Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 2ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΣΕΒΟΜΑΙ TH ΔΙΑΦΟΡETIKOTHTA
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης


Νηπιαγωγείο:
Τμήμα:

Νηπιαγωγοί: Βεργάκη Γιάννα- Τσαρδίκου Αγγελική
Αριθμός συμμετεχόντων:22
2ον Νηπ\γείο
Ολοήμερο τμήμα

 1η Δραστηριότητα
                      Τίτλος δραστηριότητας : <<Το τραπέζι της Φιλίας>>
                      Στόχος δραστηριότητας : Να μάθουν ν αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους και να τα διαχειρίζονται.
                      Περιγραφή δραστηριότητας:
Φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά , <<το τραπέζι της φιλίας>> και συμφωνήσαμε όταν προκύπτει κάποια σύγκρουση να λύνουμε εκεί τις διαφορές μας. Το τραπέζι είχε πάνω και άσπρα χαρτιά όπου οι εμπλεκόμενοι θα μπορούσαν να γράψουν πως νοιώθουν αλλά και να ζωγραφίσουν. Φτιάξαμε ένα κουτί και τα ρίχναμε μέσα. Κάθε Παρασκευή συζητούσαμε το περιεχόμενο του κουτιού.

                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα
1.                  Μείωση των συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών.
2.                  Ανάπτυξη της ικανότητας του διαλόγου και της έκφρασης.
3.                  Να εξωτερικεύουν τα συναισθήματα τους και να τα διαχειρίζονται με ήρεμο τρόπο.

                     Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Το τραπέζι είχε συχνούς επισκέπτες σε όλη την διάρκεια της μέρας και τα παιδιά είχαν αρχίσει να μαθαίνουν σ αυτόν τον τρόπο επίλυσης των προβλημάτων τους.

                     Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Το τραπέζι της φιλίας είχε επάνω το κουτί των παραπόνων και ωραίους μαρκαδόρους. Όλοι ήθελαν να καθίσουν εκεί, μόλις είχαν κάποιο πρόβλημα και να ξαναγίνουν φίλοι.

                     Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
Προκειμένου να καθίσουν στο ,τραπέζι της φιλίας  για να συζητήσουν κάποιες φορές προκαλούσαν χωρίς λόγω διενέξεις και φασαρίες.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Πιστεύω ότι η δραστηριότητα εκπλήρωσε τους αρχικούς στόχους που είχαμε θέση. Τα παιδιά το χάρηκαν και ενεργοποιήθηκαν όλα. Τα συναισθήματα που εξέφρασαν τα παιδιά μέσα απ’ το διάλογο στο τραπέζι της φιλίας ήσαν πολλά και μας εξέπληξε ότι μέρα με την μέρα μάθαιναν όλο και πιο γρήγορα να βρίσκουν λύση στα προβλήματα τους και να ζητούν ‘συγνώμη’ μεταξύ τους. Έμαθαν πολλές νέες λέξεις και ζωγράφισαν όμορφες ζωγραφιές.

                            




                                          



2η Δραστηριότητα

                     Τίτλος δραστηριότητας:. Ανάγνωση και δραματοποίηση παραμυθιού <<Το χαρούμενο λιβάδι>>
                     Στόχος δραστηριότητας: Να αναπτύσσουν συναισθήματα αγάπης και αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης.

                     Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή συζήτηση που είχαμε με τα παιδιά για την διαφορετικότητα αποφασίσαμε να διαβάσουμε ένα παραμύθι σχετικό με το θέμα. Στην αρχή τους το διαβάσαμε και ύστερα τα χωρίσαμε σε 2 ομάδες, η μια ομάδα έπαιξε την ιστορία και η άλλη ομάδα την ζωγράφισε.
                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα
1.Να μάθουν να κατανοούν τα νοήματα ενός παραμυθιού.
2.Να μπορούν να συνεργαστούν και να παράγουν έργο.
3.Να αναγνωρίσουν την αξία της ισότητας μεταξύ όλων των πλασμάτων, αλλά και της διαφορετικότητας.

                     Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Τα παιδιά έπαιξαν και κατανόησαν τα βαθύτερα νοήματα της ιστορίας και ζωγράφισαν την ιστορία.

                     Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Το περιεχόμενο του παραμυθιού ήταν πολύ κατανοητό και συγκινητικό κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών.

                     Αδύνατα σημεία δραστηριότητας:
Ήθελαν όλοι να γίνουν παπαρούνες.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας(Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε)
Η δραστηριότητα κύλησε ομαλά όπως την είχαμε σχεδιάσει και δεν διαμορφώσαμε τους αρχικούς μας στόχους. Τα παιδία κατανόησαν το παραμύθι και αναγνώρισαν οικείες λέξεις σε αυτό. Ύστερα συνεργάστηκαν ομαλά και με την δική μας καθοδήγηση απέδωσαν το περιεχόμενο με συμβολικό παιχνίδι.
Συζητήσαμε το περιεχόμενο και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα ισότητας και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας.



                                



3η Δραστηριότητα
                     Τίτλος δραστηριότητας:
Κατασκευή αφίσας με θέμα «ηρεμώ όταν». «θυμώνω όταν»
                     Στόχος δραστηριότητας :
Να κατανοήσουν όλοι οι άνθρωποι δεν θυμώνουν με τα ίδια πράγματα ούτε ηρεμούν με τα ίδια πράγματα.
                     Περιγραφή δραστηριότητας:
Αποφασίσαμε να συζητήσουμε για το τι μας θυμώνει και τι μας ηρεμεί γιατί είχαμε διαπιστώσεις ότι υπήρχε διαφορετικός τρόπος, να ηρεμεί και να θυμώνει ο κάθε άνθρωπος. Φτιάξαμε καρδούλες με τι μας ηρεμεί και μπαλόνια λευκά τι θυμώνει το κάθε παιδί. Γράψαμε όπως μπορούσαμε και τις κολλήσαμε σε χαρτόνια γαλάζιο για την ηρεμία και κόκκινο για το θυμό.

                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.Να σεβόμαστε το διαφορετικό απ’ το δικό μας.
2. Να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας είτε είναι θετικά η αρνητικά και να τα αποτυπώνουμε.
3. Όλοι έχουν δικαίωμα στην ηρεμία και στο θυμό.

                     Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε)
Φτιάξαμε 2 χαρτόνια. Ένα γαλάζιο κι ένα κόκκινο και σε κόκκινες καρδούλες ζωγραφίσαμε τι μας ηρεμεί, τις κολλήσαμε στο γαλάζιο χαρτόνι. και  σε λευκά μπαλόνια τι μας θυμώνει και τα κολλήσαμε στο κόκκινο χαρτόνι. Στο γαλάζιο τι μας ηρεμεί και στο κόκκινο τι μας θυμώνει.

                     Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Τους άρεσε η αντίθεση ηρεμία – θυμός και η κατασκευή με χρώματα των χαρτονιών.

                     Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας :
Δεν ήθελαν να γράψουν μόνο να ζωγραφίσουν τα πιο πολλά παιδιά. Δυσκολεύτηκαν λίγο να βρουν τι τα ηρεμεί. Ήξεραν τι τα θυμώνει.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας([Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προιόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Πιστεύω ότι η δραστηριότητα εκπλήρωσε τον αρχικό μας στόχο. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν και τους άρεσε να αποτυπώσουν μέσω ζωγραφικής τα συναισθήματα της ηρεμίας και του θυμού και κατανόησαν ότι ο καθένας από μας έχει διαφορετικό τρόπο να ηρεμεί και να θυμώνει.


                        
                      


                                       


ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης



Νηπιαγωγείο:
Τμήμα:
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:
2ον Νηπ\γείο Τρίπολης
Κλασικό
21

        Νηπιαγωγός: Αποστολοπούλου Γωγώ

1η Δραστηριότητα

                     Τίτλος δραστηριότητας: «Η ταυτότητα μου»
                     Στόχος δραστηριότητας: Να συγκρίνουν, να βρουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους και να κατανοήσουν ότι ο καθένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με τον άλλο.
                     Περιγραφή δραστηριότητας:
Στην παρεούλα μας ένα ένα παιδί περιέγραψε τον εαυτό του και τα χαρακτηριστικά του . Μετά βρίσκαμε ποια παιδιά είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά με κάποια άλλα. Ύστερα τους έδειξα την ταυτότητα των ενηλίκων, μιλήσαμε για την χρησιμότητά τους, για τη μοναδικότητα των δαχτυλικών αποτυπωμάτων. Μετά φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες σε γαλάζια κανσόν με τη φωτογραφία μας, το δαχτυλικό αποτύπωμα, την υπογραφή και τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας.

                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.Κατάφεραν τα παιδιά να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά τους.
2. Κατανόησαν ότι ο καθένας είναι διαφορετικός από τον άλλο.
3.Κατανόησαν την δική τους παιδική τους ταυτότητα.

                     Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Κατασκεύασαν τα νήπια και πήραν στο σπίτι τους την δική τους ταυτότητα με την φωτογραφία τους, το δαχτυλικό τους αποτύπωμα, την υπογραφή τους και τα χαρακτηριστικά τους και την ηλικία τους.

                     Δυνατά σημεία της δραστηριότητας:
Ενθουσιάστηκαν όλα τα νήπια με τα δαχτυλικά αποτυπώματα και με την ταυτότητα όταν ήταν έτοιμη και πλαστικοποιημένη.

                     Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
Έπρεπε σε μικρό χώρο να δώσουμε αρκετές πληροφορίες και κάποια προνήπια δυσκολεύτηκαν.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας(Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προιόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα νήπια κατάφεραν να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά τους, βρήκαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Κατανόησαν ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με τους άλλους. Τα παιδιά με χαρά συμμετείχαν σ’ όλη την δραστηριότητα και ενθουσιάστηκαν με τις δικές τους ταυτότητες. Δεν άλλαξα τον αρχικό μου σχεδιασμό απλά βοήθησα λίγο παραπάνω δυο-τρία προνήπια που λόγω μικρού χώρου δυσκολεύτηκαν να γράψουν με μικρά γράμματα.


                                           




2η Δραστηριότητα

                     Τίτλος δραστηριότητας: Αφίσα κατά της σχολικής βίας
                     Στόχος δραστηριότητας: Να καταγράψουν τα δικά τους μηνύματα κατά τις σχολικής βίας.
                     Περιγραφή δραστηριότητας:
Αφού μιλήσαμε στην παρεούλα για την σχολική βία, είδαμε αρκετές εικόνες και διαβάσαμε και το παραμύθι «η Μόνα σε καινούργιο σχολείο» φτιάξαμε την δικιά μας αφίσα κατά της σχολικής βίας. Άλλα παιδιά ζωγράφισαν, άλλα έγραψαν συνθήματα όπως ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ-ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΥΛΟ-ΝΑΙ ΣΤΟ ΦΙΛΟ και άλλα τα κόλλησαν στην αφίσα και την στόλισαν.

                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.         Τα νήπια κατανόησαν τα αρνητικά της βίας
2.         Ένιωσαν τα ίδια πως είναι να είσαι θύμα της βίας
3.         Κατέγραψαν τα δικά τους μηνύματα

                     Τελικό προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Αφίσα κατά της σχολικής βίας με ζωγραφιές και συνθήματα των νηπίων.

                     Δυνατά σημεία δραστηριότητας
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και έτσι δούλεψαν όλα χωρίς δυσανασχέτηση

                     Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Η ομάδα που είχε αναλάβει να κολλήσει και να στολίσει την αφίσα περίμενε λίγο τις ζωγραφιές της άλλης ομάδας και ανυπομονούσε πότε θα ξεκινήσει.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προιόν , αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε).
Τα παιδιά κατέγραψαν τα δικά τους μηνύματα κατά της σχολικής βίας, αφού πρώτα  κατανόησαν ότι η βία δεν είναι η λύση για τα προβλήματά μας. Συμμετείχαν όλα τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και ανταποκρίθηκαν μια χαρά.
Έγραψαν τα μηνύματά τους, ζωγράφισαν και στόλισαν την αφίσα τους. Την βάλαμε στην πόρτα της τάξης και είπαμε και στους γονείς τα μηνύματά μας.




3η δραστηριότητα
                     Τίτλος δραστηριότητας: Παραμύθι «Δώσε την αγάπη»
                     Στόχος δραστηριότητας: Να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαφορετικότητα του άλλου αλλά και να την αποδέχονται
                     Περιγραφή δραστηριότητας:
Διαβάσαμε το παραμύθι «Δώσε την αγάπη» το οποίο ευαισθητοποίησε και συγκίνησε μπορώ να πώ τα παιδιά. Αμέσως θέλησαν να το παίξουμε και έτσι το δραματοποιήσαμε, αφού πρώτα έφτιαξαν όλα τα παιδιά από ένα μήλο και έγραψαν πάνω του. Δώσε την αγάπη.

                     Προσδοκώμενα αποτελέσματα.
1.         Να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται την διαφορετικότητα του άλλου.
2.         Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων.
3.         Να εκδηλώνουν ενδιαφέρον και φροντίδα για τον συνάνθρωπο ανεξάρτητα από την καταγωγή του, την εμφάνισή του.

                     Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι φτιάχνοντας όλοι «μήλα της αγάπης»

                     Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Το παραμύθι αυτό είναι αρκετά συγκινητικό και ευαισθητοποιεί πάντα τα παιδιά.

                     Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας:
Ήθελαν όλα τα παιδιά να γίνουν «Ο Γιάννους» της ιστορίας μας.

                     Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε).
Τα παιδιά μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού και την δραματοποίηση του κατάφεραν να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί, με άλλοι καταγωγή, άλλο χρώμα κ.τ.λ. αλλά όλοι έχουμε συναισθήματα και πληγωνόμαστε όταν οι όλοι δεν μας δέχονται. Όλα τα νήπια ήθελαν να παίξουν. Έφτιαξαν όλα το «μήλο της αγάπης» και το πρόσφεραν στον διπλανό τους. Βέβαια όλοι ήθελαν να γίνουν πρωταγωνιστές και έτσι παίξαμε πολλές φορές το παραμύθι.


                 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου