Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- Νηπιαγωγείο Βλαχοκερασιάς

Σχολική Χρονιά: 2013-2014


 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΛΑΧΟΚΕΡΑΣΙΑΣ
Νηπιαγωγός: Γεωργακλή Βάσω
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:8
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: « Η ΜΙΜΗ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΥΤΙΑ»
  •  Στόχος δραστηριότητας:  Να αντιληφθούν τα παιδιά μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού τη σημασία της διαφορετικότητας στη ζωή μας αλλά και την αποδοχή και τη φιλία.
·         Περιγραφή δραστηριότητας:
·         Προσδοκώμενα  αποτελέσματα: Διαβάσαμε το παραμύθι στα παιδιά, κοιτάξαμε προσεκτικά τις εικόνες και ύστερα συζητήσαμε πάνω στο παραμύθι και σε αυτά που διαδραματίστηκαν μέσα σε αυτό. Τα παιδιά είπαν τις απόψεις τους και η κουβέντα μας ήταν επικοδομητική. Μετά από τη συζήτηση που κάναμε με τα παιδιά είπαμε για το τη πιστεύουμε πως μας κάνει εμάς ξεχωριστούς και τα παιδιά με μεγάλη χαρά ζωγράφισαν τον εαυτό τους  και γράψαμε στο χαρτί αυτό που τα κάνει ξεχωριστά.
·         Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
·         1 Να αντιληφθούν την σημασία της διαφορετικότητας μέσα από το παραμύθι.
·         2 Να αντιληφθούν πόσο σημαντικό είναι να μας αποδέχονται οι άλλοι όπως είμαστε και το αντίστροφο.
·         3 Να αντιληφθούν τη σημασία που έχουν οι φίλοι στη ζωή του ανθρώπου.
·          

·         Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
·         Η συζήτηση έτσι όπως εξελίχθηκε με τα παιδιά ήταν το δυνατό σημείο της δραστηριότητας γιατί τα παιδιά εξέφρασαν αυτά που πίστευαν χωρίς να φοβούνται ότι κάποιος θα τα κοροϊδέψει. Επίσης τα παιδιά δημιούργησαν πολύ όμορφες ζωγραφιές.
·         Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
·         Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
·         Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση  πήραν το μήνυμα του παραμυθιού, κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας έτσι όπως είναι αλλά και το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε  σε αυτούς που έχουν κάποια ιδιαιτερότητα.

  
2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας:  Tο λουλούδι της φιλίας.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να εκφράσουν τα παιδιά προφορικά και γραπτά αυτό που θέλουν να πουν στο φίλο τους.
·         Περιγραφή δραστηριότητας: Πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι ζωγραφίσαμε ένα μεγάλο χαρτόνι με τα χρώματα που το κάθε παιδί ήθελε κι αφού συζητήσαμε  τι ήταν αυτό που θέλουν να πουν στο φίλο τους σε κάθε πέταλο του λουλουδιού έγραψαν όπως αυτά μπορούσαν το μηνυμά τους.
·         Προσδοκώμενα  αποτελέσματα: 
·         1 Να εκφράσουν προφορικά τα συναισθήματά τους για τους φίλους τους.
·         Να γράψουν πάνω στο χαρτί με τον τρόπο που αυτά μπορούν αυτό που θέλουν να που στο φίλο τους.
·         Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
·         Μια πολύ όμορφη ζωγραφιά με όμορφα χρώματα αλλά κα με τα μηνύματα των παιδιών για τους φίλους τους.

·         Δυνατά σημεία της δραστηριότητας

·         Το δυνατό σημείο της δραστηριότητας ήταν όταν τα παιδιά μίλησαν για το φίλο τους και ανάμεσα σε αυτά που είπαν διάλεξαν τι ήταν αυτό που ήθελαν να γράψουν πάνω στα πέταλα του λουλουδιού.
·         Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
·         Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
·         Το τελικό αποτέλεσμα ήταν απόλυτα συνυφασμένο  με τον στόχο που θέσαμε εξ αρχής.



                                                   




  
3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: «Ο  ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΚΙ ΕΓΩ»
  • Στόχος δραστηριότητας: Να ζωγραφίσουν με όποιο τρόπο αυτά θέλουν τον εαυτό τους και το φίλο τους και να μιλήσουν γι αυτόν.
·         Περιγραφή δραστηριότητας:  Αφού συζητήσαμε  για το πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι φίλοι στη ζωή  τα παιδιά μίλησαν για το δικό τους φίλο  και τι είναι αυτό που τον κάνει να τον αγαπούν και να θέλουν να κάνουν πράγματα μαζί του. Ύστερα ζωγράφισαν πάνω στο χαρτί τον εαυτό τους με το φίλο τους και γράψαμε  μαζί αυτό που τους αρέσει να κάνουν μαζί.
·         Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να εκφραστούν καλλιτεχνικά .
2 Να μιλήσουν για το φίλο τους χωρίς ενδοιασμούς.
3 Να αντιληφθούν πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή μας η φιλία.
·         Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Όμορφες ζωγραφιές με τα σχόλια τον παιδιών για το φίλο τους.

·         Δυνατά σημεία της δραστηριότητας :Από τα δυνατά σημεία της δραστηριότητας ο τρόπος που τα παιδιά μίλησαν για το φίλο τους και ο ενθουσιασμός  που υπήρχε στη φωνή τους την ώρα που μιλούσαν για αυτόν.
·         Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

·         Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε): Από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν μια δραστηριότητα που κύλησε ομαλά δεν συναντήσαμε καμιά δυσκολία και το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο.



                                        

                                       












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου