Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική Χρονιά: 2013-2014

 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης

Νηπιαγωγείο:5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Τμήμα: ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΟ
Νηπιαγωγοί: Σωτηροπούλου Κική- Μπάρλα Ντιάνα- Ντούρου Φωτεινή
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 41
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ανάγνωση παραμυθιού: «Το χαρούμενο λιβάδι»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να ακούσουν το παραμύθι, να το κατανοήσουν, να προβληματιστούν, να εντοπίσουν το όνομα της συγγραφέως και του εικονογράφου, να γράψουν με αναδυόμενη γραφή και να συνεργαστούν.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα δύο τμήματα του σχολείου μας συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα του ολοήμερου τμήματος και εκεί τους διαβάσαμε το παραμύθι δείχνοντας τις εικόνες του παραμυθιού. Μετά το  τέλος της διήγησης τα παιδιά είπαν τις εντυπώσεις τους από το παραμύθι  και όλοι μαζί συζητήσαμε το θέμα του παραμυθιού. Στο εξώφυλλο του παραμυθιού ψάξαμε το όνομα της συγγραφέως και το εντοπίσαμε.
Κατόπιν χωριστήκαμε σε ομάδες και τους μοιράσαμε εικόνες από το παραμύθι. Κάθε ομάδα έγραψε κάτω από τα την εικόνα τα λόγια του παραμυθιού. 
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Να συνεργαστούν
2 Να προβληματιστούν
3Να γράψουν με αναδυόμενη γραφή
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Τα παιδιά τελικά έγραψαν ξανά το παραμύθι χρησιμοποιώντας τα δικά τους λόγια και το αναρτήσαμε στη τάξη, βάζοντας τις εικόνες με την σειρά.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Τα παιδιά με την ανάγνωση του παραμυθιού συνειδητοποίησαν πως τελικά ενώ οι μαργαρίτες φαίνονταν ίδιες, τελικά δεν ήταν. Προχωρώντας την συζήτηση μιλήσαμε για τα παιδιά της τάξης μας που παρόλο ότι όλα έχουν την ίδια ηλικία και πηγαίνουν στη ίδια τάξη, τελικά δεν είναι κανένας ίδιος με τον άλλον.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Θεωρώ ότι  δεν υπήρξαν αδύνατα σημεία και γενικά τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το παραμύθι και το απόλαυσαν.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Πιστεύω ότι επετεύχθησαν οι στόχοι που είχαμε θέση από την αρχή και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις της δραστηριότητας. Δυσκολίες δεν υπήρξαν.


                                   



                             



                                           






2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Χρήση του υπολογιστή για να αντλήσουν πληροφορίες.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Εξοικείωση με τη χρήση του υπολογιστή, να χρησιμοποιήσουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να αντλούν πληροφορίες.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Ρωτήσαμε τα παιδιά αν θα ήθελαν να γνωρίσουν από κοντά την συγγραφέα και αυτά συμφώνησαν. Πληκτρολογήσαμε λοιπόν το τίτλο του παραμυθιού σε μηχανή αναζήτησης και βρήκαμε ένα βίντεο με την κυρία Φ. Νικολούδη να διηγείται το παραμύθι σε δύο παιδιά. Το  προβάλαμε σε μεγάλη οθόνη με μηχανή προβολής και παρακολουθήσαμε όλοι μαζί την διήγηση.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να μπορούν να χρησιμοποιούν τον Ηλ. Υπολογιστή για να αντλούν πληροφορίες
  2. Να εξοικειωθούν με την χρήση του.
  3. Να ακούσουν  το παραμύθι έχοντας τη αίσθηση ότι βρίσκονται μέσα στο χαρούμενο λιβάδι.

  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Στα παιδιά άρεσε η ενασχόλησή τους με τον ηλ. Υπολογιστή και χάρηκαν ιδιαίτερα με τον διαφορετικό τρόπο διήγησης του παραμυθιού. Αναγνώρισαν τη συγγραφέα από τις επισκέψεις της στο σχολείο μας.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
 Ο ενθουσιασμός που έδειξαν τα παιδιά με την ενασχόλησή τους με τον Ηλ. Υπολογιστή και την ικανοποίηση που πήραν καθώς κατάφεραν να βρουν μέσω αυτού, αυτό που έψαχναν.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Θεωρώ ότι δεν υπήρξαν αδύνατα σημεία. Το μόνο «πρόβλημα» ήταν πως όλοι ήθελαν να δουλέψουν στον υπολογιστή, γιατί είναι κάτι που τους αρέσει ιδιαίτερα.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Πιστεύω ότι οι αρχικοί στόχοι επιτεύχθηκαν και τα παιδιά χάρηκαν ιδιαίτερα την δραστηριότητα αυτή.


                                                         


3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Φτιάχνω μαργαρίτες.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να δημιουργήσουν, να αναπτύξουν τη φαντασία τους, να συνεργαστούν, να έρθουν σε επαφή και να δουλέψουν με διαφορετικά υλικά.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Δόθηκαν στα παιδιά (που ήταν χωρισμένα σε ομάδες) διαφορετικά υλικά όπως καπάκια μπουκαλιών, χαρτάκια μικρά, γκοφρέ μπαλάκια, φασόλια, πλαστικά ποτήρια, καπάκια από παλιούς μαρκαδόρους και  τέμπερες και τους ζητήθηκε να φτιάξουν με αυτά όπως μπορούν , μαργαρίτες. Έτσι η κάθε ομάδα έφτιαξε μαργαρίτες που όμως ήταν διαφορετικές μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα όμορφο, όταν όλα τα έργα των ομάδων τα τοποθετήσαμε στους πίνακες με τα έργα μας.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.      Να δημιουργήσουν με διαφορετικά υλικά.
2.      Να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να  συνεργαστούν.
3.      Να συνειδητοποιήσουν πως ενώ όλοι έφτιαξαν μαργαρίτες , τελικά οι μαργαρίτες τους δεν ήταν ίδιες μεταξύ τους όπως δεν ήταν και στο χαρούμενο λιβάδι.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Οι ομάδες έφτιαξαν μαργαρίτες με διαφορετικά υλικά.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Τα παιδιά προσπάθησαν να βρουν τον τρόπο που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τα υλικά και τελικά το κατάφεραν με την συνεργασία που είχαν μεταξύ τους και με λίγη βοήθεια από εμάς.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
Μικρός προβληματισμός υπήρχε μέχρι να αποφασίσουν πως θα δουλέψουν τα υλικά, που τελικά  με την ανταλλαγή απόψεων βρέθηκε λύση.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):

Θεωρώ πως η δραστηριότητα αυτή ήταν πετυχημένη γιατί επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαμε βάλει στην αρχή και τα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμένα ιδίως με το όμορφο αποτέλεσμα της δουλειά τους. Τέλος παρατηρώντας τα έργα τους , διαπίστωσαν πόσο διαφορετικές τελικά ήταν οι μαργαρίτες τους.




                                 



                                   



                          



                                



 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου