Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012- 2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ -Νηπιαγωγείο Τυρού

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Σχολική χρονιά 2012-2013
Νηπιαγωγός : Λυσικάτου Ευαγγελία
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ:H καλλιέργεια και εξοικείωση των παιδιών με όλες τις εκφάνσεις της γλώσσας που αφορούν τον προφορικό και γραπτό λόγο.
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1)Να εκφράσουν προφορικά τις σκέψεις και τις ιδέες τους.
               2.Να αφηγούνται παραμύθια και ιστορίες.
                3.Να έρθουν σε επαφή με τις διαφορετικές μορφές του γραπτού λόγου.

  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)Γραφή αποκριάτικης πρόσκλησης .Γραφή καταλόγου με όσα θέλουν να αγοράσουν από το σούπερ μάρκετ για να κεράσουν τους καλεσμένους.Δημιουργία του παραμυθιού  ΄΄Ο κλόουν και η Λουλουδένια΄΄.Τα νήπια χωρίζονται σε δύο ομάδες,η πρωτη ομάδα αναλαμβάνει να κατασκευάσει την αφίσα πρόσκληση που θα έχει ως αποδέκτες τα παιδιά του διπλανού τμήματος. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να γράψει σε έναν κατάλογο όσα χρειάζεται να αγοράσουν για να κεράσουν τους φίλους τους.Τέλος όλοι μαζί εκφράζουν τις ιδέες τους και φτιάχνουν το αποκριάτικο παραμύθι.
            2)Γλωσσική ανάπτυξη των νηπίων μέσα από την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων και ποιημάτων.Δημιουργία του παραμυθιού ‘’Η πριγκίπισσα Μαργαριταρένια’’. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2 Απριλίου ασχοληθήκαμε  με τα παραμύθια.Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους παραμύθι  και έγραψαν τον τίτλο  όπως μπορούσε το καθένα.Στη συνέχεια  διαβάσαμε  τη Σταχτοπούτα και ζωγράφισαν ό,τι τους εντυπωσίασε και το παρουσίασαν στους φίλους τους.Με τον ίδιο τρόπο δουλέψαμε και το παραμύθι Ο Λύκος και τα επτά κατσικάκια.
Τα νήπια  στη συνέχεια εκφράσαν την επιθυμία να φτιάξουν  ένα δικό τους παραμύθι.Έτσι η νηπιαγωγός κατέγραψε τις ιδέες τους και τα νήπια ανέλαβαν την εικονογράφηση και δημιούργησαν το παραμύθι΄΄ Η πριγκίπισσα Μαργαριταρένια΄΄.
Ακόμα ασχοληθήκαμε με την άνοιξη, μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση,την επιστροφή των αποδημητικών πουλιών. Καλωσορίσαμε την άνοιξη  τραγουδώντας ένα ανοιξιάτικο ποίημα.Στη  συνέχεια τα παιδιά ζωντάνεψαν το ποίημα με τις ζωγραφιές τους.
            3)
            


  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ   Ομαδικός τρόπος εργασίας των νηπίων όσον αφορά τη γραφή της αποκριάτικης πρόσκλησης. Επίσης τα νήπια δούλεψαν ομαδικά όσον αφορά τη δημιουργία των παραμυθιών.Ατομικά  εργάστηκαν και παρουσίασαν τα έργα τους μιλώντας το καθένα για αυτά.
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ Ο αρχικός προβληματισμός των νηπίων  για το αν θα τα καταφέρουν, ξεπεράστηκε στην πορεία, καθώς δούλεψαν πάνω σε θέματα που τους ευχαριστούσαν και καθώς υπήρχε η ενθάρρυνση και η κατάλληλη παιδαγωγική στήριξη από τη Νηπιαγωγό αλλά και η εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ τους.
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ Τα  νήπια  και τα προνήπια δε συνάντησαν ιδιαίτερες δυσκολίες.Ασχολήθηκαν  με δραστηριότητες μαθησιακού  χαρακτήρα με έμφαση στο γλωσσικό τομέα  και εφόσον είχαν ήδη  κατακτήσει την φωνολογική επίγνωση των γραμμάτων δε συνάντησαν ιδιαίτερες δυσκολίες στη γραφή.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Η ανταπόκριση των παιδιών από την αρχή ήταν θετική.Τους δόθηκαν τα κατάλληλα ερεθίσματα που τα παρότρυναν να εμπλακούν σε δραστηριότητες γλωσσικής καλλιέργειας και ανάπτυξης.Έτσι εμπλουτίστηκε και διευρύνθηκε ο προφορικός τους λόγος και ενισχύθηκε ο γραπτός τους λόγος.Ορισμένες δυσκολίες που παρατηρήσαμε σε κάποια παιδιά ,μας δίνουν σημαντικές πληροφορίες για τις γνώσεις τους, καθώς και για τον κατάλληλο μαθησιακό τρόπο που θα παρέμβουμε για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε, σεβόμενοι πάντα τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες κάθε παιδιού.
  • Μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος αναδυόμενης γραφής  παρατήρησα ότι τα παιδιά ήταν πιο χαρούμενα, συνεργάζονταν άψογα μεταξύ τους και ένιωθαν ιδιαίτερα ικανοποιημένα από το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
  • Όσον αφορά τους γονείς τους έβλεπα να είναι χαρούμενοι και περήφανοι καθώς τα νήπια τους έδειχναν τις εργασίες τους.
  • Αλλά και  εγώ ως Νηπιαγωγός   δουλεύοντας τα παιδιά μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναδυόμενης γραφής, ένιωθα λιγότερο άγχος, περισσότερη χαρά και ήρθα ακόμα πιο κοντά στα παιδιά.

                  






ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΤΥ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ  ΓΙΟΡΤΗ



ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ


                           



                              
 ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

                               






Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Νηπιαγωγός: Σπανόπουλος Βασίλης

  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Η Κοινωνική Διάσταση της Γλώσσας
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1) Η αξία του γραπτού λόγου
                                                                2) Σύνδεση προφορικού-γραπτού λόγου
                                                               3) Η επικοινωνιακή διάσταση της γλώσσας
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)  Την περίοδο των Αποκριών τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν τι θα ήθελαν να ντυθούν.
            2) Την ίδια περίοδο κατέγραψαν υλικά που θα χρειαστούν για το πάρτι με το διπλανό τμήμα
            3) Ελεύθερη γραφή των ζωγραφιών τους.
          ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ: Παρατήρηση- Συζήτηση
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο αναδυόμενος τρόπος βοηθάει καλύτερα τα παιδιά να προσεγγίζουν το ζήτημα της γλώσσας. Βοηθάει και τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίζουμε πιο εποικοδομητικά το ζήτημα της γλώσσας. Ο συστηματικός τρόπος κουράζει τα παιδιά, ενώ με τον αναδυόμενο, τα παιδιά κατακτούν πιο ελεύθερα και αβίαστα το γραπτό λόγο. Τα παιδιά έγιναν πιο δημιουργικά, συνεργάσιμα και απέκτησαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. 



                                         



                                               











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου