Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2013-2014 ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο:  15o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ  ( ΚΛΑΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ )  
Νηπιαγωγός: ΞΥΔΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Τίτλος σχεδίου εργασίας: «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»
Στόχος: Να κατανοήσουν το νόημα των Χριστουγέννων - Να ζήσουν το εορταστικό κλίμα.

Επιμέρους Επιδιώξεις
1.       Να μάθουν την ιστορία της γέννησης και τη σημασία της.
2.       Να μάθουν ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων Ελλάδας – Εξωτερικού.
3.       Να κατασκευάσουν διάφορα έργα για να στολίσουν την τάξη.
4.       Να συμμετάσχουν στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου.

Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
    Το θέμα προέκυψε μέσα από συζήτηση όταν ένα παιδί ανέφερε ότι στο σπίτι στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Μίλησαν για τα Χριστούγεννα, τι ξέρουν για τη γιορτή, τι προετοιμασίες κάνουμε. ( Στολίζουμε-κάνουμε γλυκά ), τι έθιμα έχουμε.                                  ( Κάλαντα-κάρτες), τι μύθοι και θρύλοι επικρατούν. ( Καλικάντζαροι).

2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
1.       Να διαβάσουμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού.
2.       Αποφασίσαμε να στολίσουμε την τάξη μας με διάφορα στολίδια που θα κάνουμε μόνοι μας.
3.       Να μάθουμε πως γιορτάζουν στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες.
4.       Να διαβάσουμε βιβλία με χριστουγεννιάτικο περιεχόμενο και να δούμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή σχετικά θέματα.
5.       Να ετοιμάσουμε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και να την παρουσιάσουμε στους γονείς.
6.       Να μάθουμε κάλαντα, τραγούδια, να φτιάξουμε κάρτες με τις ευχές μας και να ετοιμάσουμε τις προσκλήσεις της γιορτής μας για τους γονείς.
7.       Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης με χριστουγεννιάτικο θέμα.



3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα:   
   ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
    Χωρίσαμε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να φέρει υλικό και πληροφορίες για τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων σε διάφορες χώρες. ( Αγγλία, Αυστραλία, Γερμανία, Αλβανία, Βουλγαρία, Ιταλία). Στη συνέχεια παρουσίασαν ότι βρήκαν στην ολομέλεια. Ένα παιδί μάλιστα είχε ταξιδέψει στο Λονδίνο τα περσινά Χριστούγεννα και είχαμε πλούσιο υλικό και πολύ ζωντανή παρουσίαση.

2η Δραστηριότητα: 
ΑΝΑΓΝΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ-ΣΟΥΡΕΛΗ:                        « ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»
    Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης και επιπλέον το παραμύθι της Σουρέλη που αναφέρεται στο νήμα των Χριστουγέννων και αφού το εξηγήσαμε τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και αποφασίσαμε να το διασκευάσουμε και να το εντάξουμε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.

3η Δραστηριότητα:     ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
    Προσαρμόσαμε το παραμύθι στις δυνατότητες των παιδιών. Μοιράσαμε ρόλους. Συζητήσαμε για τα κοστούμια και διαλέξαμε τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια που θα πλαισιώσουν τη γιορτή μας.                                                                                                               Ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε τα τραγούδια για τη γιορτή και διάφορα κάλαντα της πατρίδας μας.

4η Δραστηριότητα:    ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ- ( ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ )
    Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και κατασκευάσαμε διάφορα στολίδια για να διακοσμήσουμε την τάξη μας. Παράλληλα κάναμε και διάφορες ζωγραφιές ελεύθερες με θέμα πάντα χριστουγεννιάτικο. Πολλά από αυτά τα έργα τα πήραν τα παιδιά και για το σπίτι τους. Τέλος, ζωγράφισαν και έφτιαξαν κατασκευές για τα σκηνικά της γιορτής μας.



5η Δραστηριότητα:  ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
    Μιλήσαμε για την έννοια των ευχών στη ζωή μας και τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν από μια χριστουγεννιάτικη κάρτα στην οποία έγραψαν την ευχή τους για τα Χριστούγεννα και την πήραν για να τη δώσουν σε όποιον αυτά θέλουν.                               Επίσης  ζωγράφισαν και έγραψαν την πρόσκληση για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή και την έδωσαν στους γονείς για να έρθουν να δουν τη γιορτή μας.

6η  Δραστηριότητα:  ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
     Διαβάζοντας  χριστουγεννιάτικα παραμύθια δεν ξεχάσαμε «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» του Άντερσεν, το οποίο εντυπωσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά και εκμεταλλευτήκαμε  την ευκαιρία και παρακολουθήσαμε μια θεατρική παράσταση με το παραμύθι διασκευασμένο για παιδιά.                                                                                                                              Τα παιδιά παρακολούθησαν την παράσταση με ενθουσιασμό και χάρηκαν με την διασκευασμένη εκδοχή του παραμυθιού που είχε ευχάριστο τέλος. Επιστρέφοντας στο σχολείο, δραματοποίησαν μόνα τους το ίδιο παραμύθι με μεγάλη επιτυχία.

4η Φάση: Αξιολόγηση.
    Τα Χριστούγεννα είναι από τα πιο αγαπημένα θέματα των παιδιών και αυτό φάνηκε από την αρχή. Το ενδιαφέρον τους ήταν ζωηρό μέχρι το τέλος. Έπαιρναν πρωτοβουλίες και με ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλες γενικά τις δραστηριότητες.                                          Η συνεργασία με τους γονείς ήταν ικανοποιητική όσον αφορά τη βοήθειά τους στο να βρουν τα παιδιά το σχετικό υλικό.                                                                                                            Ιδιαίτερα ευχάριστες ήταν οι δραστηριότητες των κατασκευών και πολύ χαρούμενες οι πρόβες για τη γιορτή. Στο στολισμό της τάξης και την εκμάθηση των τραγουδιών ζήσαμε όλοι ένα κλίμα χαράς και απόλαυσης.                                                                                            Τέλος, στη γιορτή μας ήταν όλα μαγευτικά και οι γονείς κατενθουσιάστηκαν και καταχειροκρότησαν τους μικρούς ηθοποιούς.                                                                                                Και του χρόνου!





 Σχολική χρονιά 2013-2014
Νηπιαγωγείο:  15ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ( ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ )                                                       Νηπιαγωγοί: ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ – ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑ ΕΛΕΝΗ                                                                                         
Τίτλος σχεδίου εργασίας:   «ΔΙΑΤΡΟΦΗ»
Στόχος 
Να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για τη διατροφή ώστε να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες.
Επιμέρους Επιδιώξεις
  1. Να μάθουν τι μας προσφέρουν οι τροφές  που τρώμε.
  2. Ποιες είναι οι υγιεινές και οι «μη υγιεινές»  τροφές.
  3. Να βελτιώσουν το φαγητό τους  ( δεκατιανό – μεσημεριανό ).
  4. Να διασκεδάσουν, να χορέψουν, να δραστηριοποιηθούν με διάφορους τρόπους.

Φάσεις Ανάπτυξης
1η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Το θέμα προέκυψε μετά από την ανάγνωση και τη συζήτηση του παραμυθιού «Ντενεκεδούπολη» - στα πλαίσια άλλης θεματικής ενότητας -  όπου τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το «τι» και το «πόσο» έφαγε ο Λαδένιος. Έτσι άρχισαν να λένε για το τι τρώνε τα ίδια, οι γονείς τους, οι συμμαθητές τους. Διατύπωσαν ερωτήσεις όπως πόσο πρέπει να τρώμε, κάθε πότε, αν είναι σωστό να τρώνε αυτό ή το άλλο φαγητό.

2η Φάση: Σχεδιασμός  της  δράσης
Αποφασίσαμε
-          Να δημιουργήσουμε από κοινού ένα υγιεινό δεκατιανό το οποίο θα τηρούσαμε για την τρέχουσα εβδομάδα.
-          Ορίσαμε ποιο θα είναι το «έπαθλο» των νικητών, αυτών δηλαδή που θα τηρούσαν πιστά το δεκατιανό.
-          Να καλέσουμε έναν ειδικό για να μας ενημερώσει.
-          Να διαβάσουμε βιβλία.
-          Να μάθουμε τροφο-αινίγματα, τροφο-παροιμίες.
-          Να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε, να ζωγραφίσουμε.
-          Να φτιάξουμε κολάζ, κατασκευές.
-          Να φτιάξουμε τις δικές μας τροφο-κούκλες με ξύλινες κουτάλες, υφάσματα, κουμπιά, νήματα κ.α.
-          Να φτιάξουμε κούκλες από την ιστορία του πρίγκιπα Λεμόνη.
-          Να μοιράσουμε ρόλους για να παίξουμε κουκλοθέατρο.
-          Να μαγειρέψουμε.
-          Να χρησιμοποιήσουμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να βρούμε συνταγές που μα αρέσουν και να τις γράψουμε.
-          Να οργανώσουμε μια γιορτή για να παρουσιάσουμε ό,τι κάναμε στους συμμαθητές μας της διπλανής τάξης.

3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .
1η Δραστηριότητα:  «Δημιουργία εβδομαδιαίου δεκατιανού»
    Φτιάξαμε έναν πίνακα όπου γράψαμε τις ημέρες της εβδομάδας και ύστερα από συζήτηση αποφασίσαμε τι υγιεινό φαγητό θα φέρναμε την κάθε μέρα στο σχολείο μας.                           Θεωρήσαμε ότι ήταν δίκαιο οι νικητές να πάρουν ένα βραβείο στο τέλος της εβδομάδας εφόσον έχουν τηρήσει το παραπάνω δεκατιανό. Ορίσαμε το βραβείο-έπαινο και με μορφή γιορτής θα μοιραζόταν στους νικητές.

2η Δραστηριότητα:  «Ανάγνωση – συζήτηση του παραμυθιού: « ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΛΕΜΟΝΗΣ»
    Τους διαβάσαμε την ιστορία και τη συζητήσαμε. Μιλήσαμε για τα λαχανικά, τη διατροφική τους αξία και το πόσο σημαντικό είναι να τα τρώμε καθημερινά. Μετά την τραγουδήσαμε, τη χορέψαμε, τη δραματοποιήσαμε.
3η Δραστηριότητα:  «ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ»
Τα παιδιά αρχικά αφηγήθηκαν την ιστορία του «Πρίγκιπα Λεμόνη».
    Γράψαμε στον πίνακα πόσα λαχανικά παίρνουν μέρος στην ιστορία μας και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις ανάλογες κούκλες.                                                                                                                                                                               Μοιράσαμε τους ρόλους  και παίξαμε κουκλοθέατρο στα παιδιά του κλασσικού τμήματος και το ευχαριστηθήκαμε όλοι μας.
4η Δραστηριότητα:  «ΕΠΙΣΚΕΨΗ – ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΥ»        
    Μετά από πρόταση κάποιου παιδιού αποφασίσαμε να ζητήσουμε από κάποιον διατροφολόγο να έρθει στο σχολείο μας να μας μιλήσει για τη διατροφή μας και την υγεία μας.                                                                                                                                                                  Τα  παιδιά σκέφτηκαν και εμείς γράψαμε διάφορες σχετικές ερωτήσεις που θα έκανα στη διατροφολόγο την ημέρα της επίσκεψης.             
             
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
5η Δραστηριότητα:  «ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ»
   Τα παιδιά θέλανε να μαγειρέψουμε πολλά φαγητά της αρεσκείας τους αλλά αφού ψηφίσαμε, αποφασίσαμε να φτιάξουμε δύο από αυτά.                                                                         Έτσι φτιάξαμε μια ημέρα φρουτοσαλάτα, με φρούτα που μας έφεραν τα παιδιά και τη φάγαμε όλοι μαζί. Και την άλλη μέρα φτιάξαμε τυρόψωμο, αφού βρήκαμε μια συνταγή στο internet, τη γράψαμε και τη μάθαμε.


  
4η Φάση: Αξιολόγηση.
   Ολοκληρώνοντας διαπιστώσαμε ότι κατά τη διάρκεια του project - που διήρκησε από 27 Ιανουαρίου  έως 7 Φεβρουαρίου - το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν αμείωτο. Σε αυτό συνέβαλλε ότι τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά, ότι συμμετείχαν σε πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες,   για να μην βαρεθούν όπως: χορός, τραγούδι, εικαστικά, μαγειρική, κουκλοθέατρο κ.α.                                                                                                               
Επίσης  τους άρεσε το γεγονός ότι πολλές  από τις «δουλειές» τους , τις παρουσίασαν στο διπλανό τμήμα με μορφή γιορτής  που τη δημιούργησαν τα ίδια, κάτι που τα έκανε περήφανα.                                                                                                                                                     Και  τελικά επιτεύχθηκε ο αρχικός στόχος: τα παιδιά βελτίωσαν τις διατροφικές τους συνήθειες ( κάτι που φάνηκε στο δεκατιανό και το μεσημεριανό φαγητό τους ).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου