Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης



Σχολική Χρονιά: 2013-2014

 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο:1ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Τμήμα: ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
Νηπιαγωγός: Θεοδωροπούλου Κωνσταντίνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:19
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: «ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι άλλη αντίληψη σχηματίζουμε εμείς για τον εαυτό μας και διαφορετική αντίληψη έχουν σχηματίσει οι άλλοι για εμάς.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη -Γεωργιάδη "Έκπληξηη" από τις εκδ. Σαββάλας .Στο βιβλίο ο καρχαρίας Αρχοντής ένοιωθε  μοναξιά. Για να προσκαλέσει τα υπόλοιπα θαλασσινά σε ένα πάρτι σπίτι του καταστρώνει ένα σχέδιο το οποίο  όμως προκαλεί το  φόβο τους. Με τα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τα λάθη του ήρωα στην πορεία του να κάνει φίλους. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο ήρωας θα έπρεπε να εκφράσει με λόγια τα συναισθήματά του και τις επιθυμίες του.
Για να δείξουμε πόσο διαφορετικά αντιλαμβάνεται ο άλλος μια κατάσταση  σε σχέση με το πώς την αντιλαμβανόμαστε εμείς οι ίδιοι  ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε μισό χαρτί Α4 τον εαυτό τους όπως τον αντιλαμβάνονται τα ίδια. Ύστερα τα παιδιά αντάλλαξαν χαρτιά με το διπλανό τους .Σε αυτή τη φάση έπρεπε να ζωγραφίσει ο ένας στο χαρτί του άλλου πως εκείνος τον έβλεπε. Προέκυψαν δυο σχέδια ζωγραφικής διαφορετικά ,που αφορούσαν όμως το ίδιο πρόσωπο ,με χαρακτηριστικά που ο καθένας από την πλευρά του έβλεπε στον εαυτό του αλλά και χαρακτηριστικά που  ο άλλος έβλεπε σε αυτόν .
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι οι άλλοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά από εμάς  μια κατάσταση , συναίσθημα κλπ
2.Να αντιληφθούν ότι η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία μεταξύ δύο ατόμων δηλώνει την αλληλοαναγνώριση  της ύπαρξής τους η οποία θα συμβάλλει στη βελτίωση της αυτό-εικόνας του ατόμου.
(Στα πλαίσια της δραστηριότητας η συνεργασία μεταξύ των παιδιών έδειξε ότι βοήθησε παιδιά που δεν είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν , να συναντηθούν και να δηλώσει  το ένα στο άλλο μέσω του σχεδίου του τον τρόπο με τον οποίο τον αντιλαμβάνεται)
3.Μέσα από την ανάγνωση της ιστορίας τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στη συμπεριφορά του ήρωα και την έκφραση των συναισθημάτων του  και όχι στη στερεοτυπική αντίληψη που υπάρχει και η οποία τον χαρακτηρίζει ως «άγριο» , «κακό».
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Προέκυψαν δυο διαφορετικά σχέδια που αφορούσαν το ίδιο πρόσωπο και είχαν δημιουργηθεί από το ίδιο άτομο και το πώς έβλεπε τον εαυτό του μια συγκεκριμένη στιγμή και πως την ίδια στιγμή τον έβλεπε κάποιος άλλος ή άλλη.
  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
1.Η χρήση μιας εικονογραφημένης ιστορίας η οποία ανταποκρίνεται στην ηλικία , τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες της ομάδας των νηπίων.
2. Η ανοχή των αντιφάσεων .Παρόλο που τα παιδιά είχαν διαφορετικές απόψεις για τον ήρωα της ιστορίας στην αρχή της αλλά και η διαφορετική οπτική  του άλλου προς αυτούς στη διάρκεια του σχεδίου οδήγησαν στην ανοχή αυτών των καταστάσεων και στην αποδοχή της γνώμης του άλλου.
3.Η ανάπτυξη συνθηκών επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης .

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Μέσα από την προσπάθεια ο ένας να αποτυπώσει ζωγραφίζοντας πως «βλέπει» τον άλλο τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν κοινά σημεία αλλά και διαφορές ως προς τον τρόπο αντίληψης των καταστάσεων που βιώνουμε. Η αναγνώριση των κοινών σημείων οδηγεί στην αφετηρία της συνεργασίας και η αναγνώριση των διαφορών οδηγεί στην κατάρριψη του μύθου της μοναδικότητας και στην ενίσχυση της θεωρίας της διαφοράς.









              




  

2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Πώς λέγεται και γράφεται αλλιώς η λέξη «Ευτυχία» ;
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι οι διαφορετικές γλώσσες έχουν τον ίδιο σκοπό :να μεταφέρουν ίδια μηνύματα με διαφορετικό τρόπο.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Στα παιδιά παρουσιάστηκαν δύο εξώφυλλα του ίδιου βιβλίου το ένα στην ελληνική έκδοση και το άλλο στη γαλλική έκδοση.Το βιβλίο ήταν το «Γιγάντιο πραγματάκι» της Beatrice Alemagna από τις εκδ. Κόκκινο. Αφού διαβάσαμε την ιστορία και τα παιδιά κατανόησαν ότι το «γιγάντιο πραγματάκι» ονομάζεται ευτυχία και αφού προηγήθηκαν και άλλες σχετικές με το βιβλίο δραστηριότητες , προβάλλαμε τα δυο εξώφυλλα ταυτόχρονα και ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των δύο. Η εικονογράφηση ήταν κοινή και στις δυο εκδόσεις. Τα παιδιά εντόπισαν την διαφορά ως προς τα γράμματα του τίτλου, κάποια έμοιαζαν με μερικά από τα σύμβολα που χρησιμοποιούν τα παιδιά στις δραστηριότητες της τάξης ενώ κάποια άλλα ήταν διαφορετικά. Όταν προφέραμε τον τίτλο στη γαλλικά έκδοση ,τα παιδιά αναγνώρισαν τη λέξη "gigantesque" που τους θύμισε το ελληνικό «γίγαντας». Το «γιγάντιο πραγματάκι» στο βιβλίο ήταν η «ευτυχία». Με το ερώτημα «Άραγε η λέξη ευτυχία γράφεται σε όλο τον κόσμο το ίδιο ή διαφορετικά;» ,χρησιμοποιήσαμε τον διαδραστικό πίνακα της τάξης και στον παγκόσμιο χάρτη που είχαμε ετοιμάσει πάνω στις διάφορες χώρες είχαμε γράψει την λέξη «ευτυχία» σε διάφορες γλώσσες η οποία συνοδευόταν με εικόνα η οποία έδειχνε άτομα σε ευτυχισμένες στιγμές(άτομα διαφορετικών ηλικιακών ομάδων .διαφορετικού φύλου , διαφορετικής φυλής και πολιτισμικού περιβάλλοντος).Μεταξύ των χωρών υπήρχαν και οι χώρες καταγωγής των παιδιών της τάξης. Τα παιδιά αγγίζοντας τη λέξη πραγματοποιούσαν σύνδεση με το εργαλεία μετάφρασης της google και άκουγαν την προφορά της λέξης. Παιδιά που άκουγαν τη λέξη στη γλώσσα τους την αναγνώριζαν και την πρόφεραν και τα ίδια στους υπόλοιπους. Στη συνέχεια τα παιδιά αναζήτησαν και χώρες τις οποίες δεν είχαμε συμπεριλάβει στο χάρτη.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Μέσα από τη δραστηριότητα έγινε προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι η λέξη «ευτυχία» μπορεί να γραφεί με διαφορετικούς τρόπους αλλά εκφράζει παντού την ίδια συναισθηματική κατάσταση που μπορεί να βρεθεί ένα άτομο.
2. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι  τα  συναισθήματα που νοιώθουν οι άνθρωποι είναι ίδια σε όλα τα σημεία του πλανήτη ανεξάρτητα από φυλή , φύλο ,ηλικία ,τόπο καταγωγής εκείνο που αλλάζει είναι το πώς προφέρονται σε διαφορετικές γλώσσες..
3.Ευτυχισμένους μας κάνουν ίδια αλλά και διαφορετικά πράγματα
4.Να δοθεί κίνητρο στα παιδιά από διαφορετικό τόπο καταγωγής να εκφραστούν.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Δημιουργήθηκε μια αφίσα με τον παγκόσμιο χάρτη πάνω στον οποίο ήταν γραμμένη η λέξη ευτυχία σε διάφορες γλώσσες και στις γλώσσες από τους τόπους καταγωγής των παιδιών της τάξης. Τα παιδιά την επόμενη μέρα έδειχναν στους γονείς τον χάρτη και κάποιοι αναγνώρισαν τη λέξη στη δική τους γλώσσα.
  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Ο παιγνιώδης τρόπος ανακάλυψης του διαφορετικού τρόπου έκφρασης μιας λέξης και πως αυτή προφέρεται με τη βοήθεια ενός διαφορετικού  γραπτού  κώδικα.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Ως αδύνατο σημείο θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός της μη σύνδεσης του υπολογιστή στο διαδίκτυο .
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Μέσα από τη δραστηριότητα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με λέξεις που γράφονται και προφέρονται διαφορετικά από ότι στη δική τους γλώσσα. Δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικές χώρες καταγωγής να συμμετέχουν αποδίδοντας τη λέξη «ευτυχία» και στη δική τους γλώσσα και να οδηγηθεί η ομάδα της τάξης στη διαπίστωση ότι ένα συναίσθημα είναι κοινό σε όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα τη γεωγραφική τους προέλευση και τον τρόπο γραφής. Η γλώσσα μεταφέρει τα ίδια μηνύματα εκείνο που διαφέρει είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτά τα μηνύματα μεταφέρονται μεταξύ των ανθρώπων.




              






 



                                           




 3η  Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: «Χριστούγεννα στη Ρουμανία»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να ανακαλύψουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα και στην Ρουμανία.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Στα πλαίσια των Χριστουγεννιάτικων δραστηριοτήτων στο Νηπιαγωγείο προσκλήθηκε μητέρα η οποία έχει σαν χώρα καταγωγής την Ρουμανία. Η μητέρα με τη βοήθεια εικόνων που προβάλλαμε μίλησε στα παιδιά για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα στην Ρουμανία. Με τη βοήθεια του Google earth περιηγηθήκαμε σε πόλεις και χωριά της Ρουμανίας. Τα παιδιά παρατήρησαν κτίρια , δρόμους ανθρώπους σε καθημερινές τους ασχολίες. Εντόπισαν ομοιότητες ως προς το Χριστουγεννιάτικο στολισμό των χώρων και πληροφορήθηκαν ότι τα παιδιά στη Ρουμανία περιμένουν τα δώρα τους από τον Άγιο Νικόλαο και μάλιστα τα παιδιά εκεί φροντίζουν να έχουν καθαρά τα παπούτσια τους ώστε όταν τους επισκεφτεί ο Άγιος να τα γεμίσει δώρα. Τα παιδιά στη Ρουμανία λένε τα κάλαντα και μάλιστα κάνουν αστεία με τα παπούτσια των νοικοκυραίων. Στη Ρουμανία έχουν συνήθεια οι άνθρωποι να αφήνουν τα παπούτσια τους έξω από τη πόρτα όταν επιστρέφουν στο σπίτι τους .Οι μικροί σκανταλιάρηδες όταν πάνε για τα κάλαντα ανακατεύουν τα παπούτσια και δημιουργείται μεγάλο μπέρδεμα στη γειτονιά. Αυτά και άλλα  είπε η μητέρα και άρεσαν πολύ στα παιδιά. Στο τέλος με τα παιδιά καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των δύο χωρών ως προς τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα .Η μητέρα έφερε μαζί της και διαβάσαμε την ιστορία της κοκκινοσκουφίτσας όπως τη λένε στη Ρουμανία και η οποία είναι ίδια με αυτή που υπάρχει και στην Ελλάδα. Προβάλλαμε τις εικόνες στον πίνακα και η μητέρα έκανε την αφήγηση ενώ το παιδί έκανε τη μετάφραση. Προβάλλαμε τον τίτλο και αρχικά έγινε προσπάθεια να καταλάβουν τα παιδιά πριν ξεκινήσει η ανάγνωση και χωρίς να βλέπουν την εικόνα για ποιο παραμύθι πρόκειται.
Στο τέλος μια μικρή έκπληξη περίμενε τα παιδιά. Συμμετείχαν όλοι στην Παρασκευή ενός χριστουγεννιάτικου γλυκού που φτιάχνουν στη Ρουμανία.
Τα παιδιά είδαν τη συνταγή γραμμένη σε μια άλλη γλώσσα. Παρατήρησαν και άκουσαν πως λέγονται τα διάφορα γνωστά όμως υλικά για το γλυκό σε μια άλλη γλώσσα.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Μέσα από τη δραστηριότητα γίνεται προσπάθεια τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι με αφορμή τον εορτασμό των Χριστουγέννων οι άνθρωποι σε διάφορα  μέρη του κόσμου νιώθουν τα ίδια συναισθήματα τα εκφράζουν όμως με ίδιες και διαφορετικές  με εμάς συνήθειες.
2.Να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με τον άλλο ,να βρουν κοινά σημεία και να αποδέχονται το διαφορετικό.

  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Τα παιδιά παρασκεύασαν με τη βοήθεια της μητέρας ένα παραδοσιακό ρουμάνικο γλυκό που μοιάζει με τους ελληνικούς λουκουμάδες.


  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Στα παιδιά προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση οι εικόνες από τη Ρουμανία. Βρήκαν κοινά στοιχεία με την Ελλάδα όσο αφορά τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό. Έμαθαν ότι εκεί ένας διαφορετικός άγιος κουβαλά τα δώρα στα παιδιά.Η συμμετοχή τους στην παρασκευή του γλυκού ήταν επίσης μια ευχάριστη εμπειρία για αυτά.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Ο αριθμός των συμμετεχόντων παιδιών ήταν πολύ μεγάλος. Στη δραστηριότητα συμμετείχαν τα παιδιά και από τα δυο τμήματα του Νηπιαγωγείου.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τη μητέρα να τους μιλά για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα της Ρουμανίας. Οι εικόνες αποτέλεσαν ερέθισμα για επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και της προσκεκλημένης. Τα παιδιά γνώρισαν έναν τόπο διαφορετικό από το δικό τους αλλά με τόσα κοινά σημεία. Έγινε προσπάθεια μέσα από τη δραστηριότητα για την αποδοχή της διαφορετικότητας των αλλοδαπών μαθητών παρουσιάζοντας πολιτισμικά στοιχεία και από τις δυο χώρες ώστε τα κοινά σημεία να αποτελέσουν την αφετηρία για περαιτέρω συνεργασία.







                                                           

                                         






«ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης

Νηπιαγωγείο: 1ο Μεγαλόπολης

Τμήμα: Ολοήμερο.
Νηπιαγωγοί: Καρσιώτη Βασιλική- Πέμα Χριστίνα

Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 20


1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Το ασχημόπαπο
  • Στόχος δραστηριότητας: Να εντοπίσουν τα παιδιά τη διαφορετικότητα ανάμεσα τους και να την χειρίζονται προς όφελός τους, της φιλίας τους και της ομάδας τους.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας του παιδικού βιβλίου και συζητώντας για τα βιβλία του Hans Christian Andersen συγκεντρωθήκαμε στο βιβλίο «Το ασχημόπαπο». Συζητήσαμε για την διαφορετικότητα και τα παιδιά αποφάσισαν να ξαναγράψουν το βιβλίο αυτό με διαφορετική ροή. Έπειτα, βρήκαμε τη λέξη βιβλίο σε διαφορετικές γλώσσες και σχηματίσαμε το «λεξιλόγιο της φιλίας».
Διαφορετικές λέξεις που χαρακτηρίζουν τους φίλους τους και τη φιλία γενικότερα, ενωμένες σε ένα λεξιλόγιο.

  • Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
    1. Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όλοι διαφέρουμε σε κάτι. Είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί.
    2. Να κατανοήσουν και να διαχειρίζονται την διαφορετικότητα σαν κάτι καλό και ωφέλιμο.
    3. Να μάθουν να επωφεληθούν από τη διαφορετικότητα όσον αφορά τις γνώσεις, τις συνήθειες και τις εμπειρίες.

  • Τελικό προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Μαζί με τα παιδιά φτιάξαμε το παραμύθι «Το ασχημόπαπο» με διαφορετική ροή και τέλος από το δεδομένο. Σχημάτισαν ο καθένας το λεξιλόγιο της φιλίας
(και ατομικό)  με τις εξής λέξεις: διαφορετικός, χαρούμενος λευκός, κίτρινος, γκρινιάρης, κτλ. Στο εξώφυλλο ζωγράφισαν γιατί είναι ο καθένας περήφανος για το φίλο του(πχ ξέρει να φτιάχνει μεγάλο κάστρο, να τον κάνει να γελάει, να τον βοηθάει όταν δεν  μπορεί να φτιάξει το πάζλ.)

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
-Πολλές ιδέες για το πώς θα συνεχίσουμε το παραμύθι.
-Υπέροχη εικονογράφηση του δικού τους βιβλίου(Το ασχημόπαπο)
-Υπέροχα εξώφυλλα στα δικά τους λεξικά που έφτιαξαν.

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
-          Δεν θυμόντουσαν τον Άντερσεν σαν συγγραφέα πολλών γι αυτούς γνωστών βιβλίων.
-          Δυσκολίες στις λέξεις που χαρακτηρίζουν και ξεχωρίζουν τους φίλους τους.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):

Υπήρχε μια συνέχεια και μια κατάληξη στη δραστηριότητα την οποία και επιδιώξαμε. Ο αρχικός σχεδιασμός εμπλουτίστηκε με περισσότερες δραστηριότητες που προέκυψαν από τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Ο βαθμός ανταπόκρισης των παιδιών ήταν ικανοποιητικός. Βέβαια θα μπορούσαν κι άλλο αλλά αυτό εξαρτάται και από τις εμπειρίες και την εξοικείωση των παιδιών σε παρόμοιες δραστηριότητες. Υπήρχαν κάποιες δυσκολίες στο να πάρουν κάποια κοινή απόφαση για το ποια θα είναι η συνέχεια του παραμυθιού. Κάποια παιδιά πιο κλειστά δυσκολεύτηκαν να εκφραστούν για τους φίλους τους, αν είναι διαφορετικοί, τι τους ενώνει και γιατί είναι περήφανα γι’ αυτούς.
Γενικά τα συναισθήματα που υπήρχαν στο πρόσωπο τους ήταν η ικανοποίηση και η χαρά της δημιουργίας.
                        




2η Δραστηριότητα

  • Τίτλος δραστηριότητας:   « Το παράξενο αυγό »
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να μάθει το κάθε παιδί να σέβεται και να αποδέχεται τις ιδιαιτερότητες των άλλων παιδιών ως προς την εξωτερική τους  εμφάνιση.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Στη σκηνή του κουκλοθέατρου η δασκάλα Κότα-Κοκότα υποδέχεται ένα νέο μαθητή-αυγό, τον Πίκο, που διαφέρει εμφανισιακά από τα υπόλοιπα αυγά. Τα αυγά που είναι όλα κόκκινα αντιμετωπίζουν με καχυποψία το πουά αυγό, το απωθούν και το χλευάζουν λόγω της διαφορετικότητας του χρώματός  του. Στεναχωρημένος ο Πίκο που δεν τον αποδέχονται οι συμμαθητές του καταφεύγει στη βοήθεια των παιδιών-θεατών, ζητώντας συμβουλές για το τι πρέπει να κάνει. Τα παιδιά αρχικά του προτείνουν να μιλήσει στα υπόλοιπα αυγά και έπειτα στη δασκάλα του για να βρουν τη λύση. Η Κότα-Κοκότα επισημαίνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε αυγού ( χρώμα μαλλιών, χρώμα ματιών, σχήμα χειλιών ) και αναρωτιέται αν τα χαρακτηριστικά αυτά που ήταν διαφορετικά από αυγό σε αυγό αποτέλεσαν εμπόδιο στη φιλία τους. Τα αυγά προβληματίζονται, αναγνωρίζουν το λάθος τους  και αποδέχονται στην παρέα τους τον Πίκο.       

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Τα παιδιά, μέσα από την ιστορία του Πίκο, να αναγνωρίσουν τα δικά τους ατομικά χαρακτηριστικά τα οποία διαφέρουν από τα χαρακτηριστικά των φίλων τους, να τα αποδεχθούν  και τα αναγνωρίσουν ως μοναδικά και σημαντικά.
2 Να εντοπίσουν τα λάθη στη συμπεριφορά των κόκκινων αυγών.
3 Να ταυτιστούν με τον ήρωα και να του προτείνουν λύσεις όταν βρίσκεται σε αδιέξοδο.

  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Τα παιδιά αφού σύγκριναν την εξωτερική εμφάνιση των αυγών,  σύγκριναν έπειτα τα δικά τους εξωτερικά χαρακτηριστικά (χρώμα ματιών, χρώμα μαλλιών, ύψος, βάρος κ.λ.π) με αυτά των φίλων τους, βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές. Γι αυτό αποφάσισαν, με αφορμή την ιστορία του Πίκο,  τα αυγά τα πασχαλινά να μην τα βάψουν όλα κόκκινα αλλά το κάθε παιδί να φτιάξει το δικό του ξεχωριστό αυγό που θα διαφέρει από τα υπόλοιπα και θα είναι μοναδικό.    

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
1 Η έντονη  αποδοκιμασία της άσχημης συμπεριφοράς των κόκκινων αυγών, από τα παιδιά της τάξης.
2 Η επισήμανση των διαφορετικών εξωτερικών χαρακτηριστικών των αυγών από τα παιδιά (π.χ διαφορετικό χρώμα ματιών και μαλλιών) και η άμεση σύγκριση με τα δικά τους εξωτερικά χαρακτηριστικά.
3 Η άμεση ανταπόκριση των παιδιών στην παροχή συμβουλών στον ήρωα όταν τους ζητήθηκε. 
4 Η χαρά και ο ενθουσιασμός κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του δικού τους «παράξενου αυγού».

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Δεν υπήρξαν αδύνατα σημεία στη δραστηριότητα.


  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Μέσα από την  παραπάνω δραστηριότητα δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν συναισθήματα αγάπης και λύπης  για τον ήρωα όπως επίσης αγανάκτησης και θυμού για τη συμπεριφορά των υπολοίπων αυγών απέναντί του. Ταυτίστηκαν με τον  ήρωα, σύγκριναν τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά με αυτά των άλλων αυγών και έπειτα σύγκριναν τα δικά τους εξωτερικά χαρακτηριστικά βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές. Μέσα από αυτή τη διαδικασία κατανόησαν τη μοναδικότητα και αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα τους μέσα στο σύνολο. Η δραστηριότητα του κουκλοθέατρου ευνόησε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία των παιδιών με τους ήρωες της ιστορίας ενώ η δραστηριότητα της βαφής των αυγών συνεισέφερε στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών.    

                  

                                                                                                                               
               














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου