Κυριακή 24 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:2013-2014

«ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Κλασικό Τμήμα Ν1
Νηπιαγωγός: Αυδή Κατερίνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 17

1η Δραστηριότητα
·         Τίτλος δραστηριότητας: Το γάντι, ένα ουκρανικό παραμύθι.

·         Στόχος δραστηριότητας: να συνειδητοποιήσουν ότι το παραμύθι είναι ένα μέσο διασκέδασης όλων των παιδιών και να γνωρίσουν μια ξένη γλώσσα ως μέσο επικοινωνίας.


·         Περιγραφή δραστηριότητας: Το συγκεκριμένο παραμύθι το διάβασα από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο και το ζωγράφισαν σε χαρτόνι σε σχήμα γαντιού. Μετά από μέρες το διάβασε μια μαμά ελληνίδα και μια μαμά Ουκρανέζα στα ρώσικα σε διαφορετική εκδοχή.

·         Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.Να νιώσουν ό,τι ένα παραμύθι μας ενώνει
2.Να αισθανθούν τα αλλοδαπά παιδιά ευχάριστα και άνετα με την καταγωγή τους, υπερήφανα, να αυξηθεί η αυτοεκτίμησή  τους .
3.Να καταλάβουν ότι ο κάθε λαός έχει τη δική του γλώσσα και δεν υπάρχουν καλύτερες ή κατώτερες γλώσσες, καλύτεροι ή κατώτεροι άνθρωποι.
4.Να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους όλα τα παιδιά της τάξης.

·      Τελικό Προϊόν :
Ζωγράφισαν το παραμύθι και με τη διαφορετική εκδοχή και το έβαλαν σε φάκελο που τον έφτιαξαν μόνα τους και είχε σχήμα γαντιού.

·      Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Κάποια παιδιά επαναλάμβαναν όσο μπορούσαν τις ρώσικες λέξεις την ώρα που διάβαζε η ουκρανή μαμά.

·       Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
Κάποια παιδιά γελούσαν και κάποια παιδιά ήταν αμήχανα στην αρχή της     ανάγνωσης  από την ουκρανή μαμά.

·      Αξιολόγηση της δραστηριότητας:
Παρά το γεγονός ότι στην αρχή της ανάγνωσης από την ουκρανή μαμά τα παιδιά γελούσαν ή ήταν αμήχανα, ήθελαν να ακούσουν μέχρι το τέλος. Πιστεύω ότι είναι άξιο λόγου ο θαυμασμός κάποιον παιδιών για την ρωσική γλώσσα, που εξωτερικεύτηκε με το να επαναλαμβάνουν χαμηλόφωνα τα λόγια στης ουκρανής μαμάς. Μετά την ανάγνωση  τα παιδιά ρώτησαν την ουκρανή μαμά πως λένε στα ρωσικά: φίλος, μαμά, αγάπη, τα ζωάκια που έμπαιναν στο γάντι. Επίσης έδειξαν στο χάρτη που είναι η Ουκρανία και η Ρωσία (το είχαν μάθει από τη γιορτή της σημαίας την 28η Οκτωβρίου, όταν συζητούσαμε για τον εαυτό μας και την οικογένειά μας και για τους χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες στο Σότσι της Ρωσίας).
Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αρχικός  στόχος και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.




            




2η Δραστηριότητα
·         Τίτλος δραστηριότητας: Λέω ποιηματάκια-ιστορίες με τα δαχτυλάκια μου

·         Στόχος δραστηριότητας: να αναπτύξουν λεπτή κινητικότητα μέσα από άλλη γλώσσα και να μάθουν τον τρόπο που μεγαλώνουν τα παιδιά σε άλλη χώρα.


·         Περιγραφή δραστηριότητας: Η μαμά από τη Μολδαβία, που μιλάει Ρώσικα, μας έφερε ένα μικρό βιβλίο με εικόνες και ποιήματα, που ακούουν και βλέπουν τα πολύ μικρά παιδιά. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους για να δείξουν τις κινήσεις που αναφέρονται σε κάθε ποίημα.
·         Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1. Να νιώσουν ότι ένα ποίημα-παιχνίδι μπορεί να μας ενώσει, να μας φέρει πιο κοντά.
2.Να αισθανθούν τα αλλοδαπά παιδιά ευχάριστα και άνετα με την καταγωγή τους, υπερήφανα, να αυξηθεί η αυτοεκτίμησή  τους .
3.Να καταλάβουν ότι ο κάθε λαός έχει τη δική του γλώσσα και δεν υπάρχουν καλύτερες ή κατώτερες γλώσσες, καλύτεροι ή κατώτεροι άνθρωποι.
4.Να δεθούν περισσότερο μεταξύ τους όλα τα παιδιά της τάξης.

·      Τελικό Προϊόν :
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα δάχτυλά τους σαν δαχτυλόκουκλες.
·      Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Κάποια παιδιά ενθουσιάστηκαν και  έκαναν ό,τι τους έδειχνε η μαμά. Το νήπιο, που η μαμά του είναι από την Ουκρανία, σηκώθηκε από τη θέση του και πήγε να καθίσει  κοντά στη μαμά από τη Μολδαβία, όταν άρχισε να μιλάει στα Ρώσικα, γιατί και το ίδιο γνωρίζει Ρώσικα από τη μαμά του, που είναι από την Ουκρανία.
·       Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
      Δεν παρατηρήθηκαν αδύνατα σημεία
·      Αξιολόγηση της δραστηριότητας:
Τα παιδιά ήθελαν η μαμά από τη Μολδαβία να διαβάσει όλο το βιβλίο.
Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αρχικός  στόχος και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.


    

      










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου