Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -Νηπιαγωγείο Καρύταινας

Σχολική Χρονιά: 2013-2014

<<ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ>>
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης

Νηπιαγωγείο: Καρύταινας
Νηπιαγωγός; Παρασκευοπούλου Χαριάννα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 4 νήπια και 9 παιδιά δημοτικού
 Δραστηριότητα
·         Τίτλος δραστηριότητας: Η φίλη από την Κορέα
·         Στόχος δραστηριότητας: Να συναντήσουμε άλλους πολιτισμούς, να προωθήσουμε πολιτισμικές ανταλλαγές και πολιτισμικό εμπλουτισμό, να εντοπίσουμε ομοιότητες,  να γνωρίσουμε γλωσσικές διαφορές, να αναπτύξουμε συνθήκες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, να προωθήσουμε θετική στάση και σεβασμό απέναντι στο διαφορετικό, να επικοινωνήσουμε, να διασκεδάσουμε σαν μια ομάδα.
·         Περιγραφή δραστηριότητας: Αφού είχε προηγηθεί μια προετοιμασία υποδοχής και οργάνωσης της δραστηριότητας υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά την Handsun,  την Κορεάτισσα  φίλη μιας μαμάς νηπίου. Η δραστηριότητα οργανώθηκε μαζί με το δημοτικό καθότι ο αριθμός των μαθητών ευνοεί και ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία και γι΄αυτούς να έρθουν σε επαφή αλλά καθότι επίσης δουλεύουμε παρέα θέματα σε σχέση με την αποδοχή και το σεβασμό του διαφορετικού.
Ξεκινήσαμε με ένα παιχνίδι γνωριμίας, καθιστοί κυκλικά και λέγοντας ο καθένας ρυθμικά το όνομά του με το ντέφι.  Έπειτα αφού έγιναν οι συστάσεις η Ηandsun μας έδειξε στο διαδραστικό πίνακα γεωγραφικά τη χώρα της σε σχέση με τη δική μας, και μας έδωσε στοιχεία για την παραδοσιακή και τη μοντέρνα Κορέα και τους ανθρώπους της, με τη βοήθεια του διαδικτύου. Αυτό περιελάμβανε παραδοσιακές στολές που φορούσαν παλιά ανάλογα με το επάγγελμά τους, παραδοσιακή μουσική, μοντέρνο χορό . Τα παιδιά παράλληλα ρωτούσαν ό,τι ήθελαν ενώ στη συνέχεια παρουσιάσαμε κι εμείς με τη σειρά μας ένα παραδοσιακό τραγούδι που είχαμε προετοιμάσει (το μήλο μου κόκκινο), το οποίο το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε. Η επικοινωνία μας  γινόταν στα αγγλικά με τη βοήθεια τη δικιά μας και της μαμάς του νηπίου.
Στη συνέχεια τα παιδιά ήθελαν να μάθουν μια λέξη στη γλώσσα της αλλά να δουν και πώς γράφεται. Έτσι αποφασίσαμε το ¨καλημέρα¨ να το δούμε και στις δυο γλώσσες. Είδαμε τον τρόπο γραφής κι έπειτα τα παιδιά έγραψαν το όνομά της στα ελληνικά κι αυτή τα δικά μας με το δικό της κώδικα. Τα παιδιά ρώτησαν για το δικό της αλφάβητο κι έμαθαν πως έχει κι αυτό 24 γράμματα  όμως δεν έχουν μικρά και μεγάλα όπως στο ελληνικό.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στον εξωτερικό χώρο της αυλής του σχολείου όπου εκεί η Handsun μίλησε στα παιδιά για τις πολεμικές τέχνες και το ρόλο τους ( αυτοάμυνα και σεβασμό) έδειξε στα παιδιά κάποιες κινήσεις και μίλησαν για αυτοσυγκέντρωση και έλεγχο του σώματος και του εαυτού μας.
Στο τέλος, μας έμαθε ένα παραδοσιακό τους παιχνίδι ( τα κοτοπουλάκια )  που παίζεται ανά δύο και βασίζεται στην ισορροπία πάνω στο ένα πόδι. Παίξαμε όλοι μαζί και διασκεδάσαμε κι έπειτα της μάθαμε και παίξαμε όλοι μαζί το μαντηλάκι τραγουδώντας το.
Περνώντας στο νηπιαγωγείο προσφέραμε ένα γλύκισμα όπως είναι έθιμο στους φιλοξενούμενους και της προσφέραμε σαν ευχαριστήριο δώρο μια χειροποίητη ομαδική δημιουργία. ΄
Ήταν μια μέρα υπέροχη για όλους , γεμάτη εμπειρίες, συναισθήματα και εικόνες.
·        Προσδοκώμενα αποτελέσματα
1 Εμπλουτισμός πολιτισμικός και καλλιέργεια σεβασμού στην πολιτισμική ετερότητα μέσα από το άνοιγμά μας σε άλλους πολιτισμούς και τη συμμετοχή αυτών στο δικό μας.
2 Ενεργή συμμετοχή και πρωτοβουλίες των παιδιών, δραστηριοποίηση και χαρά της αλληλεπίδρασης.
3 Να αισθανθούμε μια ομάδα.
·        Τελικό πρoΪόν (όπου δημιουργήθηκε):
Tα παιδιά συμμετείχαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και φάνηκε πως ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία γι΄αυτά η επαφή τους με μια Κορεάτισσα.  Το διαφορετικό αντιμετωπίστηκε ως ερέθισμα και η ανταλλαγή στοιχείων δημιούργησε συνθήκες επικοινωνίας, χαράς και αποδοχής. Υπήρξε εμπλουτισμός πολιτισμικός και χαρά επικοινωνίας.
·        Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Στα δυνατά σημεία της δραστηριότητας σίγουρα ανήκει η γλώσσα και ο τρόπος γραφής τους που ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό και περίεργο για τα παιδιά, καθώς και οι πολεμικές τέχνες που έδειξαν ενθουσιασμό. Επίσης το γεγονός ότι δεν είχαν έρθει σε επαφή ποτέ με κάποιον από την Κορέα ήταν κάτι που τους γέμιζε χαρά και περιέργεια.
·        Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Το γεγονός της μετάφρασης σίγουρα έπαιρνε χρόνο και ίσως κούραζε όπως επίσης για τα πιο μικρά παιδιά η ώρα του διαδραστικού  πίνακα έπρεπε να είναι πιο μικρή. Επίσης στα παιχνίδια ήθελαν να παίξουν όλοι από μια φορά, ο χρόνος όμως δεν μα ς το επέτρεπε.
·        Αξιολόγηση της δραστηριότητας
Η δραστηριότητα είχε μεγάλη επιτυχία, γιατί τα παιδιά κατάφεραν μέσω αυτής να συναντήσουν έναν άλλο πολιτισμό, να δουν πολιτισμικές και γλωσσικές διαφορές και ομοιότητες, να αλληλεπιδράσουν ,να εξοικειωθούν και να αποδεχτούν.

Το θετικό ήταν πως πήραν πρωτοβουλίες, συνεργάστηκαν ενδιαφέρθηκαν και αλληλεπίδρασαν. Λειτουργήσαμε σαν ομάδα, διασκεδάσαμε και πραγματικά θα θέλαμε να είχαμε κι άλλο χρόνο. Σίγουρα επηράσε θετικά το γεγονός πως η Handsun είναι εκπαιδευτικός, επικοινωνιακή ,με πολύ καλή διάθεση και συνεργάστηκε άψογα μαζί μας σε ότι είχαμε προγραμματίσει.


                             



                              



                          




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου