Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 2ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: 2ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης - 1ο  Τμήμα
Νηπιαγωγός: Αθανασοπούλου Διαμαντούλα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:13
  • Τίτλος δραστηριότητας: Από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να σειροθετήσουν τα υφαντά από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά τοποθετούν τα υφαντά τα οποία έχουν φέρει τα ίδια από το σπίτι τους και έχουμε εμπλουτίσει τη γωνιά της υφαντικής τέχνης στη σειρά ξεκινώντας από το μικρότερο και καταλήγοντας στο μεγαλύτερο.





  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Η σειροθέτηση των υφαντών από το μικρότερο στο μεγαλύτερο
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Σειροθέτηση

Τελικό Προϊόν:
Τα υφαντά τοποθετημένα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
  • Τρόποι καταγραφής:
1.Φωτογραφίες
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Η δραστηριότητα θεωρείται πετυχημένη καθώς ο στόχος τον οποίο είχαμε θέσει εξυπηρετήθηκε. Τα παιδιά τοποθέτησαν τα υφαντά το ένα κάτω από το άλλο ξεκινώντας από το μικρότερο και καταλήγοντας στο μεγαλύτερο. Τα αδύνατα του προγραμματισμού :Η ύπαρξη υφαντών τα οποία διέφεραν μεταξύ τους και ως προς το σχήμα δυσκόλεψε τα παιδιά να τα σειροθετήσουν. Για παράδειγμα κάποια παιδάκια έκριναν πως ήταν μεγαλύτερα κάποια υφαντά τα οποία ήταν πιο μακριά από τα άλλα (ορθογώνια).Αυτό μας έδωσε βέβαια τη δυνατότητα να το συζητήσουμε, να διαφωνήσουμε, να αναρωτηθούμε και τελικά να κάνουμε μια μικρή αναφορά στα σχήματα. Σε επόμενη παρόμοια δραστηριότητα όμως καλό θα είναι να έχουμε προβλέψει ώστε τα προς σειροθέτηση αντικείμενα να είναι του ίδιου σχήματος και να διαφέρουν μόνο ως προς το μέγεθος το οποίο είναι το κριτήριο της σειροθέτησης. Τα παιδιά συμμετείχαν όλα με μεγάλο ενθουσιασμό στη διαδικασία.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Μας δόθηκε η δυνατότητα να ασχοληθούμε με τον τομέα των μαθηματικών περισσότερο συστηματικά και μεθοδευμένα. Οι συναντήσεις που πραγματοποιούνταν κατά τακτά διαστήματα ήταν για μας μια ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις ,να πάρουμε ιδέες, να διατυπώσουμε απορίες και ερωτήσεις και τελικά να διορθώσουμε και να αποσαφηνίσουμε κάποιες έννοιες που πιθανόν μας δυσκόλευαν.


Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
«Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
1ο Φυλλάδιο
Νηπιαγωγείο: 2ο Μεγαλόπολης - 2ο τμήμα
Νηπιαγωγός: Καρσιώτη Βασιλική

Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 14
  • Τίτλος δραστηριότητας:  «Δέντρο χωρίς φύλλα»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να συνδέουν τους αριθμούς με τις αντίστοιχες ποσότητες.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
   Για τη δραστηριότητα χρησιμοποιούμε ένα μεγάλο χάρτινο δέντρο χωρίς φύλλα, ένα ζάρι, και φύλλα διαφόρων χρωμάτων (κόκκινα, κίτρινα, πράσινα, καφέ, πορτοκαλί). Τα παιδιά χωρίζονται σε πέντε ομάδες και η κάθε μία επιλέγει το χρώμα του φύλλου   που θα τοποθετήσει στο δέντρο. Η κάθε ομάδα διαδοχικά ρίχνει το ζάρι και βάζει στο δέντρο τόσα φύλλα , όσα λέει ο αριθμός που έφερε το ζάρι. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται , και στο τέλος μετράμε τα φύλλα που έβαλε η κάθε ομάδα, ανακηρύσσοντας νικήτρια αυτή με τα περισσότερα.







  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να συνδέσουν τον αριθμό με την αντίστοιχη ποσότητα φύλλων
2 Να απαριθμήσουν τα φύλλα    
3 Να κατανοήσουν τις έννοιες : περισσότερα – λιγότερα
4 Να λειτουργήσουν ομαδικά και να μάθουν να περιμένουν τη σειρά τους

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Ομαδοποιήσεις φύλλων με κριτήριο το χρώμα
2 Ταύτιση του αριθμού που φέρει το ζάρι με την αντίστοιχη ποσότητα φύλλων
3 Καταμέτρηση των φύλλων του δέντρου


  • Τελικό Προϊόν:
Η δημιουργία του φθινοπωρινού δέντρου από τις ομάδες των παιδιών.
  • Τρόποι καταγραφής:
1. Φωτογραφίες.
2. Καταγραφή σε χαρτί του μέτρου, του πλήθους των φύλλων που τοποθέτησε η κάθε ομάδα στο δέντρο, για να ανακηρυχθεί στο τέλος η νικήτρια με τα περισσότερα.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
   Η παραπάνω δραστηριότητα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ομαδικού έργου μέσα από μια ευχάριστη και παιγνιώδη διαδικασία, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να αποκτήσουν μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες, εστιάζοντας κυρίως στην ταύτιση των αριθμών με τις αντίστοιχες ποσότητες. Ο βαθμός ανταπόκρισης των παιδιών ήταν ικανοποιητικός. Το πιο δυνατό σημείο της δραστηριότητας ήταν η ρίψη του ζαριού που συνοδευόταν από ανυπομονησία και χαρά για τον αριθμό που θα φέρει. Τα περισσότερα παιδιά δεν δυσκολεύτηκαν στη σύνδεση των αριθμών με τις αντίστοιχες ποσότητες των φύλλων. Δυσκολεύτηκαν κυρίως τα προνήπια, αλλά υπήρξε καλή συνεργασία μεταξύ των παιδιών και έτσι οι όποιες δυσκολίες αντιμετωπίστηκαν στο πλαίσιο της ομάδας.
  
Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;

  Αναμφισβήτητα βελτιώθηκα ως εκπαιδευτικός με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών, διότι οι μαθηματικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν φέτος, σχεδιάστηκαν και οργανώθηκαν πιο προσεκτικά σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, επιλέγοντας πρώτα το στόχο, κι έπειτα την τεχνική και τη μέθοδο διδασκαλίας  . Η διαδικασία της καταγραφής με βοήθησε να μείνω επικεντρωμένη στο στόχο, ενώ η αξιολόγηση μου παρείχε πληροφορίες σχετικά με τις ελλείψεις ,τις δυσκολίες αλλά και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Οι πληροφορίες αυτές αξιοποιήθηκαν εποικοδομητικά, τόσο στην επιλογή, όσο και στην οργάνωση των μαθηματικών δραστηριοτήτων που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου