Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2012-2013 ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΓΡΑΦΗ - Νηπιαγωγείο Αγίου Ανδρέα

Σχολική χρονιά 2012-2013
Νηπιαγωγός: Τετώρου Ματίνα
Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • ΒΑΣΙΚΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Να συνειδητοποιήσουν την κοινωνική διάσταση του λόγου
  • ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ:1) Να ενθαρρυνθούν να γράφουν όπως μπορούν.
                                                                2) Να κατανοήσουν τη σημασία της γραφής ως πηγή ευχαρίστησης και απόλαυσης.
                                                           
  • ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΙ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 1)  Ο τρελός βοριάς 
Αρχικά διαβάσαμε " Τα παιχνίδια του Τρελού Βοριά" της Ντίνας Χατζηνικολάου. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν (σε χαρτί Α4 και με μαρκαδόρους) και έγραψαν  που θα ήθελαν αυτά να τα ταξιδέψει ο τρελός Βοριάς. Τις εργασίες τους τις στείλαμε στην Κ. Φιλιώ, ώστε να μάθει  που θα τους άρεσε να ταξιδέψουν.   
            2) Το αγαπημένο μου παραμύθι
Στα πλαίσια του προγράμματος "Παραμυθοσαλάτα"  τα παιδιά μετά από δική τους πρόταση , αρχικά ζωγράφισαν (σε χαρτί Α4 και με μαρκαδόρους) το αγαπημένο τους  παραμύθι. Στη συνέχεια έγραψαν τον τίτλο του με την αναδυόμενη γραφή. Τέλος το πήραν στο σπίτι για να το διαβάσουν στους γονείς τους ,ώστε να ενημερωθούν και αυτοί για το παραμύθι που τους αρέσει.
           3) Τα μπαλόνια της φιλίας
 Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι "Τα μπαλόνια της φιλίας". Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και το εικονογραφήσαμε σε χαρτί κανσόν, διαστάσεων 50x75 με κηροπαστέλ.  Γράψαμε το παραμύθι περιληπτικά και το διαβάσαμε στο Δημοτικό Σχολείο και στους γονείς 06/03/2013,  ημέρα κατά της σχολικής βίας.
           

  • ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ Παρατήρηση
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΧΘΕΝΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ   Το πιο δύσκολο ήταν να πείσουμε τα παιδιά να γράψουν.  Τα ίδια τεκμηριώνοντας την άποψή τους μας είπαν ότι δε γνωρίζουν τα γράμματα, άρα δε μπορούν να γράψουν.
   Περισσότερο δυσκολεύτηκαν τα παιδιά που δεν έχουν ακόμα αποκτήσει την φωνολογική  ενημερότητα.
  • ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ
Δυνατά σημεία: Τα παιδιά είναι πιο αυθόρμητα.
                            Αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες
                            Εργάζονται ομαδικά
                            Μαθαίνουν πως να μαθαίνουν
Αδύνατα σημεία: Σε συγκεκριμένες απορίες δε δίνει λύσεις, μάλλον μπερδεύει τα παιδιά
                              Κάποιες φορές χρειάζεται και η κατευθυνόμενη
  • ΣΥΝΟΛΙΚΗ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Τα παιδιά είναι πιο αυθόρμητα και αναλαμβάνουν περισσότερες  πρωτοβουλίες.

 Οι γονείς δυσκολεύονται λίγο να κατανοήσουν το καινούριο σύστημα γραφής και είναι λίγο επιφυλακτικοί. Τόσα χρόνια ίσχυε κάτι τελείως διαφορετικό και πολλοί συνεχίζουν να μαθαίνουν στα παιδιά τους την Άλφα -Βήτα.



                            



                                       



                               










                                     



                          



                         



                          



                      




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου