Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -7ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική Χρονιά: 2013-2014

 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης

Νηπιαγωγείο: 7ο ΝηπιαγωγείοΤρίπολης
Τμήμα: Ολοήμερο.
Νηπιαγωγοί: Μιχαλοπούλου Βάσω- Κωστοπούλου Φανή
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: Είκοσι δύο (22)
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Σήμερα είμαι εγώ η/ο δασκάλα/ος.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Ενσυναίσθηση.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Κάθε μέρα, ανά δύο παιδιά αναλαμβάνουν το ρόλο της δασκάλας.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.
2 Αλλαγή συμπεριφοράς και συνετισμός μέσα στην τάξη.
3 Ευχαρίστηση και ικανοποίηση  των παιδιών αναλαμβάνοντας αυτό το ρόλο.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
-          Χαρά  και απόλαυση των παιδιών.
-          Μπήκαν στην διαδικασία να κατανοήσουν τη θέση του άλλου.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Έντονα συναισθήματα των πρωταγωνιστών , χαρά, ταραχή, φόβος, ικανοποίηση, αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση, απογοήτευση. 
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
- Φασαρία στην τάξη
- Τα παιδιά ξεχνούν γρήγορα οπότε επαναλαμβάνουμε κατά διαστήματα τη δραστηριότητα.
Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό. Η δραστηριότητα εξελίχθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και ανυπομονησία και η μόνη ουσιαστική δυσκολία ήταν η φασαρίας στην τάξη.



                  



                  



       



2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: ¨Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ¨
  • Στόχος δραστηριότητας: Σεβασμός της ιδιαιτερότητας του άλλου ως προς τη γλώσσα.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
 Ένα παραμύθι αφορούσε ένα Πρίγκηπα που έλεγε το Σ (Σίγμα) , Θ (Θήτα)
Διαβάσαμε – συζητήσαμε-δραματοποιήσαμε το παραμύθι.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να αποκτήσουν τέτοιες συμπεριφορές ώστε να γίνουν «πολίτες του κόσμου»
2  Να μην έχουν προκαταλήψεις.
3 Να μάθουν να σέβονται και να συζητούν
4 Να διώξουν αρνητικά συναισθήματα (π.χ. φόβο)
5 Να εξελιχθούν λεκτικά και γνωστικά
 6  Να δημιουργήσουν φιλίες
Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
 Μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τα παιδιά για τη διαφορετικότητα – δραματοποίηση.
Απόλαυσαν και αποδέχθηκαν τους αλλοδαπούς συμμαθητές σε ακρόαση παραμυθιού κτλ.
Περιμένουν ένα φίλο να αρθρώσει λέξεις σιγά-σιγά.
Δεν γελούν και δεν κοροϊδεύουν παιδιά με προβλήματα λόγου.
  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η δραματοποίηση του παραμυθιού
Είχαμε στολή μικρού πρίγκηπα και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Κάποια προνήπια δεν πολυκατάλαβαν την ουσία της δραστηριότητας
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
  • Πετύχαμε τους στόχους της δραστηριότητας.
  •  Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν ανάλογα με τις δυνατότητες  και την ηλικία τους ικανοποιητικά, ενθουσιάστηκαν με την δραματοποίηση.


           



3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: ¨Σκυταλοδρομία¨
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να σεβαστούν την ιδιαιτερότητα του άλλου ως προς την ηλικία, ευκινησία, ταχύτητα, σωματική διάπλαση κ.τ.λ.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα είκοσι δύο (22) νήπια χωρίζονται σε δύο (2) ομάδες και παιζουνε σκυταλοδρομία. Στην αρχή τα χωρίζουμε εμείς και μετά μόνα τους με δικά τους κριτήρια.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να ψυχαγωγηθούν και να εκτονωθούν
2 Να υιοθετήσουν κανόνες
3. Να γνωρίσουν ικανότητες και συναισθήματα που κρύβουν μέσα τους (ευγενή άμιλλα) κ.τ.λ.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Μέσα από ένα χαρούμενα και ευχάριστο παιχνίδι, τα παιδιά έμαθαν να συνυπάρχουν , να σέβονται, να συνεργάζονται και να μη στοχοποιούν τους άλλους

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Φιλία – συνεργασία – αποδοχή – χαρά- εκτόνωση – ψυχαγωγία.

  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Στην αρχή υπήρξε συστολή και αποχή κάποιων παιδιών που δεν τα κατάφερναν ικανοποιητικά.
Αυτό όμως  εξαλείφθηκε σιγά – σιγά με την αποδοχή από την ομάδα.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):

Η δραστηριότητα ήταν άριστη. Τα παιδιά αποδέχτηκαν τις ιδιαιτερότητες των φίλων τους και εκείνα με την σειρά τους απόλαυσαν την αποδοχή τους από την υπόλοιπη ομάδα και συμμετείχαν ενεργά χωρίς αναστολές.




       




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου