Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης



                                       



7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: 4ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Νηπιαγωγός: Κωστοπούλου Φανή
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:  18   -ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Ν2-
  • Τίτλος δραστηριότητας: …ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΤΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
  • Στόχος δραστηριότητας:  Κατάκτηση προ-αριθμητικών και αριθμητικών εννοιών
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Μετά την επίσκεψή μας στο αττικό ζωολογικό Πάρκο δουλέψαμε μαθηματικές έννοιες χτίζοντας μακέτα στο χώρο του νηπιαγωγείου
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Κατάκτηση προ-αριθμητικών εννοιών
2 Κατάκτηση έννοιας πρόσθεσης, αφαίρεσης και πολ/σμού
3 Κατάκτηση έννοιας των αριθμών 1-10

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1   Αναπαράσταση με μακέτα του Πάρκου
2    Παρατήρηση και καταγραφή αυξομείωσης των ζώων
3…Καταγραφή σε φύλλα εργασίας

Τελικό Προϊόν:
Δημιουργία μακέτας του πάρκου με ζώα και αριθμούς, σε τρισδιάστατο ταμπλό

  • Τρόποι καταγραφής:
1…Φύλλα εργασίας με φειδώ)
2  Ελεύθερη  ζωγραφική
3  φωτογραφίες και χειροτεχνίες

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Ο στόχος και το τελικό προϊόν είναι σε απόλυτη ταύτιση
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Προσεγγίζοντας ένα θέμα που γνωρίζουμε με έναν άλλο τρόπο αν μη τι άλλο μας κάνει πιο δημιουργικούς. Ξεφεύγουμε από την παγίδα του στερεότυπου τρόπου δουλειάς και βλέπουμε τις δυνατότητες των νηπίων που ξεδιπλώνονται.







7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια

Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:4ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Nηπιαγωγοί: Ξανθοπούλου Σαββίνα- Ζαχαροπούλου Κατερίνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:  18
  • Τίτλος δραστηριότητας: …ΛΟΥΛΟΥΔΟΦΥΤΕΜΑΤΑ
  • Στόχος δραστηριότητας:  Απαρίθμηση , ταξινόμηση, αντιστοίχιση 1 προς 1 , δημιουργία μοτίβου
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
J  1η φάση : με αφορμή το πρόγραμμα της διαφορετικότητας, ανάγνωση του παραμυθιού « το χαρούμενο λιβάδι»
J  2η φάση: Ταξινόμηση , αντιστοίχηση , απαρίθμηση
J  3η φάση : Δημιουργία έμμετρου με τα λουλούδια που φυτεύουμε
J  Πήρα έναν κατιφέ, βγήκα βόλτα για καφέ
Με τις δύο τις πετούνιες πήγα βόλτα ως τις κούνιες
Τρία είναι τα θυμάρια που φυτρώσαν στα φανάρια
Έχω τέσσερις  γλαστρούλες με ωραιες ομορφούλες
Πέντε –πέντε οι πανσέδες κορδωτοί σαν τους βαλέδες
Η αρμπαρόριζα έχει βγάλει έξι φύλλα στο ακρογιάλι
Οι επτά σερφίνιες τώρα, σεργιανίζουν στην αιώρα
Να η ρίγανη πιο πέρα, αρωματίζει τον αέρα,
έχει φύλλο στρογγυλό μοιάζει να΄ναι σαν  οκτώ
Εννιά κλωνάρια βασιλικό ,θα κόψω τώρα μυριστικό
Δέκα ρόδα ροζουλιά ,θα σου δώσω δυο φιλιά
                                  
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1… Απαρίθμηση  από το 1-10
2    Ταξινόμηση και Αντιστοίχιση
3…επαναλαμβανόμενο  μοτίβο…
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1         Ανάγνωση  παραμυθιού…
2     λουλουδοφυτέματα στα γλαστράκια
3    Δημιουργία ποιήματος
Τελικό Προϊόν:
Στολίζω την αυλή μου  με λουλούδια,
 λογοτεχνική έκφραση μέσω ποίησης
  • Τρόποι καταγραφής:
1…Φύλλα εργασίας με φειδώ)
2  Ελεύθερη  ζωγραφική
3  φωτογραφίες και χειροτεχνίες
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Όλα τα νήπια κατάφεραν τους προσδοκώμενους στόχους, την απαρίθμηση, την ταξινόμηση, την αντιστοίχιση. Η διαδικασία του φυτέματος ήταν ιδιαίτερα ελκυστική, σαν επέκταση  μπήκαμε στο συλλογισμό του ποτίσματος( τι θα συμβεί αν δεν ποτιστούν τα λουλούδια) με μικρό και μεγάλο ποτιστήρι υπολογίσαμε την ποσότητα του νερού για κάθε γλαστράκι. Το ποίημα –τραγούδι τους άρεσε τόσο , που αρχίσαμε να σκεφτόμαστε να γίνουμε στιχουργοί
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Οργανώσαμε μια μαθηματική δραστηριότητα εμπλέκοντας μια γνωστή δραστηριότητα όπως το φύτεμα των λουλουδιών με μια άλλη που μάθαμε φέτος.- δημιουργία έμμετρου. Γίναμε πιο οργανωτικές και μεθοδικές ,  θα λέγαμε, κάναμε πιο επιστημονικά και οργανωμένα κάτι που συνήθως γινόταν χωρίς ιδιαίτερο σχεδιασμό. Αυτό μας προφυλάσσει από λάθη και αναπάντεχες εκπλήξεις. Αυτό λειτουργεί σαν σημείο αναφοράς για τον επόμενο σχεδιασμό και τα επόμενα βήματα. Ο προγραμματισμός δίνει στα παιδιά την αίσθηση πως αυτό που κάνουμε είναι πολύ σπουδαίο και αξίζει την προσπάθεια και την προσήλωσή μας σ' αυτό.














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου