Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ -Νηπιαγωγείο Κανδήλας

Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Σχολική χρονιά: 2012-2013
Νηπιαγωγός: Παπασίνου Πέγκυ
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Η επαφή με το γραπτό λόγο
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:
1) Να συνειδητοποιήσουν, ότι κάθε λέξη αποτελείται από γράμματα.
2) Να κατανοήσουν, ότι ο γραπτός λόγος είναι κωδικοποίηση του προφορικού.
 3) Να κατανοήσουν την κοινωνική διάσταση της γραφής.
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1) Υγιεινή Διατροφή- Φτιάχνω τη δική μου πυραμίδα υγιεινής διατροφής.
            2)Ελληνική Μυθολογία- Ο μύθος της αμυγδαλιάς. (Εικονογραφώ και σχολιάζω το μύθο. Φτιάχνω το δικό μου βιβλιαράκι).
            3)  Παραδοσιακό τραγούδι « Το μυγδαλάκι»
            
  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ: Παρατήρηση
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: Ψηφιοποιημένες εικόνες εργασιών
  • ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ: Α) Κάποια προνήπια δυσκολεύτηκαν στη σύνδεση φωνήματος-γράμματος. Είχαν όμως τη βοήθεια των μεγαλύτερων παιδιών, λόγω των ανομοιογενών ως προς την ηλικία ομάδων.
 Β) Κάποια παιδιά  ήταν λιγότερο πρόθυμα και δε συνέχιζαν τη δραστηριότητα. Δεν πιέστηκαν, για να λειτουργήσουν χωρίς τη θέλησή τους
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ:  1)Συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων μέσα από τη συμμετοχή σε ομάδες 2) Αλληλεπίδραση 3) Ενθουσιασμός, ευχαρίστηση και διάθεση για εμπλοκή σε νέες δραστηριότητες 4) Συμμετοχή του εκπαιδευτικού με ρόλο βοηθού- εμψυχωτή- συνεργάτη. 5)  Ευελιξία και γόνιμη αξιοποίηση του χρόνου.
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Τα παιδιά ενθουσιάζονται, χαίρονται, μοιράζονται εμπειρίες, γίνονται περισσότερο υπεύθυνα, έχουν την ευκαιρία να εκφράζουν συναισθήματα, κατανοούν την κοινωνική διάσταση της γραφής. Αποκτούν θετική στάση για το Δημοτικό Σχολείο και έχουν λιγότερο άγχος για τη μετάβασή τους σε αυτό.
Οι γονείς χαίρονται με τη διάθεση  των παιδιών να γράψουν και να επικοινωνήσουν. Δέχονται κάθε προϊόν γραφής και το χαρακτηρίζουν με θετικό τρόπο.

Οι εκπαιδευτικοί απελευθερώνονται από τις προηγούμενες τεχνικές και εισπράττουν  τη θετική ανταπόκριση των παιδιών.



      



      




      



                  




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου