Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -Νηπιαγωγείο Καρύταινας

Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο: Καρύταινας
Νηπιαγωγός: Παρασκευοπούλου Χαριάννα
Τίτλος σχεδίου εργασίας: «Τα άλογα»
Στόχος
Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τα άλογα ενώ παράλληλα να προβληματιστούν, να ανακαλύψουν και να εκφραστούν.
Επιμέρους Επιδιώξεις
1 Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
2 Ενίσχυση πρωτοβουλίας - έκφρασης
3 Βελτίωση και εμπλουτισμό του λόγου τους
4 Προβληματισμό και επίλυση - αξιοποίηση τεχνολογίας
Φάσεις Ανάπτυξης
1η  Φάση: Aναζήτηση-Διερεύνηση του θέματος
Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε το παιχνίδι των παιδιών κατά την ελέυθερη ώρα, καθώς είχε ανέβει το ένα πάνω στο άλλο στη μοκέτα και έπαιζαν τα αλογάκια. Έπειτα από ερώτησή μου συναποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα. Πρώτα καταγράψαμε τί ξέρουν για τα άλογα  και έπειτα τί θα ήθελαν να μάθουμε και να κάνουμε .


                                            



2η Φάση: Σχεδιασμός της δράσης
Σ΄αυτή τη φάση αποφασίσαμε τί θα κάνουμε για όσα θέλουμε να μάθουμε  και να κάνουμε σε σχέση με τα άλογα. Έτσι αποφασίσαμε να ψάξουμε στο internet πληροφορίες και εικόνες που μας ενδιαφέρουν, στο σπίτι να ψάξουμε περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία και cd  να κάνουμε ένα κολάζ με άλογα στη φάρμα και να επισκεφτούμε ένα αγρόκτημα-ιπποστάσιο. Επίσης ενημερώσαμε τους γονείς για να βοηθήσουν όπως μπορούν.

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων.

1η Δραστηριότητα: ¨Μαθαίνω για τα άλογα¨
Μέσα από τη συλλογή βιβλίων και περιοδικών που μαζεύτηκαν, διαβάσαμε για τα άλογα, είδαμε εικόνες, απαντήθηκε η ερώτηση που είχαν αρχικά, ενώ ταυτόχρονα προβληματίστηκαν, παρατήρησαν και επαλήθευσαν αν ήταν ορθές οι διατυπωμένες γνώσεις τους. Επίσης χρησιμοποιήσαμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και το  internet.

                                     



2η Δραστηριότητα: ¨Τα άλογα του Διομήδη¨
Παρατηρώντας τα βιβλία από το υλικό που μαζέψαμε, τους κέντρισε το ενδιαφέρον να διαβάσουμε από τη μυθολογία ¨τα άλογα του Διομήδη¨. Αφού το διαβάσαμε βλέποντας και την εικονογράφηση, συζητήσαμε πάνω στην ιστορία κι έπειτα αποφασίσαμε να αναπαραστήσουν μια σκηνή από την ιστορία. Άλλοι διάλεξαν ζωγραφική ενώ ένα προνήπιο προτίμησε πλαστελίνη.
3η Δραστηριότητα: Τραγούδι ¨το άλογο¨
Ένα από τα παιδιά έφερε συλλογή από τραγούδια στην οποία υπήρχε ¨το άλογο¨. Το ακούσαμε, μάθαμε την 1η στροφή και το ρεφραίν κι έπειτα το συνοδέψαμε με κρουστά οργανάκια και κινήσεις. Έδειξαν ενθουσιασμό και χαρά ιδιαίτερα στη συνοδεία οργάνων και το κινητικό που το προεκτείναμε με παιχνίδι παύσεων.

        
4η Δραστηριότητα: Ομαδικό Κολάζ ¨Τα αλογάκια στη φάρμα¨
Το κάθε παιδί διάλεξε από το internet ένα άλογο που του άρεσε και αφού το εκτυπώσαμε, ζωγράφισαν, έκοψαν και δημιούργησαν ένα ομαδικό κολάζ προσθέτοντας κι άλλα υλικά και τεχνικές που επέλεξαν για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου.


                                                     

          






5η Δραστηριότητα: Επίσκεψη στο ιπποστάσιο
Με μεγάλη χαρά προετοιμάσαμε την επίσκεψή μας στο ιπποστάσιο. Αφού την οργανώσαμε μαζί με το δημοτικό λόγω της ιδιαιτερότητάς μας( λίγα παιδιά στο νηπιαγωγείο που συστεγάζεται με μονοθέσιο δημοτικό), προετοιμάσαμε τις ερωτήσεις, ορίσαμε τους υπεύθυνους για κάθε τι και συμφωνήσαμε τους κανόνες που πρέπει να τηρήσουμε. Η χαρά και η συμμετοχή των παιδιών ήταν μεγάλη. Αφού πρώτα οι υπεύθυνοι του χώρου μας μίλησαν και κουβέντιασαν με τα παιδιά, μετά χωρίστηκαν σε ομάδες για να ιππεύσουν τα άλογα. Στο τέλος κέρασαν τα παιδιά και έμοιαζε με γιορτή. Έπειτα από την επίσκεψή μας, εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες, φτιάξαμε χρονολογικό κολλάζ και το αναρτήσαμε στον  τοίχο μας με τις ανακοινώσεις.

           



4η Φάση: Αξιολόγηση

Το θέμα πήγε αρκετά καλά γιατί μέσα από τις δραστηριότητες που προέκυψαν και το ενδιαφέρον των παιδιών, ανέπτυξαν την κρίση τους, δημιουργήθηκαν καταστάσεις προβληματισμού και επιλύθηκαν καθώς και συνεργάστηκαν. Οι γνώσεις τους διευρύνθηκαν και εκφράστηκαν μέσω πολλών οδών. Σίγουρα ο αριθμός της μικρής ομάδας του νηπιαγωγείου δεν ευνοεί την ποικιλομορφία που θα μπορούσε να δώσει μια μεγαλύτερη ομάδα. Ωστόσο παρατηρήθηκε μεγάλη χαρά και συμμετοχή καθώς και ανάπτυξη πολλών στόχων  από την επίσκεψη στο ιπποστάσιο. Ακόμη και την ελεύθερη ώρα παρατηρήθηκε να παίζουν και να εκφράζονται με βάση το συγκεκριμένο θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου