Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ -4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο:  4ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Νηπιαγωγοί: Ξανθοπούλου Σαββίνα, Ζαχαροπούλου Κατερίνα, Κωστοπούλου Φανή. Λάππα Έλλη.
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 105 παιδιά
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 4ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Τα νήπια έφεραν τα χελιδόνια στο σχολείο. Τραγουδήσαμε το χελιδονάκι, διαβάσαμε  παραμύθι, στολίσαμε τις τάξεις που μας φιλοξένησαν.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: …Χελιδονίσματα 
  • Στόχος δραστηριότητας:  Γνωριμία του χώρου που θα φιλοξενήσει την επόμενη χρονιά τα νήπια. Κοινές δράσεις που αποδεικνύουν πόσο στενά δεμένοι είναι όλοι οι άνθρωποι . Επικοινωνία και ξανασμίξιμο με παλιούς συμμαθητές.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Αφού μας επισκέφτηκαν τα παιδιά της α΄Δημοτικού στην παλιά τους αίθουσα, επέστρεψαν στη γνώριμη παρεούλα. Τους καλωσορίσαμε και τους θυμίσαμε το τραγούδι που είπαμε στο Δημοτικό( στη δική μας επίσκεψη) το οποίο είχαν αναπαράγει και το ήξεραν πλέον τέλεια.
Τα πρωτάκια μας διάβασαν, με τη βοήθεια της κυρίας Άννας ,την ιστορία του χελιδονιού. Στη συνέχεια, νήπια και νηπιαγωγοί δείξαμε στα παιδιά πώς να κατασκευάσουν φωλιές για τα χελιδόνια. Οι δικές μας ήταν από πηλό, αλλά για πρακτικούς λόγους χρησιμοποιήσαμε πλαστελίνη. Πήραν μέρος σχεδόν όλα τα παιδιά και έμαθαν τον τρόπο ώστε να μπορούν να βοηθούν ορφανά  κι ανήμπορα πουλάκια .Στο τέλος  μετά από πρόταση τους, ζωγράφισαν το παραμύθι που άκουσαν. Δώρο αποχαιρετισμού πήραν μια αληθινή φωλιά για να την τοποθετήσουν στο σχολείο τουςκαι να τη βρούμε όταν θα πάμε κι εμείς το Σεπτέμβριο. Τα παιδιά ξέρουν πως μια «φωλιά » τα περιμένει στο νέο σχολείο.
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1   Συνεργασία
2   Επικοινωνία
3 Μετάδοση γνώσης που μας έδωσαν κάποιοι άλλοι και με τη σειρά μας τη μεταλαμπαδεύουμε σε άλλους.   ( Κατασκευή  χελιδονοφωλιάς)
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1…Παραδοσιακό τραγούδι
2…Παραμύθι
3…Πλαστελίνη και πηλός…
  • Τελικό Προϊόν:
Φωλιά από πλαστελίνη , ζωγραφιές

  • Τρόποι καταγραφής:
1      Φωτογραφίες
2     Ζωγραφιές από το παραμύθι
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
                                           1 ½  ώρες
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Ø  Γνώρισαν το νέο τους σχολείο, αυτό που θα τα φιλοξενήσει τα επόμενα έξι χρόνια, περιπλανήθηκαν στους διαδρόμους, ξεναγήθηκαν από τους δασκάλους, γνώρισαν τους νέους δασκάλους. Διαπίστωσαν μια άλλη δομή των χώρων, τις αίθουσες, τα θρανία , τον  αύλειο χώρο και τον τρόπο που θα προγευματίζουν. Τίποτε δεν θα είναι άγνωστο και ξένο το Σεπτέμβριο…
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Ø  Ξαναθυμήθηκαν την παλιά τους τάξη, παλιούς φίλους και δασκάλες, τις γνώριμες γωνιές τους και διαπίστωσαν πως θα υπάρξει συνέχεια , αφού τα σημερινά νήπια θα τους ακολουθήσουν πολύ σύντομα στο δικό τους σχολείο.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :

Ø  Ηθική ικανοποίηση πως βοήθησαν τα παιδιά να διώξουν τις ανασφάλειες τους σχετικά με το Δημοτικό Σχολείο και να λύσουν απορίες τους.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
                                                                
Ø  ?

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Όλα κύλησαν όπως σχεδιάστηκαν, χωρίς εκπλήξεις. Ωστόσο υπήρχε έλλειψη χώρου και ο μεγάλος αριθμός παιδιών έκανε δυσλειτουργικό το όλο εγχείρημα.

Επίσης επειδή η μεταφορά έγινε πεζή, είχαμε πολύ μεγάλο άγχος κατά τη διάρκεια της πορείας - παρόλο που μας συνόδευαν γονείς-.


       ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ









 




       ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου