Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - Νηπιαγωγείο Ζευγολατιού

Σχολική Χρονιά: 2013-2014


 «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ»
Δραστηριότητες Διαπολιτισμικής Ευαισθητοποίησης
Νηπιαγωγείο: ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ
Τμήμα: ΚΛΑΣΙΚΟ
Νηπιαγωγός: Καττή Αγγελική
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:15
1η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Βάτραχος και ο Ξένος»
  • Στόχος δραστηριότητας: Να απολαύσουν την τρυφερή ιστορία, να προβληματιστούν, να διακρίνουν το μήνυμα μέσα από το κείμενο.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι και συζητάμε κάνοντας απλές ερωτήσεις κατανόησης:
-Ήταν κακός ο Ποντικός;
-Γιατί τα ζώα τον κατηγορούσαν χωρίς να τον γνωρίζουν;
-Τι πίστευαν το Γουρούνι και η Πάπια;
-Τι είπε ο Λαγός;
-Τι έκανε ο Βάτραχος;
-Γιατί τα ζώα άλλαξαν γνώμη;
-Εσείς τι θα κάνατε αν ήσασταν στη θέση τους;
-Πως θα αισθανόσουν αν ήσουν ο Ποντικός;
  • Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1. Να προβληματιστούν
2.Να εκφράσουν την άποψή τους
3.Να έρθουν στη θέση του άλλου (ενσυναίσθηση)
Μετά τη συζήτηση αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε μια λίστα με τα χαρακτηριστικά του Ποντικού.
Ο Ποντικός του παραμυθιού ήταν
-          Ξένος ,είχε έρθει από άλλη χώρα
-          Μάστορας, ήξερε να φτιάχνει παγκάκια
-          Έφτιαχνε και σπίτια
-          Ήξερε να κολυμπά
-          Ήταν ευγενικός, μιλούσε όμορφα
-          Μιλούσε ξένες γλώσσες
-          Δεν ήταν βρώμικος
-          Βοηθούσε τους άλλους
-          Δεν ήταν κλέφτης
-          Ήταν γενναίος
Στο τέλος καταλήξαμε στο ερώτημα «Θα θέλατε για φίλο σας τον Ποντικό;»
Τα παιδιά απάντησαν στο σύνολό τους θετικά.


  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε)
Με τη νηπιαγωγό να κάνει τον γραφέα δημιουργήθηκε μια λίστα με τα χαρακτηριστικά του Ποντικού. Τα παιδιά την επεξεργάζονταν αναγνωρίζοντας λέξεις και μετρώντας τα χαρακτηριστικά.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
            Το παραμύθι άρεσε πολύ στα παιδιά και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον στη συζήτηση που ακολούθησε.                                                                                   
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Όλα κύλησαν ομαλά και όλοι το απολαύσαμε, δεν συναντήσαμε δυσκολία.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Οι στόχοι επετεύχθησαν, τα παιδιά απόλαυσαν το κείμενο, προβληματίστηκαν με τη συμπεριφορά των ζώων, εκφράστηκαν και κυρίως συμμετείχαν ουσιαστικά. Δεν συναντήσαμε καθόλου δυσκολίες.
Ενδεικτικές φωτογραφίες.

                                                         2η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Φτιάχνουμε μάσκες
  • Στόχος δραστηριότητας:  Καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης, λεπτή κινητικότητα.

  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Σχεδιάζουμε σε χρωματιστά χαρτόνια μάσκες ζώων (συγκεκριμένα μάσκες με τα ζώα του παραμυθιού) τα παιδιά τις κόβουν και προσθέτει το καθένα κάποια χαρακτηριστικά).
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Να δημιουργήσουν.
2.Να εργαστούν ομαδικά.
3.Να αναπτύξουν τη φαντασία τους.
4.Να καλλιεργήσουν την αισθητική τους.
5.Να καταφέρουν να κόψουν με ψαλίδι.
  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):
Όμορφες μάσκες των ζώων που θα μας βοηθούσαν στην επόμενη δραστηριότητα δηλαδή το παιχνίδι ρόλων.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Στα παιδιά αρέσουν τα καλλιτεχνικά και νιώθουν μεγάλη ικανοποίηση όταν κατασκευάζουν κάτι δικό τους.
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Έπρεπε να φτιάξουμε μάσκες όλων των ζώων του παραμυθιού αλλά κάποια ζώα ήταν πιο δημοφιλή από κάποια άλλα και τα περισσότερα παιδιά ήθελαν τις συγκεκριμένες μάσκες.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν με τη συγκεκριμένη χειροτεχνική κατασκευή .Στόχος ήταν να φτιάξουν όλα τα παιδιά από μια μάσκα για να μπορέσουμε να παίξουμε τους ρόλους των ζώων .Επειδή όπως είπαμε δημιουργήθηκε μια δυσκολία στην επιλογή της μάσκας λύθηκε με μια τυχαία κλήρωση. Το κάθε παιδί τραβούσε έναν κλήρο που πάνω έγραφε το όνομα του ζώου .Διάβαζε το όνομα ή μάντευε από το αρχικό γράμμα και έφτιαχνε την αντίστοιχη μάσκα. Έτσι η χειροτεχνική κατασκευή έγινε και δραστηριότητα ανάγνωσης.
Ενδεικτικές φωτογραφίες.


                                                              3η Δραστηριότητα
  • Τίτλος δραστηριότητας: Παιχνίδι ρόλων
  • Στόχος δραστηριότητας: Να εκφράσουν συναισθήματα και ιδέες, να αναπτύξουν κριτική ικανότητα, να αναπτύξουν ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, να περάσουν όμορφα, να διασκεδάσουν.
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Χωριζόμαστε σε τρεις ομάδες των πέντε παιδιών σύμφωνα με τις μάσκες των πέντε ζώων του παραμυθιού. Η κάθε ομάδα έχει λίγο χρόνο να συζητήσει και να αναζητήσει στο μπαούλο μεταμφίεσης οτιδήποτε άλλο που έκτος από τη μάσκα θα βοηθήσει κάθε παιδί στο ρόλο του.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Να προσπαθήσουν να συνεργαστούν
2.Να συναποφασίσουν
3.Να αναλάβουν πρωτοβουλία
4.Να « μπουν στο κουστούμι του άλλου»

  • Τελικό Προϊόν (όπου δημιουργήθηκε):

Μια ευχάριστη θεατρική ατμόσφαιρα με τα παιδιά «ηθοποιούς» να αυτοσχεδιάζουν παίζοντας ρόλους και τα παιδιά « θεατές» να γελάνε και να χειροκροτούν κάθε φορά.

  • Δυνατά σημεία της δραστηριότητας
Η μεταμφίεση και η δραματοποίηση είναι αγαπημένες δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο
  • Αδύνατα σημεία της δραστηριότητας
Κάποια  ντροπαλά παιδιά που δεν ήθελαν να συμμετέχουν.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανταπόκρισης από τα παιδιά, δυσκολίες που συναντήσατε):

Όλα κύλησαν σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα με τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν, να συνεργάζονται, να δίνουν δικές τους εκδοχές στο παραμύθι, να χαίρονται και να διασκεδάζουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου