Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - 9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική Χρονιά: 2013-2014
9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός: Κοψιαύτη Ιωάννα

«ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»

Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης

Νηπιαγωγείο: 9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Τμήμα:
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 17

1η Δραστηριότητα

·        Τίτλος δραστηριότητας: Χαρούμενο Λιβάδι

·             Στόχος δραστηριότητας:  Να κατανοήσουν ότι όλοι είμαστε ίδιοι  και διαφορετικοί.

·        Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή το βιβλίο “Χαρούμενο Λιβάδι” της Φ. Νικολούδη συζητάμε με τα παιδιά την έννοια της διαφορετικότητας κάνοντας μεταξύ μας τις απαραίτητες συγκρίσεις. Ζωγραφίζουμε ατομικά και ομαδικά το παραμύθι και στη συνέχεια μετράμε το ύψος μας με κορδέλες.

·        Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.    Να κατανοήσουν ότι όλοι είμαστε ταυτόχρονα ίδιοι και διαφορετικοί
2. Να συνειδητοποιήσουν ότι η διαφορετικότητα είναι μέρος της καθημερινότητάς μας (τη συναντάμε καθημερινά παντού).
3.  Να τροποποιήσουν τη συμπεριφορά τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποδέχονται στο περιβάλλον της τάξης ένα παιδί διαφορετικό απ’ αυτά.

·        Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Ζωγράφισαν ατομικά και ομαδικά το χαρούμενο λιβάδι.

·        Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η ιστορία προσέλκυσε έντονα το ενδιαφέρον των παιδιών και αποφάσισαν αυθόρμητα να το αποδώσουν ατομικά και ομαδικά.

·        Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Δεν υπήρχαν αδύνατα σημεία στην δραστηριότητα.

·        Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά κατανόησαν ότι όπως οι μαργαρίτες, έτσι και εμείς οι άνθρωποι έχουμε ταυτόχρονα ομοιότητες και διαφορές. Τη διαφορετικότητα, τη συναντάμε παντού. Στη φύση, στα ζώα, στους ανθρώπους. Είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας και οφείλουμε να σεβόμαστε και να αποδεχόμαστε όποιον, είναι διαφορετικός από εμάς.

                              



                                 





2η Δραστηριότητα

·        Τίτλος δραστηριότητας: Μαμάδες

·       Στόχος δραστηριότητας: Να συνειδητοποιήσουν ότι μάνα είναι μόνο μια  

·        Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας, μιλάμε με τα παιδιά για τις μαμάδες μας, παρουσιάζοντας ένας-ένας με τη σειρά του τη δική του μαμά. Στην συνέχεια αποφασίζουμε σε ένα χαρτί Α4 να ζωγραφίσει ο καθένας τη μητέρα του γράφοντας όσα θέλει γι’ αυτήν.

·        Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1. Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε ομοιότητες και διαφορές.
2. Να κατανοήσουν ότι η μαμά είναι μία και μοναδική.
3. Να δείξουν σεβασμό και να αποδεχτούν τους άλλους γι’ αυτό που είναι (π.χ. η μητέρα κάθε παιδιού είναι διαφορετική, τη σεβόμαστε και μιλάμε με καλά λόγια γι’ αυτήν).

·        Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Το τελικό προϊόν που δημιουργήθηκε ήταν ένα βιβλιαράκι με το τίτλο «Μαμάδες» που σε κάθε σελίδα του υπήρχε ζωγραφισμένη μία μαμά «Διαφορετική». Από κάτω είναι γραμμένα όσα θέλει να εκφράσει το παιδί γι’ αυτήν.

·        Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η μητέρα είναι το πιο αγαπημένο και σημαντικό πρόσωπο στη ζωή ενός παιδιού. Όλα έχουν σαν αφετηρία εκείνη, επομένως κάθε ενασχόληση μαζί της κατακλύζεται από ενθουσιασμό.

·        Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Δεν υπήρχαν αδύνατα σημεία στην δραστηριότητα.

·        Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Ο στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας «μάνα είναι μόνο μία» πιστεύω ότι επιτεύχθηκε  πλήρως. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι παρόλο τις ομοιότητες που παρουσιάζουν οι μαμάδες μεταξύ τους, η μοναδικότητα του χαρακτήρα της και τα συναισθήματα που τα ίδια νιώθουν γι’ αυτήν, την καθιστούν αυτόματα κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό στη ζωή τους. Η ανταπόκριση από τα παιδιά ήταν θετική και έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό στην ολοκλήρωση του βιβλίου.




                           



                            




3η Δραστηριότητα

·        Τίτλος δραστηριότητας: 6 Μαρτίου - Ημέρα κατά της σχολικής βίας

·        Στόχος δραστηριότητας: Πρόληψη σχολικής βίας και εκφοβισμού.

·        Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή την 6 Μαρτίου μιλάμε στα παιδιά για το φαινόμενο της σχολικής βίας. Συζητάμε για ένα σχολείο χωρίς βία, που όλοι είμαστε φίλοι, γράφουμε τα μηνύματα μας σε χαρτί του μέτρου και με την τεχνική του κολάζ δημιουργούμε ένα σχολείο χωρίς βία.  

·        Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1. Να αποδεχτούν  στο χώρο του σχολείου τη διαφορετικότητα του άλλου.
2. Να καλλιεργήσουν στο χώρο του σχολείου κλίμα αγάπης, φιλίας και συνεργασίας.

·        Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Μια αφίσα με μηνύματα σχετικά με τη βία.

·        Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Τα παιδιά εργάστηκαν με προθυμία για την δημιουργία της αφίσας, έγραψαν τα μηνύματα τους και ζωγράφισαν ένα σχολείο χωρίς βία. 

·        Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας.
Δεν υπήρξαν αδύνατα σημεία.

·        Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην δραστηριότητα για τη δημιουργία της αφίσας. Εργάστηκαν ομαδικά, έγραψαν τα μηνύματα κατά της βίας και ικανοποιήθηκαν με το τελικό αποτέλεσμα. 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου