Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ -14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο:14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Αυδή Κατερίνα, Ζαχαράκη Γιάννα, Ρέππα Ολυμπία
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):40
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 7ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
  • Με αφορμή την παράσταση «Λάχανα και Χάχανα» που θα παρακολουθούσαν οι μαθητές και των δύο βαθμίδων (στο χώρο του Δημοτικού) επισκεφτήκαμε το δημοτικό σχολείο και μετά από μια ξενάγηση στους χώρους του από τον διευθυντή πήγαμε να δούμε την Α τάξη. Παίξαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας, γνωρίσαμε τα βιβλία τους και τα παιδιά μας διάβασαν 2 κειμενάκια της γλώσσας που μας ήταν πολύ γνωστά. Ο «αχινός» και ο «μπαμπάκος» και το «μύθι, μύθι παραμύθι». Τα νήπια άρχισαν να τα τραγουδούν και μας συνόδεψαν και τα παιδιά της Α τάξης. Τέλος παρακολουθήσαμε την μουσικοθεατρική παράσταση στην οποία συμμετείχαν τα παιδιά με πολλά μουσικοκινητικά παιχνίδια.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Αναπαράσταση με μακέτα των τραγουδιών : «ο αχινός» και «ο μπαμπάκος»
  • Στόχος δραστηριότητας: Συνεργασία, επικοινωνία, αλληλεπίδραση,
έκφραση συναισθημάτων, δημιουργικό παιχνίδι.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα κάποια παιδιά πριν από την επίσκεψη του Δημοτικού προσπάθησαν να γράψουν «καλοσορίσματα» με τον δικό τους τρόπο, ενώ όλα ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους για  την επικείμενη επίσκεψη.
Την ημέρα της επίσκεψης για να δημιουργηθεί ευχάριστη ατμόσφαιρα ξεκινήσαμε με ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι  του Μ. Φιλιππάκη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν τα παιδιά σε ανάμεικτες ομάδες στα τραπέζια και έφτιαξαν τις μακέτες με θέμα τον Καραγκιόζη και τον Αχινό. Όσο οι ομάδες εργάζονταν στα τραπέζια τα υπόλοιπα παιδιά απασχολήθηκαν στις γωνιές, κάποια ζωγράφιζαν τα συναισθήματά τους και άλλα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθούν το DVD από τα «Λάχανα και Χάχανα»
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 .Συνεργασία
2  Να βρεθεί κοινό σημείο αναφοράς και έκφρασης ανάμεσα σε δύο διαφορετικές βαθμίδες
3 Τα νήπια να αντιμετωπίσουν το άγχος τους για το Δημοτικό σχολείο και τα παιδιά του δημοτικού να επιστρέψουν στους αγαπημένους τρόπους έκφρασης(π.χ. θεατρικό παιχνίδι, μουσικοκινητικό παιχνίδι ,κατασκευές, συμβολικό παιχνίδι)
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Χωρισμός σε ομάδες
2 Χρήση DVD
3 μουσική , παντομίμα
  • Τελικό Προϊόν:
Μακέτες με τον Καραγκιόζη και τον Αχινό
Ζωγραφιές με τα συναισθήματά τους

  • Τρόποι καταγραφής:
1 φωτογραφική μηχανή
2 Βίντεο
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Με την συνάδελφο του Δημοτικού σχολείου έγινε συνάντηση δύο φορές αλλά στην πορεία υπήρξαν και αρκετές τηλεφωνικές συνομιλίες προκειμένου να λυθούν πολλές πτυχές του προγράμματος
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα νήπια ενθουσιάστηκαν από την επίσκεψή τους στο Δημοτικό, ξεπέρασαν αρκετές φοβίες , χάρηκαν γιατί είδαν παλιούς συμμαθητές τους και ένιωσαν ικανοποίηση που δημιούργησαν , έπαιξαν και τραγούδησαν με μεγαλύτερα παιδιά.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα παιδιά του Δημοτικού πραγματικά ωφελήθηκαν διότι θυμήθηκαν πως είναι να παίζεις. Μετά την αρχική αμηχανία τους  γρήγορα ενσωματώθηκαν με τα νήπια κι έγιναν όλοι μια ομάδα
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Η ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμών πάνω στο σχεδιασμό μιας δραστηριότητας,  η διαφορετική οπτική (δασκάλων- νηπιαγωγών) εμπλούτισε τις ιδέες μας και μας έκανε πιο ανοικτές σε καινοτόμα προγράμματα αλλά διέλυσε και τους όποιους ενδοιασμούς είχαμε στην αρχή.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Να θυμούνται ότι τα παιδιά έχουν ανάγκη το παιχνίδι, και μέσα από αυτό μαθαίνουν αβίαστα και πιο εύκολα.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):

               Αδύνατο σημείο θα λέγαμε ότι ήταν ο μεγάλος αριθμός των παιδιών και η ανεπάρκεια χώρου των δύο τάξεων με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να λειτουργήσουμε άνετα, μας αποζημίωσε όμως ο ενθουσιασμός των παιδιών που δεν φάνηκε να δυσανασχετούν. Δυσκολίες δεν συναντήσαμε και η συνεργασία μεταξύ των τριών εκπαιδευτικών ήταν εξαίρετη.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ















ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου