια παιχνίδια που παίζουν πια και στην αυλή του σχολείου
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν για τα παιχνίδια της αρχαίας Ελλάδας που παίζονται μέχρι σήμερα




 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: 8ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Νηπιαγωγοί: Μανιάτη Ελένη- Βασιλοπούλου Ξένια
Τίτλος σχεδίου εργασίας:  «ΣΗΜΑΤΑ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ»
Στόχος: Να μάθουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στη πόλη  Εκμάθηση των σημάτων και των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής
Επιμέρους Επιδιώξεις
1)Ανάπτυξη λεξιλογίου
2)Συνεργασία με τους γονείς
3)Ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των παιδιών
4)Να υπάρχει ενεργητική συμμετοχή των παιδιών
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Το project που επεξεργαστήκαμε έχει θέμα τα σήματα-κυκλοφοριακή αγωγή. Το θέμα αυτό ήταν επιλογή των παιδιών και προέκυψε μετά από δημοκρατικές διαδικασίες επιλογής. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα πρότεινε ένα θέμα που θα ήθελε να μιλήσουμε.
Στη συνέχεια μετά από κάποιες επισημάνσεις αλλά και ερωτήσεις των παιδιών ανακαλύψαμε ότι τα παιδιά ήξεραν κάποια πράγματα για την κυκλοφοριακή αγωγή, αλλά ήθελαν να μάθουν περισσότερα. Έτσι προέκυψαν τα ιστογράμματα.
2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Συμπληρώνουμε το τρίτο ιστόγραμμα, τι κάνουμε για να το μάθουμε και τι δραστηριότητες προτείνουμε. Αφού ενημερώθηκαν οι γονείς και από τη νηπιαγωγό και από τα παιδιά, τα παιδιά έφεραν υλικό σχετικά με τα σήματα και τον κ.ο.κ. Έτσι το νηπιαγωγείο γέμισε από βιβλία, παραμύθια, επιτραπέζια παιχνίδια, εικόνες  πληροφορίες ακόμα και χειροποίητες κατασκευές για το θέμα αυτό. Δημιουργήθηκε η αντίστοιχη γωνία
3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .
1η Δραστηριότητα:  Ανάγνωση παραμυθιών-εκμάθηση τραγουδιού-αίνιγμα.
Στόχος: Καλλιέργεια της γλώσσας, της ενεργητικής ακρόασης και ομιλίας των παιδιών αλλά και της ψυχαγωγίας τους.
Διαβάσαμε παραμύθια: <<Ο Κύριος Κ.Ο.Κ >>, <<Ο Πρασίδας και η Ροδούλα>>, <<Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης>>, <<Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη>> και τα επεξεργαστήκαμε ανάλογα.
-          Μάθαμε το τραγούδι : ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ
Τρέχουν τα αυτοκίνητα                                                Γρηγόρη λεν το πράσινο  
στους δρόμους σαν τρελά                                           φωνάζει  προχωρήστε
με τα φανάρια βοηθούς                                               Σταμάτη λεν το κόκκινο
όλα πάνε καλά                                                                και λέει σταματήστε.

Με δίχως φόβο οι πεζοί
Απέναντι περνάνε
Με τα φανάρια βοηθούς
βρε μια χαρά τα πάνε

-          Στη συνέχεια μάθαμε το αίνιγμα:
Ζώνη άσπρη στη μέση                                                  Στη μέση του δρόμου
και γάντι λευκό                                                              τα χέρια κινεί
στο κεφάλι καπέλο                                                        πεζούς και αμάξια 
και τι σώμα στητό                                                         αυτός οδηγεί 
                                                                                                                    (τροχονόμος)
2η Δραστηριότητα:  Ομαδοποίηση-δεξί αριστερό-αντιστοίχιση
Φτιάξαμε ομάδες με τα σήματα, ανάλογα με το σχήμα τους(τρίγωνο ,κύκλος ,πολύγωνο) Στη συνέχεια μάθαμε το δεξί αριστερό .   Αντιστοιχίσαμε εικόνες με σήματα
3η Δραστηριότητα:  Θεατρικό παιχνίδι, πεζοί και αυτοκίνητα-κατασκευή αφίσας 
Τα παιδιά έπαιξαν το παρακάτω παιχνίδι. Χωρίστηκαν στις εξής ομάδες: πεζοί, αυτοκίνητα, φανάρια. Σχεδιάσαμε με χαρτοταινία μέσα στην τάξη το δρόμο και τις διαβάσεις των παιδιών. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τα παιδιά που έκαναν τα φανάρια(των αυτοκινήτων και των πεζών) άλλαζαν διαδοχικά κατά βούληση τους φωτεινούς σηματοδότες και ύστερα από συνεννόηση μεταξύ τους. Οι πεζοί κα τα αυτοκίνητα περνούσαν αφού κοίταζαν  πρώτα το αντίστοιχο φανάρι.
Στο πλαίσιο των τεχνών και ειδικότερα των εικαστικών πραγματοποιήθηκε κατασκευή αφίσας με ομαδικό κολάζ και ελεύθερο σχέδιο σε ζευγάρια . Χωριστήκαμε στις γνωστές μας ομάδες. Μία ομάδα ζωγράφισε τα σήματα, μια ομάδα τα αυτοκίνητα, μία τα δέντρα, μία τα σπίτια και μία ομάδα τους πεζούς. Μετά τα έκοψαν και φτιάξαμε  μια αφίσα.
4η Δραστηριότητα:  Καταγραφή κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής
Στο πλαίσιο της γραφής τα παιδιά θέλησαν να γράψουν με το δικό τους τρόπο τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να τους δείξουν στους γονείς τους, γιατί όπως τα ίδια ισχυρίζονται ότι κάποιες φορές δεν τους θυμούνται καλά.
5η Δραστηριότητα:  Επίσκεψη τροχονόμου
Μετά από πρόταση των παιδιών να μας ενημερώσει κάποιος ειδικός για τους κ.ο.κ ήρθε στο σχολείο μας τροχονόμος η οποία μίλησε στα παιδία για το τι πρέπει να ξέρουν για να κυκλοφορούν με ασφάλεια. Τέλος τα παιδιά είχαν ετοιμάσει τις εξής ερωτήσεις:
-Πώς λειτουργούν τα φανάρια;
-Πώς βάφουν τις γραμμές;
-Πως βρίσκει αυτούς που περνάνε με κόκκινο και τους πιάνει;
-Τι ρούχα φοράει;
-Την υπακούουν οι οδηγοί;
-Φοβάται μήπως κάποιος την πατήσει εκεί που κάθεται;
Η δραστηριότητα αυτή συνδέεται με τη μαθησιακή περιοχή της κοινωνικής και προσωπικής ανάπτυξης αφού μέσα από αυτή τη διαδικασία αναπτύσσονται οι κοινωνικές δεξιότητες και η κοινωνική αλληλεπίδραση.
4η Φάση: Αξιολόγηση.
Οι στόχοι επετεύχθησαν αφού απαντήθηκαν σε μεγάλο βαθμό τα ερωτήματα που τέθηκαν. Τα παιδιά κατά τη διάρκεια του project ανέπτυξαν το λεξιλόγιό τους σε ότι αφορά το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής (έμαθαν λέξεις όπως πεζοί, διάβαση πεζών, φωτεινοί σηματοδότες, κ.α.). Συνεργάστηκαν, επικοινώνησαν μεταξύ τους και εξέφρασαν τις απόψεις τους. Ανέπτυξαν τις κινητικές και νοητικές τους δεξιότητες, έμαθαν να υπακούουν στους κανόνες μέσω των θεατρικών παιχνιδιών, κατανόησαν τις πληροφορίες που δίναμε. Τα παιδιά έγιναν ενεργά μέλη και δημιουργικά, αφού τα ίδια πρότειναν τι να κάνουμε, όπως επίσης φρόντισαν να συγκεντρώσουν το απαραίτητο υλικό και τις αναγκαίες πληροφορίες. Επίσης κατά τη διάρκεια του project καλύφθηκαν γνωστικά αντικείμενα με τις ανάλογες δραστηριότητες και σύμφωνα με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος αποκτήθηκαν κάποιες δεξιότητες.
Η επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής που πρότειναν τα παιδιά έχει προγραμματιστεί να γίνει το Μάιο για να είναι ο καιρός ευνοϊκός. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου