Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 7ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης (ολοήμερο τμήμα)

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:7Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Νηπιαγωγοί: Ζαχαρή Μερόπη, Λυρώνη Νάντια
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:34
  • Τίτλος δραστηριότητας: ‘Μια κάμπια πολύ πεινασμένη’

  • Στόχος δραστηριότητας: Έννοια της διαδοχής
(πριν μετά, ύστερα, έπειτα),αντιστοίχιση τόσα –όσα, διερεύνηση καταστάσεων ‘βάζω μαζί ή ακόμα’(έννοια της πρόσθεσης)
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στην παρεούλα και τους διαβάσαμε το παραμύθι «Μια κάμπια πολύ πεινασμένη». Έπειτα, αφού το επεξεργαστήκαμε  με κατάλληλες ερωτήσεις έγινε επιμερισμός εργασιών ανά ομάδες. Ορίστηκαν τρεις ομάδες εργασίας όπου η κάθε ομάδα ανέλαβε τα εξής: πρώτη ομάδα  βιβλιοβεντάλια , δεύτερη καμπιοβιβλίο και τρίτη όμορφη κάμπια. Βέβαια η κάθε ομάδα είχε το ανάλογο υλικό για να δουλέψει και να ολοκληρώσει το έργο της(υπάρχουν συγκεκριμένες  φωτό).Μετά έγινε παρουσίαση στην ολομέλεια. Τέλος, εργάστηκαν ατομικά με ανάλογο φύλλο εργασίας και ομαδικά στην παρεούλα όπου έριχναν τα ζάρια έκαναν την πρόσθεση ,την έγραφαν σε χαρτί Α3 και ζωγράφιζαν στο σώμα της κάμπιας τόσα κυκλάκια όσα ήταν το αποτέλεσμα της πρόσθεσης.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Συνεργασία σε ομάδες και επιμερισμός των εργασιών
2Επικοινωνία, αλληλεπίδραση.
3Υπομονή,ανάληψη πρωτοβουλιών ευθυνών


  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Ομαδοσυνεργατική μέθοδος.

Τελικό Προϊόν:
1Βιβλιοβεντάλια
2Καμπιοβιβλίο
3 Όμορφη κάμπια

  • Τρόποι καταγραφής:
  • Ταυτίζονται με τις τεχνικές υπολοποίησης.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):

  • Τα παιδιά δραστηριοποίηθηκαν αναπτύσσοντας  μαθηματική δράση (δηλ. δεν ασχολήθηκαν απλά με μαθηματικά αντικείμενα ) ήρθαν σε επαφή με ιδέες που βρίσκονται στην πορεία ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών. Ενθαρρύναμε τη σκέψη τους πάνω στη δράση τους με παρουσιάσεις και εξηγήσεις για το τι έκαναν και γιατί, συζητήσεις και πρώτες γενικεύσεις. Δημιουργήσαμε πιο οργανωμένο περιβάλλον, επιλέξαμε αντίστοιχο χειραπτικό υλικό για την κάθε μαθηματική έννοια. Ενθαρρύνθηκε ο αναστοχασμός πάνω στη μαθηματική δράση για να εξάγουμε συμπεράσματα. Τα παιδιά ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση ,συνεργάστηκαν με χαρά και αντάλλαξαν ιδέες. Αισθάνθηκαν υπερήφανα για το τελικό αποτέλεσμα και με υπομονή περίμεναν την παρουσίαση της δουλειάς τους στην ολομέλεια.

  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Θεωρώ πως βελτιωθήκαμε ως εκπαιδευτικοί.

Ασχοληθήκαμε πιο συστηματικά και πιο οργανωμένα. Εντάξαμε τα μαθηματικά στην καθημερινότητα και σε κάθε ευκαιρία με τον πιο απλό τρόπο και με τα πιο απλά υλικά σχεδιάσαμε και υπολοιήσαμε μαθηματικές δραστηριότητες. Ασχοληθήκαμε περισσότερο με επιτραπέζια και παζλ που διαμορφώσαμε μαζί με τα παιδιά όταν τελειώναμε την αφήγηση παραμυθιών και ποιήματων όπου τοποθετούνταν στη γωνιά των μαθηματικών για να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτά. Ενθαρρύναμε και ενεργοποίησαμε τη σκέψη τους στο να δημιουργούν αυτόβουλα τα δικά τους επιτραπέζια και παζλ Θεωρούμε ότι είμαστε πιο ευέλικτες και με περισσότερη αυτοπεποίθηση στο να οργανώνουμε μαθηματικές δραστηριότητες και εμπειρίες. Έχουμε περισσότερες ιδέες που πλέον εφαρμόζονται στην τάξη και προσαρμόζονται στην δυναμική κάθε τάξης. Δεν φοβόμαστε πλέον να πειραματιστούμε με κάτι καινούριο.












                        







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου