Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 3ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:3o 2/θέσιοΝηπιαγωγείο Μεγαλόπολης–2ο Τμήμα
Νηπιαγωγείο: Παπαγγελή Σοφία
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 14
  • Τίτλος δραστηριότητας: «Παίζοντας με τον Miro»
Στόχος δραστηριότητας:  Αντίληψη της ποσότητας
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Το παιχνίδι παίζεται με τέσσερα παιδιά, τα οποία χωρίζονται σε δυάδες. Η κάθε δυάδα έχει μπροστά της τον πίνακα του Miro και καλείται να τον χρωματίσει με τόσες κινήσεις όσες υποδεικνύει κάθε φορά ο αριθμός του ζαριού. Κερδίζει η ομάδα που θα ζωγραφίσει πρώτη τον πίνακα.





  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να αναγνωρίσουν τους αριθμούς στο ζάρι
  2. Να συνειδητοποιήσουν την αντιστοιχία αριθμών-κινήσεων
  3. Να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
     1. Το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν για παιχνίδια με ζάρια
     2. Την προτίμησή τους στην ζωγραφική  αλλά και
          στην ερμηνεία πινάκων ζωγραφικής.
  • Τελικό Προϊόν:
Το παιχνίδι πραγματοποιήθηκε στο χρόνο των ελεύθερων δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας με την παρουσία-εμψύχωση και της νηπιαγωγού. Προτιμήσαμε ομάδες νηπίων με νήπια κ προνηπίων με προνήπια. Ορισμένα νήπια μέσα από το παιχνίδι προχώρησαν σε αντιστοιχίσεις, ενώ άλλα προσέγγισαν την έννοια της διαίρεσης, προκειμένου να βρουν μεταξύ τους πόσα σχέδια θα ζωγραφίσει ο καθένας από την ομάδα τους, βάση του αριθμού της ζαριάς.

  • Τρόποι καταγραφής:
  1. Παρατήρηση
  2. Λήψη φωτογραφιών

Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Η επιλογή της συγκεκριμένης δραστηριότητας στηρίχθηκε στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον που είχαν τα παιδιά τόσο σε επιτραπέζια παιχνίδια με ζάρι, όσο και στην ζωγραφική . Επίσης, το να παρατηρούμε και το να δίνουμε δικές μας ερμηνείες σε πίνακες ζωγραφικής ήταν συχνά μια διασκεδαστική απασχόληση.
Το τελικό προϊόν κάλυψε επαρκώς τον αρχικό μας στόχο (αντίληψη ποσότητας, αντιστοίχηση). Ορισμένα παιδιά δεν είχαν την υπομονή να περιμένουν για  να ολοκληρώσει η αντίπαλη ομάδα τη δική της κίνηση(ειδικά όταν έφερναν μεγάλα νούμερα με το ζάρι).Το παιχνίδι εμπλουτίστηκε κατά την υλοποίηση του και με άλλες μαθηματικές έννοιες όπως ΄ μεγαλύτερος-μικρότερος αριθμός ΄-΄ πρώτος – δεύτερος ΄ ενώ ορισμένα παιδιά μετρούσαν πόσες κινήσεις χρειάζονταν για να ολοκληρώσουν τον πίνακα κ έκαναν συγκρίσεις. Υπήρξαν παιδιά που ζήτησαν ζάρια προκειμένου να παίξουν το παιχνίδι ζωγραφίζοντας κάτι δικό τους.
  1. Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Μπόρεσα να διαμορφώσω ένα πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον. Μου δόθηκαν ιδέες που με βοήθησαν να εμπλουτίσω τόσο το υποστηρικτικό υλικό όσο και τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων, αφήνοντας τα φύλλα εργασίας. Θεωρώ ότι κατάφερα να χρησιμοποιήσω τα ενδιαφέροντα των παιδιών ως αποτελεσματικό εργαλείο στην καλλιέργεια της μαθηματικής τους σκέψης  και να προσεγγίζω την συγκεκριμένη ενότητα με μεγαλύτερη άνεση και επιτυχία.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου