Τρίτη 26 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ - 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική χρονιά 2012-2013

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ
4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

(ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ )
ΖΑΧΑΡΆΚΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ
ΓΟΝΤΙΚΑ ΕΛΕΝΗ


ΣΤΟΧΟΙ:
 -Γνωριμία με τα σήματα της τροχαίας και συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας ύπαρξης τους για την ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οδηγών.
-Να αντιληφθούν ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε και με άλλους τρόπους πέρα από την γραφή με λέξεις.
-Γλωσσική ανάπτυξη  και εμπλουτισμός του λεξιλογίου με νέους όρους.
-Εξοικείωση με την γραφή και την μεταφορά του προφορικού λόγου σε γραπτό.



 ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
Η δραστηριότητες επεκτάθηκαν σε αρκετές μέρες γιατί υπήρχε έντονο ενδιαφέρον από τα παιδιά.

 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Αρχικά γνωρίσαμε σήματα και εστιάσαμε στο σήμα που συμβολίζει τον κίνδυνο. Πάνω στο συγκεκριμένο σήμα συζητήσαμε και τα παιδιά έδωσαν ιδέες για το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το συγκεκριμένο σήμα στο σχολείο ή στο σπίτι.
Όλοι έκαναν από μια ατομική εργασία με το σήμα του κινδύνου και έδωσαν σε αυτό την οδηγία που ήθελαν το κάθε ένα.
Παρατήρησαν ότι κάποια πράγματα θα έπρεπε να μην γίνονται , γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος στο σχολείο.
Τα παιδιά έδωσαν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες.:
<<Μπορούμε να βάλουμε ένα τέτοιο σήμα στην αυλή μας  , ώστε να προσέχουν όλοι και να μην τρέχουν >>
<<Μπορούμε να κρεμάσουμε ένα σήμα στην πόρτα της αυλής για να είναι πάντα κλειστή και να μην την ξεχνούν οι γονείς ανοιχτή>>
Τελικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα σήμα που να δηλώνει τον κίνδυνο και να το κρεμάσουμε στην καγκελόπορτα, ώστε να μην ξεχνούν οι γονείς φεύγοντας την πόρτα ανοιχτή.

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η ανταπόκριση από τα παιδιά υπήρξε παραπάνω από ενδιαφέρουσα. Ενώ σχεδόν όλα γνώριζαν τα βασικά σήματα και ιδιαίτερα το σήμα του κινδύνου, δεν είχαν μπει στην διαδικασία να αντιληφθούν ότι μπορούν τα ίδια να καθορίσουν κανόνες και να επιστήσουν την προσοχή στους γονείς για κάτι τόσο σοβαρό.

Η ανταπόκριση από την πλευρά των γονιών υπήρξε θετική και πλέον φροντίζουν να μην <<ξεχνούν >> ανοιχτή την πόρτα.

 Β) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ


                   




                              



                            





 Γ) ΒΑΦΤΙΣΗ


ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: MIA ΒΑΠΤΙΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ(ολοήμερο τμήμα)

Πρόκειται για ένα αναδυόμενο σχέδιο εργασίας με βιωματικές και επικοινωνιακές δραστηριότητες οι οποίες ενθάρρυναν τη συμμετοχή, την πρωτοβουλία, τη συνεργασί­α, τη δημιουργικότητα και την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών.
 Αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, αναφερθήκαμε στη γιορτή των Θεοφανείων, τι είναι πως γίνεται, που γίνεται και γιατί  και είπαμε ο καθένας τις δικές του εντυπώσεις. Τότε εκδηλώθηκε από τα παιδιά έντονο ενδιαφέρον για το μυστήριο της βάπτισης. Ήθελαν να μάθουν γιατί βαπτιζόμαστε, πως βαπτιζόμαστε, κ.λ.π.
 Αφού είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από βαπτίσεις, αποφασίσαμε να βαπτίσουμε το μωρό που υπάρχει στο κουκλόσπιτο.
Τα παιδιά σχεδίασαν την πορεία της έρευ­νας, συζήτησαν και πήραν αποφάσεις, οι οποίες καθόρισαν και την εξέλιξη του σχεδίου εργασίας.

ΣΤΟΧΟΙ:
-Γλωσσική ανάπτυξη
-Κοινωνικοποίηση των παιδιών, προώθηση της συνεργασίας και της αυτενέργειας .
-Αισθητική ανάπτυξη και ανάπτυξη της δημιουργικότητας

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
-Δραστηριότητες αναδυόμενης γραφής με την προετοιμασία της πρόσκλησης , γράφοντας ευχές για την βάπτιση και ετοιμάζοντας τον κατάλογο με τα φαγητά για το πάρτι.
-Αισθητική έκφραση και δημιουργικότητα :τα παιδιά έφτιαξαν ό,τι χρειάστηκε για την βάπτιση: μπομπονιέρες, μαρτυρικά, λαμπάδα, φαγητά από πλαστελίνη, γλειφιτζούρια κ. α.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Το σχέδιο εργασίας είχε διάρκεια περίπου 8 μέρες. Όλες αυτές τις μέρες τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα με την ιδέα. Είχαν αγωνία και συνεχώς ρωτούσαν τι άλλες δουλειές έχουμε να κάνουμε.
Έμαθαν να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν ιδέες.
Αισθάνθηκαν χρήσιμοι , γιατί όλοι είχαν αναλάβει κάτι να ολοκληρώσουν.
Τέλος ένιωσαν ικανοποίηση που είδαν το έργο τους να ολοκληρώνεται και μάλιστα κινητοποίησαν τους γονείς τους  και όλοι ρωτούσαν λεπτομέρειες για τις δραστηριότητες.
Έντονο ήταν το ενδιαφέρον ακόμα και από τα διπλανά τμήματα που ήταν οι καλεσμένοι μας.

                                      




                                 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου