Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ- 3ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: 3Ο  2/ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ – 2Ο ΤΜΗΜΑ

Νηπιαγωγός: ΠΑΠΑΓΓΕΛΗ ΣΟΦΙΑ
Τίτλος σχεδίου εργασίας: "ΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ"
Στόχος  
Η αξιοποίηση του υπάρχοντος ενδιαφέροντος των παιδιών για το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να συνδέσουμε τις υπάρχουσες εμπειρίες τους με νέες γνώσεις.
Επιμέρους Επιδιώξεις
 1. Να πετύχουμε την ενεργητική συμμετοχή από το σύνολο των παιδιών
2. Να ενισχύσουμε την αυτονομία και την πρωτοβουλία του καθενός αλλά και του συνόλου της ομάδας μας
3. Να καλλιεργήσουμε την έννοια της συνεργασίας και της ομαδικότητας
4. Ν’ αξιολογήσουμε το έργο μας και να νιώσουμε ικανοποίηση από τη συμμετοχή μας σε αυτό.
Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
   Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ομάδες παιδιών εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το τι υπάρχει στον ουρανό, ‘εκεί ψηλά’..
   Άρχισαν ν’ ανταλλάσουν απόψεις, να διαφωνούν, να διατυπώνουν ερωτήματα. Αποφασίσαμε λοιπόν στην τάξη μας ν’ ασχοληθούμε με το θέμα του διαστήματος. Η απόφαση ήταν ομόφωνη και ο ενθουσιασμός διάχυτος.
   Μετά από συζήτηση σχεδιάσαμε δυο «χάρτες», οι οποίοι θα μας βοηθούσαν να κατακτήσουμε το στόχο μας.
   Στο πρώτο γράψαμε και σχεδιάσαμε τι γνωρίζουμε για το διάστημα και στον δεύτερο τι θέλουμε να μάθουμε.
2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
    Συνεχίζοντας την ομαδική μας διερεύνηση, σχεδιάσαμε τον τρίτο «χάρτη», αναζητώντας πηγές και τρόπους που θα μας βοηθήσουν να μάθουμε όσα θέλουμε.
   Γράψαμε ένα σημείωμα στους γονείς, ενημερώνοντάς τους για το θέμα με το οποίο θ΄ ασχοληθούμε και ζητώντας τη δική τους βοήθεια για τη συλλογή πληροφοριών.
   Αποφασίσαμε ν΄ ασχοληθούμε με το θέμα χωρισμένοι σε δυο ομάδες και συχνά  όλοι μαζί.
              

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα:
ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ
     Η τάξη μας στο εξής θα μεταμορφωνόταν σε διαστημόπλοιο και εμείς σε αστροναύτες που θα ετοιμαζόμασταν για το μεγάλο ταξίδι μας στο διάστημα.
      Συγκεντρώσαμε ό,τι στοιχείο διέθετε ο καθένας από εμάς (παιχνίδια, τηλεσκόπιο, cd-dvd ,έντυπο υλικό κ.τ.λ.) και δημιουργήσαμε τη γωνιά του διαστήματος. Το έντυπο υλικό το τοποθετήσαμε στην βιβλιοθήκη μας ενώ στην γωνιά της μεταμφίεσης με καπέλα και ρούχα θα μπορούσαμε να ντυθούμε αστροναύτες αλλά και…εξωγήινοι!
    Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες και έπειτα από κατάλληλη παρατήρηση και ενασχόληση, η μια ομάδα παρουσίασε το υλικό της βιβλιοθήκης (μετρήσαμε τα βιβλία, τα χωρίσαμε σε κατηγορίες, κ.τ.λ.) και της γωνιάς της μεταμφίεσης ενώ η άλλη τη γωνιά του διαστήματος (παρατηρήσαμε αυτά που είχαμε συλλέξει και σκεφτήκαμε τρόπους για να τα χρησιμοποιήσουμε).
    Τέλος  αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα ‘λεξικό’, καταγράφοντας εκεί σταδιακά  τις καινούργιες λέξεις που θα μαθαίναμε και που θα μπορούσαμε να παίξουμε μαζί τους.
2η Δραστηριότητα: 
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
         Προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες και γνώσεις  αποφασίσαμε να γνωρίσουμε έναν-έναν τους πλανήτες. Είχαμε μάθει ήδη για την βαρύτητα και την έλλειψη οξυγόνου στο διάστημα, τα διαστημόπλοια αλλά και για τα ταξίδια των αστροναυτών. Ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε το δικό μας ταξίδι. Διαστημόπλοιο ήταν η παρεούλα μας και πιλοτήριο ο υπολογιστής μας .Βάζαμε λοιπόν τις ζώνες μας και απογειωνόμασταν.
        Κάθε φορά ταξιδεύαμε σε διαφορετικό πλανήτη μέσω dvd του national geographic ή μέσω της  youtube ιστοσελίδας. Συλλέγαμε πληροφορίες για τον κάθε πλανήτη και επιστρέφοντας στη Γη (στην παρεούλα), συζητάγαμε για τις εντυπώσεις μας και καταγράφαμε ορισμένες από τις πληροφορίες που μας είχαν κάνει εντύπωση. Μετρήσαμε, συγκρίναμε, βρήκαμε τον μεγαλύτερο κ τον μικρότερο από τους πλανήτες, τους χωρίσαμε σε θερμούς και ψυχρούς….Γράψαμε τα ονόματά τους και κάναμε αναφορές στη μυθολογία, αφού κάποια ονόματα από τους πλανήτες μας θύμισαν ονόματα των θεών του Ολύμπου.
    
3η Δραστηριότητα: 
Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ
    Τόσο η ιστορία, όσο και η εικονογράφηση του συγκεκριμένου παραμυθιού προκάλεσε το ενδιαφέρον των παιδιών. Έτσι εκτυπώσαμε το παραμύθι σε καρτέλες, τις αναγνωρίσαμε και τις αξιοποιήσαμε για την εξάσκηση της ακολουθίας γεγονότων, βάζοντάς τες στη σωστή σειρά. Η ιδέα που προέκυψε από τα παιδιά, να βάλουν τις καρτέλες σε ‘τροχιά’, κυκλικά δηλαδή και με βάση της εξέλιξης της ιστορίας, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.
   Τέλος, παροτρύναμε τα παιδιά ν΄αναδιηγηθούν την ιστορία. Φτιάξαμε μια σκάλα, όπου σκαλοπάτια ήταν παιδιά που το καθένα είχε από μια καρτέλα, ένα κομμάτι της ιστορίας. Τα σκαλοπάτια έπρεπε να μπούν στη σωστή σειρά με βάση την καρτέλα τους, ενώ ένα παιδί ήταν ο φεγγαροσκεπαστής και ένα άλλο το φεγγάρι. Κάθε παιδί- σκαλοπάτι που άγγιζε ο φεγγαροσκεπαστής διηγόταν το δικό του κομμάτι από την ιστορία μέχρι να καταφέρει ν’ αγγίξει το φεγγάρι.
4η Δραστηριότητα : ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
   Η δραστηριότητα αυτή πραγματοποιήθηκε προς το τέλος και αφού είχαμε καλύψει τα περισσότερα μέρη του σχεδίου εργασίας.
  Συζητήσαμε για την έννοια της μακέτας και αποφασίσαμε ν’ απεικονίσουμε το διάστημα πάνω στο χαρτί. Αφού συζητήσαμε για τον αριθμό των πλανητών, τις τροχιές τους και τη θέση τους στο ηλιακό σύστημα, περάσαμε στο δεύτερο μέρος της συζήτησής μας για τρόπο και τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε. ΤΗ πλειοψηφία των παιδιών αποφάσισε να μην βάλει ακτίνες στον ήλιο γιατί όπως είχαν μάθει ο  Ήλιος πετάει φλόγες…Λάθος τον ζωγραφίζαμε τόσο καιρό!!.. Σκέφτηκαν επίσης την κατασκευή διαστημοπλοίου αλλά κ των εαυτών τους ως αστροναύτες.
     Σε μαύρο κάνσον κολλήσαμε τους πλανήτες βάση της σειράς τους, χρησιμοποιήσαμε χρυσόσκονη για νεφελώματα και αστεροειδείς και στο τέλος το διαστημόπλοιο από ρολό χαρτί. Οι αστροναύτες κατασκευάστηκαν σε σχήμα  ‘Α’ αλλά δεν χωρούσαν στο τέλος για να μπουν  στην μακέτα μας.
   Το σίγουρο είναι ότι ικανοποιήθηκαν που κατάφεραν να δημιουργήσουν τη δική τους μακέτα και το διασκέδασαν αρκετά.

5η Δραστηριότητα:
ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΡΗΞΗ
Προκειμένου να εξασκηθούμε στον γραπτό λόγο αλλά και να συνεργαστούμε, παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχησης.
   Στην μοκέτα της παρεούλας τοποθετήσαμε εικόνες πλανητών, καρτέλες με τα ονόματά τους και μικρά καρτελάκια με τα γράμματα της άλφα βήτα. Αποφασίσαμε τον διαθέσιμο χρόνο του κάθε παίκτη να τον μετράμε όπως παλιά, με κλεψύδρα. Το κάθε παιδί έπρεπε να προλάβει να σχηματίσει την λέξη του πλανήτη που έβλεπε στην καρτέλα πριν λήξει ο χρόνος. Στην περίπτωση που δεν προλάβαινε, ο ήλιος (η κυρία) δημιουργούσε μεγάλες εκρήξεις συνοδευόμενες από δυνατούς ήχους (ταμπουρίνο) αλλά και πετάγοντας φλόγες (κομματάκια από γκοφρέ).
    Ορισμένα παιδιά, αφού έπαιξαν όλοι, θέλησαν να προσπαθήσουν να σχηματίσουν και μόνα τους τις λέξεις χωρίς τη συνοδεία καρτελών με τα ονόματα των πλανητών.

4η Φάση: Αξιολόγηση.
   Από την αρχή του project παρατηρούσα και έγραφα συστηματικά τα μηνύματα που έπαιρνα από τα παιδιά από τις μεταξύ τους συζητήσεις, από ερωτήματα που μου έθεταν ή από κατασκευές, ζωγραφιές και δρώμενα κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Η καταγραφή αυτή τελικά αποτέλεσε πολύτιμο εργαλείο για την διαμόρφωση της μεθοδολογίας του project.
   Όπως φάνηκε μετά από την ολοκλήρωσή του όμως το βασικότερο στοιχείο για την επίτευξη της όλης διαδικασίας αποτέλεσε ο ενθουσιασμός αλλά και το πραγματικά εντυπωσιακό ενδιαφέρον που κινητοποιούσε την ομάδα σε κάθε μας δραστηριότητα.
   Αυτός ο ενθουσιασμός συνοδευόμενος από πολλά ερωτήματα και προς τους γονείς, πιθανόν να ήταν και ο λόγος της άμεσης ανταπόκρισης και της συμμετοχής τους στο σχέδιο εργασίας.
    Χρησιμοποιήσαμε ποικίλες πηγές και εργαλεία πληροφόρησης, ασκηθήκαμε σε μαθηματικές έννοιες, στον προφορικό και γραπτό λόγο, αναπτύξαμε την κριτική σκέψη, την φαντασία και με μεγάλη θα έλεγα επιτυχία την επικοινωνία και τον διάλογο.
  Κατά τη διάρκεια συζήτησης για το τι μάθαμε, υπήρχε πλέον ‘βομβαρδισμός’ από πληροφορίες και γνώσεις που αποκτήσαμε.
   Ο ερχομός των αποκριών  προκάλεσε την απότομη διακοπή του project με αποτέλεσμα μετά την Καθαρά Δευτέρα η πλειοψηφία των παιδιών  να μην επιθυμεί να συνεχίσουμε…… Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουμε αυτά που είχαμε καταγράψει στον τρίτο μας ‘χάρτη’, (αυτά που θέλουμε να μάθουμε).
  Ωστόσο (και ευτυχώς!) δραστηριότητες για την αυτοαξιολόγηση των παιδιών έγιναν και κατά την διάρκεια του σχεδίου εργασίας , με παρουσιάσεις ή αναπαραστάσεις του τι έμαθαν,  κ.τ.λ.

   Αυτός ο εναλλακτικός τρόπος για ν’ αξιολογήσουμε και ν’ αυτοαξιολογηθούμε, (χωρίς δηλαδή να περιμένουμε να φτάσουμε στο τέλος του σχεδίου εργασίας) μας θύμισε  την ανάγκη παρουσίας της αξιολόγησης στην καθημερινή πραγματικότητα της τάξης.



Σχολική χρονιά 2013-2014

Νηπιαγωγείο: 3ο  Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης
Νηπιαγωγός: Ξιάρχου Βασιλική
Τίτλος σχεδίου εργασίας: « O γάμος του Χαραλάμπη»

Στόχος

Να γνωρίσουν έθιμα και παραδόσεις που έχουν σχέση με το θεσμό και το μυστήριο του γάμου και τηρούνταν τα παλαιότερα χρόνια ή τηρούνται ακόμα και σήμερα, καθώς και να αναπτύσσουν ενδιαφέρον για τις ζωές των ανθρώπων σε διαφορετικές εποχές και να εντοπίζουν και συνειδητοποιούν τις αλλαγές που συμβαίνουν σ’ αυτές  με το πέρασμα των χρόνων.

Επιμέρους επιδιώξεις

1.  Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ευθύνες και να τις υλοποιούν μέσα από προσωπική εργασία  και συνεργασία με την ομάδα (μικρότερη ή ευρύτερη).
2.Να εξοικειώνονται με τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών από διάφορες πηγές (φωτογραφίες, κείμενα, βιβλία, διηγήσεις κ.λ.π. )και να τα χρησιμοποιούν για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους  ή και ως σημείο αναφοράς για να αναδημιουργούν , να δημιουργούν και να εκφράζονται ατομικά ή συλλογικά και με ποικίλους τρόπους.
3.Να παρατηρούν και να προσπαθούν να ερμηνεύουν το ανθρωπογενές περιβάλλον με ποικίλους τρόπους και χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά.
4.Να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και το δραματικό παιχνίδι και υποδυόμενα ρόλους να αναπτύσσουν τις γλωσσικές και εκφραστικές  τους δεξιότητες.

Φάσεις ανάπτυξης

1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος

Το θέμα μας προέκυψε ως επέκταση του παραδοσιακού αποκριάτικου τραγουδιού «¨Έλα βρε Χαραλάμπη». Η διαλογική μορφή και ο έντονος ρυθμός του τραγουδιού παρασύρουν τα παιδιά σε ανάλογες κινήσεις και γκριμάτσες  και καθώς και το πνεύμα των ημερών (αποκριές), ευνοεί τις μεταμφιέσεις μας οδηγούν σε διάφορους αυτοσχεδιασμούς στους οποίους εμπλέκονται όλο και περισσότεροι ρόλοι και οι οποίοι με τη δράση τους διαμορφώνουν μια καινούρια ιστορία την οποία ονομάζουμε « ο γάμος του Χαραλάμπη και της Ζαφειρένιας», και την οποία προτείνουν τα παιδιά να την γράψουμε και να την παίξουμε.

2η    Φάση: Σχεδιασμός της δράσης

Προκύπτει η ανάγκη να διερευνήσουμε και οργανώσουμε τις γνώσεις μας γύρω από τον γάμο ως θεσμό και ως μυστήριο καθώς και τις τελετουργικές συνήθειες που τον συνοδεύουν, εστιάζοντας σε αυτές που συνδέονται με τον παραδοσιακό γάμο που μας αφορά. Και από την επεξεργασία του τραγουδιού και από τις εμπειρίες των νηπίων καταγράφονται οι πρώτες γνώσεις που έχουμε γύρω από το θέμα.
Προκειμένου να εμπλουτίσουμε και να οργανώσουμε τις γνώσεις μας προτείνουμε διάφορες πηγές πληροφόρησης και τρόπους διερεύνησης . Όπως να ρωτήσουμε τους γονείς μας και τους παππούδες – γιαγιάδες, να δούμε φωτογραφίες από γάμους, να φέρουμε αντικείμενα που σχετίζονται με αυτόν, να φτιάξουμε ότι χρειαζόμαστε για την αναπαράσταση του, να μοιράσουμε ρόλους κ.λ.π.

3η   Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού – Περιγραφή δραστηριοτήτων


1η Δραστηριότητα: «Δημιουργία ιστορίας»

Ξεκινώντας από τον βασικό ήρωα του τραγουδιού δημιουργούμε μια ιστορία με τίτλο « ο γάμος του Χαραλάμπη και τις Ζαφειρένιας»με αρχή βασισμένη στο τραγούδι που μας ενέπνευσε και εξέλιξη που προτείνεται και εμπλουτίζεται από τα νήπια. Η νηπιαγωγός γράφει την ιστορία που συνθέτουν τα νήπια παίρνοντας το λόγο εκ περιτροπής ,και η οποία αποτελείται άλλοτε από διαλογικά και άλλοτε από αφηγηματικά μέρη, που κρατούν την ιστορία σε συνοχή και την εξελίσσουν ώστε να έχει αρχή, μέση και τέλος.

2η  Δραστηριότητα: « Συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού»

Με τη βοήθεια των οικογενειών των νηπίων συγκεντρώνουμε φωτογραφίες από γάμους παππούδων – γιαγιάδων, και γονιών.
Συγκεντρώνουμε αντικείμενα που έχουν σχέση με αυτόν όπως προσκλητήρια, μπομπονιέρες, κεντήματα και πλεχτά από την προίκα της νύφης κ.λ.π. Εντοπίζουμε στοιχεία κοινά στους παραδοσιακούς γάμους και τα επιλέγουμε προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουμε για να υλοποιήσουμε τη δραματοποίηση που σχεδιάζουμε.



3η Δραστηριότητα: « Υποδυόμαστε ρόλους»

Από τις εμπειρίες μας, και την επεξεργασία των φωτογραφιών, εικόνων περιοδικών και λοιπού υλικού που συγκεντρώσαμε εντοπίζουμε ρόλους βασικούς στους  γάμους και κυρίως στους παραδοσιακούς  όπως κουμπάρος, παπάς, μπουραζέρης κ. ά. .
Επιπλέον κάποιοι προκύπτουν απόν την πλοκή της ιστορίας όπως αυτοί των προξενητάδων. Οι ρόλοι μοιράζονται  ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών ή μετά από κλήρωση . Εντοπίζουμε, σχολιάζουμε, διερευνούμε τα βασικά τους στοιχεία και χαρακτηριστικά ώστε να τα «οικειοποιηθούμε». 

4η Δραστηριότητα: «  Κατασκευάζουμε κοστούμια και αξεσουάρ»

Έχοντας εντοπίσει τα ιδιαίτερα αντικείμενα, και κοστούμια που χρησιμοποιούνται και απαιτούνται επομένως για την αναπαράσταση μας, χωριζόμαστε σε ομάδες προκειμένου να τα συγκεντρώσουμε ή να τα κατασκευάσουμε. Έτσι  συγκεντρώνουμε  υλικά από το σπίτι μας και κατασκευάζουμε μπομπονιέρες, στέφανα, λαμπάδες , δώρα για το ζευγάρι κ. λ. π., δουλεύοντας άλλοτε σε ζευγάρια , άλλοτε σε  μεγαλύτερες ομάδες και άλλοτε ατομικά.
 






5η Δραστηριότητα: « Γράφουμε προσκλητήρια»

Καθώς αποφασίζουμε να καλέσουμε τους γονείς μας στο γάμο που πρόκειται να παίξουμε γράφουμε προσκλητήρια . εντοπίζοντας τα κοινά δομικά στοιχεία στα προσκλητήρια που συγκεντρώσαμε και διαβάσαμε διαμορφώνουμε ομαδικά το δικό μας κείμενο το γράφουμε, το φωτοτυπούμε και διακοσμούμε αυτό ανάλογα.


6η Δραστηριότητα: « τραγούδια γάμου και χοροί»

Ακούμε τραγούδια με θέμα το γάμο και μαθαίνουμε να τα τραγουδάμε και να τα «χορεύουμε», συνδυάζοντας ρυθμό και κίνηση.

7η Δραστηριότητα: « Δραματοποίηση της ιστορίας» 

Την τελική δραστηριότητα αποτέλεσε η δραματοποίηση της ιστορίας και η παρουσίαση της στους γονείς των νηπίων. Με αφήγηση από τη νηπιαγωγό και παρουσίαση των διαλόγων και των δραματοποιημένων στοιχείων της από τα νήπια ,ολοκληρώσαμε την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας μας. Ακολούθησε «γλέντι» στο οποίο συμμετείχαν και οι καλεσμένοι γονείς.

 









4η Φάση: Αξιολόγηση

Σε όλη τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας τα νήπια εργάστηκαν με προθυμία και ενθουσιασμό, υλοποιώντας τις ευθύνες που είχαν αναλάβει κατά το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων και  εμπλουτίζοντας συχνά τον αρχικό σχεδιασμό με νέα στοιχεία για  διερεύνηση  και  νέες δραστηριότητες για υλοποίηση.
Συνεργάστηκαν μεταξύ τους πολύ αρμονικά και αποδέχονταν όλες τις ιδέες είτε αυτούσιες, είτε τροποποιημένες και εμπλουτισμένες μετά από διάλογο. Αναλάμβαναν  πρωτοβουλίες και ευθύνες και βοηθούσαν ο ένας τον άλλο να τις υλοποιήσουν .Αντάλλασσαν  ιδέες, ενθάρρυναν ο ένας τον άλλο και υπήρχε έντονο κλίμα συνεργασίας και αλληλεπίδρασης.
Τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά με ποικίλους τρόπους και να καλλιεργήσουν γνώσεις και δεξιότητες.
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των δραστηριοτήτων «προσκαλέσαμε» συχνά τους γονείς για ενεργό συμμετοχή άλλοτε παρέχοντας μας πληροφορίες και άλλοτε υλικά, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα μας παρείχε σημαντική βοήθεια και θα εξυπηρετούσε και τη μάθηση των παιδιών .Παρατηρήσαμε ότι και οι γονείς ανταποκρίθηκαν πρόθυμα  και τα παιδιά χαίρονταν που είχαν να παρουσιάσουν ,να αξιοποιήσουμε
στην τάξη και να μοιραστούν με τους συμμαθητές τους κάτι από το σπίτι τους.
Ανακεφαλαιώνοντας, θεωρούμε ότι πραγματοποιήθηκαν οι στόχοι που αρχικά είχαμε θέσει καθώς και άλλοι παράπλευροι στόχοι γνωστικοί ή συναισθηματικοί που οι υλοποιούμενες δραστηριότητες  και ο τρόπος διεξαγωγής τους ανέδειξαν και  εξυπηρέτησαν.  


     















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου