Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 2ο Νηπιαγωγείο Άστρους

 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο:2ο ΑΣΤΡΟΥΣ
Νηπιαγωγός: Διονυσοπούλου Κωνσταντίνα
Τίτλος σχεδίου εργασίας: "Μαθαίνω για τα ζώα"
Στόχος Να γνωρίσουν τα ζώα του τόπου τους, χαρακτηριστικά και ικανότητες
Επιμέρους Επιδιώξεις .
üΝα κατανοήσουν πως τα ζώα έχουν ανάγκες και δικαιώματα.
üΝα διακρίνουν τα ζώα σε κατοικίδια και σε άγρια ζώα του τόπου τους ανάλογα με τη συμπεριφορά που εμφανίζουν, το που ζουν καθώς και τη σχέση του ανθρώπου με αυτά.
Να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της προστασίας των ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση.
Να υιοθετήσουν φιλικές συμπεριφορές προς όλα τα ζώα.
üΝα αναπτύξουν οι μαθητές την ικανότητά τους να εργάζονται ομαδικά, να συνεργάζονται, να συζητούν και να επιχειρηματολογούν.
üΝα σέβονται τις διαφορετικές απόψεις και να ενθαρρύνουν τους συμμαθητές τους να μιλήσουν για προσωπικές εμπειρίες με ζώα ή για τα κατοικίδιά τους.
üΝα αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και την κριτική τους σκέψη.

Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος

τι ξέρουμε για τα ζώα
τι θέλουμε να μάθουμε
τι θέλουμε να κάνουμε



2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Προσπαθώ να μάθω τις εμπειρίες των παιδιών για τα ζώα και αποφασίζουμε να χωριστούμε σε ομάδες . H κάθε ομάδα θα βρει πληροφορίες για τα ζώα της ομάδας  τους .
Έτσι φτιάξαμε:                                                                                                                                                        1ο  ομάδα:  για τα κατοικίδια ζώα                                                                                                            2ο ομάδα για τα ζώα του δάσους
3ο   ομάδα για τα ζώα της ζούγκλας,                                                                                                   4ο ομάδα ζώα του νερού                                                                                                                                     ,5ο ομάδα ζώα των πάγων.                                                                                                                    Τέλος δημιουργούν<< την γωνιά των ζώων >> και θα την οργανώσουν με τα υλικά που θα συλλέξουν.
                                                                                                                                   

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα:  κατασκευή ζώων με ανακυκλώσιμα υλικά
Τα παιδιά συλλέγουν διάφορα υλικά από το περιβάλλον τους . χάρτινα ρολά, μπουκάλια από νερό, χάρτινα πιάτα, κουτιά από γάλα.  Συγκεντρώσαμε τα παιδιά στα τραπέζια και τα χωρίσαμε σε ομάδες ανάλογα με το ζώο που θα ασχοληθεί κάθε παιδί. Βάψαμε, κολλήσαμε ,κόψαμε. Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό. φτιάξαμε πιγκουίνους, καμηλοπάρδαλη, σκυλάκια, βατραχάκια.
2η Δραστηριότητα: μάθαμε πως γεννάνε τα ζώα
Τα παιδιά με την μέθοδο του  κολάζ έφτιαξαν ομαδική εργασία  Πια ζώα γεννούν αυγά και ποια γεννούν μικρά. Έκοψαν, κόλλησαν, προβληματίστηκαν. Ενθουσιάστηκαν με το αυγό της στρουθοκαμήλου που μας έφερε ένα παιδί . Επίσης ο πατέρας ενός παιδιού που έχει κοτέτσι έφερε στο νηπιαγωγείο μας να δούμε πως γεννιούνται τα πουλάκια από τα αυγά την ημέρα που έβγαιναν.
3η Δραστηριότητα:  τι τρώνε τα ζώα
Ομαδική εργασία . χωρίσαμε τα ζώα σε σαρκοφάγα, φυτοφάγα, παμφάγα. Τα παιδιά έκοψαν εικόνες και κόλλησαν   το κάθε ζώο στη στήλη που  ανήκει ανάλογα με το  τι τρώει.
4η Δραστηριότητα:  κατασκευή μακέτας, δάσος ζούγκλα.
Μέσα από τη συζήτηση  σχετικά με τον τόπο διαμονής των ζωών τα παιδιά παρακινήθηκαν να κατασκευάσουν τη δική τους ζούγκλα το δικό τους δάσος τη δικιά τους φάρμα, το δικό τους βόρειο και νότιο πόλο.. Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και κέφι ξεκίνησε η κατασκευή της μακέτας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα έφτιαξε την δικιά της μακέτα.
5η Δραστηριότητα:   δραματοποίηση παραμυθιών σχετικά με τα ζώα αφού  διαβάσαμε παραμύθια τα δραματοποιήσαμε .
 

















4η Φάση: Αξιολόγηση. Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν το πνεύμα της ομαδικότητας. Τους δόθηκε η ευκαιρία να καλλιεργήσουν δεξιότητες που αφορούν στην επιλογή και αποκωδικοποίηση πληροφοριών, στην κριτική σκέψη, στην καλλιτεχνική έκφραση
Παρατήρησα ότι το θέμα ήταν πολύ ενδιαφέρον για τα παιδιά, αφού μάλιστα αποτέλεσε δική τους καθαρά επιλογή.
Οι αρχικοί στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν.
γνωρίζουν ότι η κότα γεννάει αυγά και όλα τα πουλιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου