Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ- 3ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Νηπιαγωγοί: Νικολοπούλου Έλενα, Κωστοπούλου Γωγώ, Μητροπούλου Φωτεινή.
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 40 παιδιά στο ένα τμήμα και 34 παιδιά στο άλλο
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: το συστεγαζόμενο 10ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Η επίσκεψη στο Δημοτικό πραγματοποιήθηκε μετά από την δραστηριότητα στο χώρο του νηπιαγωγείου και περιλάμβανε τα εξής: πρόσκληση από την Α΄ τάξη, ξενάγηση στους χώρους του Δημοτικού, παρουσίαση της αίθουσας και των βιβλίων της Α’ Δημοτικού, κοινή εργασία σε φωτοτυπία βασισμένη στην ιστορία του ανθολογίου που είχε διαβαστεί στο νηπιαγωγείο, κοινή κατασκευή ενός πουλιού με σκοπό να προσφερθεί από τα παιδιά του Δημοτικού τον Σεπτέμβριο κατά την υποδοχή των καινούριων μαθητών, τραγούδι «ο παπαγάλος» από το βιβλίο Γλώσσας της Α΄τάξης και κινητικά παιχνίδια με τους γυμναστές της Α΄τάξης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ας γνωρίσουμε τα παιδιά του Δημοτικού
Στόχος δραστηριότητας:  Πρώτη επαφή και γνωριμία των νηπίων με τα παιδιά του Δημοτικού
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Ξεκινάμε με ένα παιχνίδι γνωριμίας. Ένα μαντηλάκι περνάει στον κύκλο από χέρι σε χέρι ώστε κάθε παιδί να λέει το όνομά του και κάτι που του αρέσει. Στη συνέχεια αφηγούμαστε την ιστορία «Φοβάμαι» από το Αναγνωστικό της Α’ Δημοτικού και γίνεται συζήτηση πάνω σ’αυτή. Τέλος χωριζόμαστε σε ζευγάρια (νήπιο με μαθητή της Α’) και δραματοποιούμε με τη συνοδεία μουσικής το σημείο της ιστορίας όπου το μεγάλο πουλάκι βοηθάει το μικρό, που φοβάται, να ανοίξει τα φτερά του για να πετάξει.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
Γνωριμία των νηπίων με τους μαθητές της Α’ τάξης, δέσιμο των ζευγαριών και συνεργασία μεταξύ τους.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
Παιχνίδι γνωριμίας, αφήγηση, δραματοποίηση
  • Τελικό Προϊόν:
Δραματοποίηση

  • Τρόποι καταγραφής:
Φωτογραφίες
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
2 μισάωρα
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Μέσα από την γνωριμία με τον χώρο του αλλά και τον τρόπο μαθήματος στο Δημοτικό, τα νήπια απέβαλλαν τον φόβο για το καινούριο άγνωστο σχολείο, καθώς και το άγχος του αυστηρά δομημένου μαθήματος. Τώρα νιώθουν ότι έχουν φίλους, που θα τους βοηθούν στις δυσκολίες τους.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα παιδιά του Δημοτικού, ως μεγαλύτερα που ξέρουν περισσότερα και μπορούν να βοηθούν τα μικρότερα, ένιωσαν ικανά και τονώθηκε η αυτοπεποίθησή τους.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Καλύτερη γνωριμία και συνεργασία με τις δασκάλες, καθώς και ηθική ικανοποίηση από την καλύτερη προετοιμασία των νηπίων, ώστε να μεταβούν ομαλά στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Η γνωριμία με τους μελλοντικούς μαθητές τους, η ευκολότερη προσαρμογή των καινούριων μαθητών, αλλά και η γνωριμία με τον τρόπο δουλειάς του νηπιαγωγείου.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Όλα κύλησαν ομαλά και σύμφωνα με τον σχεδιασμό. Από την αρχή τα παιδιά και των δύο σχολείων ήταν θετικά σε οποιαδήποτε κοινή δραστηριότητα. Τα νήπια περίμεναν με ανυπομονησία να συνεργαστούν με τους φίλους τους, που τους βλέπουν στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου ή τους ξέρουν από το νηπιαγωγείο. Πέρασαν πολύ ωραία κι έδειξαν ότι περιμένουν με χαρά την επόμενη συνάντησή τους.

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ










ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ 











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου