Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015- ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ- 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός: Μπάρλα Ντιάνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 21+15=36
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 5ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Καλωσόρισμα, χωρισμός ομάδων, παιχνίδι γνωριμίας, ανάγνωση και εικονογράφηση του παραμυθιού με τίτλο «Ο ψεύτης βοσκός».

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητα: Χελιδονίσματα.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να συνεργαστούν οι δύο σχολικές μονάδες για την τοποθέτηση χελιδονοφωλιών στο χώρο του προαυλίου.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Καλέσαμε τους μαθητές της Α Δημοτικού στο χώρο του Νηπιαγωγείου και τους μιλήσαμε για προηγούμενη δράση που είχε πραγματοποιηθεί στο Νηπιαγωγείο με θέμα τα χελιδόνια και την κατασκευή χελιδονοφωλιών από την ομάδα του Φορέα Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγρότοπου Μουστού. Τους δείξαμε σχετικό power point και ζητήσαμε από τους μαθητές της Α τάξης να διαβάζουν δυνατά της λεζάντες για να ακούν και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου. Στη συνέχεια βγήκαμε όλοι στο προαύλιο και σε συνεργασία με τη διευθύντρια και τους δασκάλους του δημοτικού, έγινε η τοποθέτηση δύο χελιδονοφωλιών στο στέγαστρο της εισόδου του σχολείου. Αφού τα παιδιά παρακολούθησαν αυτή τη δράση, τραγούδησαν όλα μαζί ένα τραγούδι-καλωσόρισμα για τα χελιδόνια. Οι Μαθητές του Νηπιαγωγείου γνώριζαν ήδη το τραγούδι αυτό. Για να μπορούν να το τραγουδήσουν και οι μαθητές της Α, είχαμε φωτοτυπήσει τα λόγια  και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου είχαν ζωγραφίσει σχετικές εικόνες και τα χάρισαν στους μαθητές της Α.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να έρθουν σε επαφή οι δύο σχολικές μονάδες.
  2. Να συνεργαστούν παράγοντας ένα έργο.
  3. Να εξοικειώνονται οι μαθητές του Νηπιαγωγείου.με τους χώρους του Δημοτικού. 

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
  1. Χρήση νέων τεχνολογιών
  2. Συνεργασία
  3. Βιωματική δράση

  • Τελικό Προϊόν:
Η τοποθέτηση των χελιδονοφωλιών.

  • Τρόποι καταγραφής:
1…………………………………………………………………………………………
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Μισή ώρα.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι, συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων.
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Προετοιμασία τους για το Δημοτικό, εξοικείωση με τους χώρους και τα πρόσωπα.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
 Νιώθουν ικανοποίηση και υπερηφάνεια γιατί βοηθούν τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :

Συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών.


Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Συνεργασία, ανταλλαγή ιδεών.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Ο μεγάλος αριθμός παιδιών  και  οι συνθήκες στην αίθουσα του δημοτικού (μέγεθος τάξης, θρανίων και καθισμάτων) μας οδήγησε να διαφοροποιήσουμε τον τρόπο δράσης στη δεύτερη επίσκεψη (στο χώρο του Νηπιαγωγείου), και να εκμεταλλευτούμε τον προαύλιο χώρο .

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ



























ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 
























 7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Σωτηροπούλου Κική, Ντούρου Φωτεινή
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):50 σε δύο ομάδες
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 5ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Ανάγνωση παραμυθιού «Ο ψεύτης Βοσκός» . Ζωγραφική από τα νήπια και προσθήκη τίτλου της κάθε εικόνας από τα παιδιά της Α΄Δημοτικού. Δημιουργία βιβλίου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας:  «Χελιδονοφωλιές»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να γνωρίσουν τον τρόπο που φτιάξαμε τις χελιδονοφωλιές, να μάθουμε για την ζωή των χελιδονιών και να βάλουμε τις χελιδονοφωλιές στο υπόστεγο του δημοτικού όλοι μαζί σαν ομάδα.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου, παρακολούθησαν ένα βίντεο για την ζωή και τα είδη των χελιδονιών και κατόπιν βγήκαν στην αυλή του σχολείου και με την βοήθεια συναδέλφων τοποθετήσαν τις χελιδονοφωλιές .Τέλος τα παιδιά του νηπιαγωγείου χάρισαν ένα τραγούδι  για τα χελιδόνια που το είχαν διακοσμήσει με ζωγραφιές και  όλοι μαζί τραγούδησαν το τραγούδι.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Ν συνεργαστούν
2 Να ανταλλάξουν γνώσεις
3 Να γνωρίσουν το χώρο του Δημοτικού και τον τρόπο δουλειάς του.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Ζωγραφική
 2  Τραγούδι
3 Χελιδονοφωλιές
  • Τελικό Προϊόν:
Χελιδονοφωλιές στο υπόστεγο του δημοτικού σχολείου

  • Τρόποι καταγραφής:

  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού – Συνεργασία
Δύο συναντήσεις της μισής ώρας.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Γνώρισαν το χώρο του Δημοτικού, τους δασκάλους και τον τρόπο δουλειάς τους.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Ικανοποίηση ότι κατάφεραν να συνεργαστούν με τα νήπια.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Ότι σχεδιάστηκε , πραγματοποιήθηκε τελικά. Υπήρξαν δυσκολίες λόγω της μεγάλης ομάδας των παιδιών που συμμετείχαν και της μικρής αίθουσας του Δημοτικού Σχολείου. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους όμως ήταν πολύ κουραστικό για εμάς τους εκπαιδευτικούς. 




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ  








ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου