Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- Νηπιαγωγείο Βλαχοκερασιάς

 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: ΒΛΑΧΟΚΕΡΑΣΙΑΣ
Νηπιαγωγός:  Γεωργακλή Βάσω
Τίτλος σχεδίου εργασίας: « Φρούτα και λαχανικά τρώτε που είναι υγιεινά»
Στόχος  Η κατανόηση της μεγάλης διατροφικής αξίας των φρούτων και των λαχανικών στην διατροφή.
Επιμέρους Επιδιώξεις
1 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  :Να ανακαλύψουμε από πού προέρχονται τα φρούτα και τα λαχανικά ,πως τα χρησιμοποιούμε τώρα αλλά κα παλιότερα ,από πού μπορούμε να τα προμηθευτούμε ,ποιοι είναι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την καλλιέργειά τους. Επίσης να γευτούν, να αγγίξουν και να μυρίσουν τα φρούτα και τα λαχανικά.
2 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Να δουλέψουμε πάνω στις ομαδοποιήσεις ,στην κατανόηση των αριθμών και το μισό και το ολόκληρο.
3 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΉ ΕΚΦΡΑΣΗ: Να παρατηρήσουν πίνακες ζωγραφικής, να εκφραστούν μέσα από το δικό τους σχέδιο ,να χρησιμοποιήσουν διάφορα υλικά για να κάνουν κατασκευές, να τραγουδήσουν, να χορέψουν και να παίξουν κουκλοθέατρο.
4 ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: Να διηγούνται/αφηγούνται ,να περιγράφουν, να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να εμπλουτίζουν  το  λεξιλόγιό τους. Να ακούν και να κατανοούν απλά κείμενα, να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη της τάξης και αλλά βιβλία για τη συλλογή πληροφοριών. Να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής να γράφουν με τον τρόπο που αυτά μπορούν και να κατανοούν γενικά τη σχέση γραπτού και προφορικού λόγου.
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Το έναυσμα μας δόθηκε από μια δραστηριότητα που είχαμε κάνει με τα παιδιά τις προηγούμενες μέρες. Δουλεύοντας  το παραμύθι «Η Κοκκινοσκουφίτσα» καλέσαμε τα παιδιά της  Α΄και  Β΄τάξεις σε πικ-νικ αφού πρώτα φτιάξαμε το καλάθι της Κοκκινοσκουφίτσας. Όταν τελειώσαμε τη δραστηριότητα αυτή μιλήσαμε για τα προϊόντα που περιείχε και τα χωρίσαμε σε ομάδες και μέσα από αυτό προέκυψε το ενδιαφέρον των παιδιών για  το θέμα μας.

              


2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες:
Η πρώτη έφερε φρούτα και  λαχανικά.
Η δεύτερη  παραμύθια και βιβλία.
Η Τρίτη συνταγές με φρούτα  και λαχανικά.
Ακολούθησαν οι ερωτήσεις για το τι ξέρω και το τι θέλω να μάθω.
Και ύστερα το κάθε παιδί είπε τι θα ήθελε να κάνουμε προκειμένου να διερευνήσουμε το θέμα.

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα: Συζήτηση
Μέσα από τη συζήτηση  τα παιδιά έμαθαν  για τα  φρούτα και τα λαχανικά.
Τα δέντρα και τα φυτά από τα οποία τα παίρνουμε, τον τρόπο που  τα καλλιεργούμε, τους ανθρώπους που ασχολούνται με την καλλιέργεια και το εμπόριό τους , τα προϊόντα που παίρνουμε από αυτά, και τη διατροφική τους αξία.
 2η Δραστηριότητα:   Γράφουμε ποια φρούτα ξέρουμε.
Τα παιδιά φτιάχνουν μια λίστα αναφοράς με φρούτα  που γνωρίζουν και αγαπούν.
3η Δραστηριότητα: Η αλφαβήτα των φρούτων και των λαχανικών.
 Σε ένα μεγάλο  χαρτί  Α3  που το έχουμε χωρίσει σε 24 κομμάτι και έχουμε γράψει τα γράμματα τα παιδιά  τοποθετούν  εικόνες φρούτων και λαχανικών ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα.


4η Δραστηριότητα: Ελάτε να φτιάξουμε μια σούπα.
Από τις συνταγές που μας  έφεραν τα παιδιά επιλέξαμε μία για να την φτιάξουμε στο σχολείο . Έτσι λοιπόν φέραμε τα υλικά και τα απαραίτητα σκεύη και όλοι μαζί μαγειρέψαμε. Μέσα στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας  εντάξαμε και μία άλλη αφού σε καρτελάκια γράψαμε τα υλικά της συνταγής που θα φτιάχναμε. Όταν ετοιμάστηκε η σούπα την απολαύσαμε  όλοι μαζί.



           

       
                 


5η Δραστηριότητα:  Γεμίζουμε τα καλάθια με ντομάτες(αλλά τα παιδιά έφτιαξαν καρότα).
Σε ένα φύλλο εργασίας έχουμε σχεδιάσει μικρά καλαθάκια και δίπλα στο καθένα έχουμε γράψει ένα αριθμό. Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τον αριθμό και να σχεδιάσουν τόσα καρότα  όσα τους λέει ο αριθμός.


                          

5η  Δραστηριότητα: Ανάγνωση παραμυθιού « ΜΙΑ ΚΑΜΠΙΑ ΠΟΛΥ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗ»
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ξαναθυμηθήκαμε τα ονόματα των φρούτων τα μετρήσαμε, είπαμε πάλι τις μέρες της εβδομάδας και τέλος καταγράψαμε σε έναν μεγάλο πίνακα όλα αυτά που έφαγε η κάμπια. (Μία ιδέα όχι δικιά μου αλλά  των συναδέλφων   από το 5ο  Νηπιαγωγείο Τρίπολης).


                         


6η  Δραστηριότητα :Ελάτε να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα παρακάτω τραγούδια :
Μήλο μου κόκκινο (Παραδοσιακό)
Λεμονάκι μυρωδάτο (Παραδοσιακό)
Σε μια ρώγα από σταφύλι (Παραδοσιακό)
Ο πρίγκιπας  Λεμόνης (Γιώργος Σακελλαρίδης )
Η Κρεμμύδω ( Γιώργος Σακελλαρίδης)
Για τα πα τα ( Γώργος Χτζηπιερής από το CD Ο τεμπέλης δράκος)
7η  Δραστηριότητα : Γεμίζουμε τα πιάτα φρούτα και λαχανικά
Σε χάρτινα πιατάκια έχουμε γράψει τους αριθμούς από το 1-10 έχουμε ζωγραφίσει με τα παιδιά διάφορα φρούτα και  λαχανικά και το παιχνίδι αρχίζει. Αφού βάλουμε τους αριθμούς στη σειρά με τα ζάρια βρίσκουμε σε ποιο πιάτο θα βάλουμε φρούτα ή λαχανικά και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να γεμίσουν όλα τα πιάτα.


                             

                                





 8η  Δραστηριότητα: Ο γάμος του Λεμόνη με την Κρεμμύδω
Διβάσαμε  το βιβλίο «Ο Πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω» του Γ. Σακελλαρίδη από τις εκδόσεις  ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ  και ύστερα αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας βιβλίο. Γράψαμε τα τετράστοιχα τα ζωγραφίσαμε και ύστερα κάναμε το δικό μας βιβλίο.

                                 

  
 9η  Δραστηριότητα: Ελάτε να παίξουμε με πίνακες ζωγραφικής
Παρουσιάσαμε στα παιδιά από το βιβλίο της κυρίας Κάντζου  «Ο  Ντεντέκτιβ της Τέχνης » στα παιδιά τους πίνακες με τα λαχανικά. Τους παρατηρήσαμε προσεκτικά, είπαμε τα αινίγματα και στο τέλος το κάθε παιδί ζωγράφισε τον πίνακα που του άρεσε.


                         


10η  Δραστηριότητα: Ελάτε να παίξουμε κουκλοθέατρο
Παίξαμε σε κουκλοθέατρο  την ιστορία του Πρίγκιπα Λεμόνη.



11η Δραστηριότητα: Ας φτιάξουμε μία  κολοκύθα
Σχεδιάσαμε και κόψαμε  πορτοκαλί κολοκύθες.
12η  Δραστηριότητα : Βρες το αίνιγμα
Είπαμε διάφορα αινίγματα που είχαν σχέση με φρούτα και λαχανικά , τα ζωγραφίσαμε  και τα γράψαμε.
13η Δραστηριότητα: Ελάτε να δοκιμάσουμε τα φρούτα
Αφού είδαμε προσεκτικά κάποια φρούτα τα δοκιμάσαμε με ανοιχτά μάτια και ύστερα κλείσαμε τα μάτια και τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο φρούτο γεύονται.
4η Φάση: Αξιολόγηση.

Μετά το τέλος του προγράμματος διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά εργάσθηκαν ομαδικά, ανάπτυξαν  πρωτοβουλίες, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό  τους και τις γνώσεις τους, καλλιέργησαν  τις  δεξιότητες τους και υιοθέτησαν στάσεις  σχετικές με την σωστή διατροφή. Επίσης πρέπει  αναφέρω ότι η συνεργασία με τους γονείς ήταν άψογη και πολύ βοηθητική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου