Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2014 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - 15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 15o
Nηπιαγωγοί: Καρατάσιου Στεφανία, Πατσιαούρα Ελένη, Ξύδη Αλίκη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 58
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 12o Δημοτικό
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας επεξεργαστήκαμε το παραμύθι της
  Αγ. Βαρελά : «Πως γράφεται η μητέρα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας:
« Γιορτάζουμε τη μητέρα»
  • Στόχος δραστηριότητας:
 Να συνεργαστούν τα δύο σχολεία, να ανταλλάξουν ιδέες και να έρθουν πιο κοντά.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
 Τα παιδιά του Δημοτικού διάβασαν το παραμύθι και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ζωγράφισαν αυτά που έλεγε το παραμύθι.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να μοιραστούν εμπειρίες. 
2 Να ξανασυναντηθούν με τους καινούριους τους φίλους.  
3 Να ξαναθυμηθούν το παλιό τους σχολείο
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1        Κατασκευή αφίσας με ζωγραφιστό κολλάζ.
2         Κάρτες με ευχές για τη μητέρα
3        Σύνθεση της λέξης μητέρα


  • Τελικό Προϊόν:
       Κατασκευή αφίσας
  • Τρόποι καταγραφής:
1 Κατασκευή αφίσας
2 Φωτογραφίες
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Τηλεφωνική επικοινωνία με τη συνάδελφο του Δημοτικού (2 φορές)
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
- Αναγνωρίζουν το χώρο.
- Γνωρίζουν τα μεγαλύτερα παιδιά και τους δασκάλους.

Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
 Αυτό το ερώτημα καλό θα ήταν να απαντηθεί από τους συναδέλφους του Δημοτικού που έχουν σαφέστερη εικόνα.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Συνεργασία με τους συναδέλφους του Δημοτικού
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Γνωρίζουν καλύτερα οι εκπαιδευτικοί της Α΄ Δημοτικού

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου περίμεναν με ανυπομονησία τους φίλους τους από το δημοτικό. Μετά τις πρώτες καλημέρες και την επίσκεψη στις δύο τάξεις, βγήκαμε στο κεντρικό χώρο του σχολείου όπου τον είχαμε διαμορφώσει κατάλληλα. Ακολούθησαν οι προγραμματισμένες δραστηριότητες και ολοκληρώθηκαν επιτυχώς.



Η μεγάλη απόσταση που είχαν να διανύσουν τα παιδιά του δημοτικού  μέχρι το σχολείο μας είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η κοινή ώρα των δραστηριοτήτων και τα παιδιά να είναι κουρασμένα. Πιστεύουμε ότι θα ήταν πιο ευχάριστο και αποτελεσματικό να υπήρχε αρκετός χρόνος για ελεύθερες δραστηριότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου