Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 14ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:14o NΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ-ΚΛΑΣΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Ν1
ΑΥΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:21
  • Τίτλος δραστηριότητας: Οι αριθμοί στις γλώσσες που μιλάμε.
  • Στόχος δραστηριότητας:  Να γνωρίσουν τους αριθμούς και στις γλώσσες που μιλάνε οι συμμαθητές μας (Πακιστανικά, Αλβανικά, Ρώσικα).
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Με αφορμή τα αγγλικά που γνωρίζουν κάποια νήπια, αποφασίσαμε στη γωνιά της συζήτησης να πούμε και να και να γράψουμε τους αριθμούς στα αγγλικά, τα πακιστανικά, τα ρώσικα και τα αλβανικά.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να διαπιστώσουν ομοιότητες και διαφορές στην προφορά.
  2. Να διαπιστώσουν ό,τι τα σύμβολα είναι ίδια στις γλώσσες αυτές
  3. Να γνωρίσουμε καλύτερα τους συμμαθητές με διαφορετική καταγωγή.
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
Ζητήθηκε από τους γονείς να καταγράψουν σε χαρτί τους αριθμούς
  • Τελικό Προϊόν:
Δημιουργία ενός πίνακα διπλής εισόδου
  • Τρόποι καταγραφής:
1.      Βοήθεια των γονέων
2.      Χρήση Η/Υ
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Τελικά στον πίνακα καταγραφής προστέθηκαν τα ρουμάνικα, γιατί οι γονείς του παιδιού που μιλάνε ρώσικα γνωρίζουν και αυτή την γλώσσα. Επίσης, προσθέσαμε και τα γαλλικά, γιατί σε ερώτηση των παιδιών «Κυρία, εσείε τι γλώσσες ξέρετε;» η απάντηση ήταν γαλλικά και αγγλικά. Τα παιδιά από το Πακιστάν και την Αλβανία ντρέπονταν να πουν τους αριθμούς στη μητρική γλώσσα, εκτός από το παιδί από τη Μολδαβία, που ήταν και πέρσι στο νηπιαγωγείο. Αφού, όμως διαβάσαμε τους αριθμούς στα πακιστανικά και στα αλβανικά από το χαρτί που έφεραν από το σπίτι τους, μετά μας μίλησαν και στη γλώσσα τους.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα και τους άρεσε που ο πίνακας είχε και τις σημαίες των χωρών (είχαν προηγηθεί δραστηριότητες με τις σημαίες των χωρών αυτών, τον Οκτώβριο με αφορμή τη γιορτή της σημαίας.)
Παρατήρησαν τις ομοιότητες σχετικά με την προφορά των αριθμών και προσπάθησαν να μάθουν διαβάζοντας καθημερινά τον αναρτημένο πίνακα με τη βοήθεια εκείνων που μπορούν να διαβάσουν και των παιδιών με διαφορετική καταγωγή.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
      Τα τελευταία χρόνια προσεγγίζω τα μαθηματικά με αυτόν τον τρόπο. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις με τη σύμβουλο, αλλά και με τις συναδέλφισσες νηπιαγωγούς ήταν πολύ χρήσιμες, γιατί έγινε ανταλλαγή ιδεών και απόψεων.





Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη
Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
«Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
1ο Φυλλάδιο
Νηπιαγωγείο:14ο Νηπ\γείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός: Ζαχαράκη Γιάννα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 17
  • Τίτλος δραστηριότητας: Μετρώ το ύψος μου με μη συμβατικές μονάδες μέτρησης και κάνω διάταξη
  • Στόχος δραστηριότητας: Να μετρούν το ύψος χρησιμοποιώντας αυθαίρετες μονάδες μέτρησης και να κάνουν διάταξη με βάση το ύψος.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Ποιος είναι ο ψηλότερος και ποιος ο πιο κοντός στην οικογένειά μου; Ποια κυρία είναι η πιο ψηλή και ποια η πιο κοντή; Μπορούμε να μετρηθούμε καθιστοί ;Τα παιδιά κάνουν πρώτα εκτιμήσεις και στη συνέχεια προκύπτει η ανάγκη μέτρησης. Πρώτα συγκρίνουν τους εαυτούς τους μπαίνοντας ο ένας δίπλα στον άλλο. Στη συνέχεια , προτείνουν εργαλεία μέτρησης όπως χαρτοταινία, τούβλα , κορδέλες. Μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων κάναμε απολογισμό .Κάναμε διατάξεις με μικρό αριθμό παιδιών κάθε φορά.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Να συνειδητοποιήσουν ότι οι μετρήσεις για να είναι σωστές πρέπει να υπάρχει σταθερό σημείο αναφοράς
2 Να διατάσσουν από τον ψηλότερο στον πιο κοντό και το αντίστροφο
3Να συνειδητοποιήσουν ότι για να κάνουμε μια μέτρηση πρέπει να χρησιμοποιούμε κάθε φορά σταθερό εργαλείο μέτρησης.
Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1Τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια και σε μικρές ομάδες
Τελικό Προϊόν:1. Καταγραφή του ύψους με τούβλα σε πίνακα.
2.Οι υψομετρούληδες (οι κορδέλες από γκοφρέ στις οποίες φτιάξαμε το πρόσωπο του κάθε παιδιού και τους κρατήσαμε για να κάνουμε σύγκριση όταν θα ξαναγίνει μέτρηση τον Μάιο. Τα παιδιά σε μικρές ομάδες διέταξαν τις κορδέλες – υψομετρούληδες από τον πιο κοντό στον πιο ψηλό. Ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα στην ολομέλεια.
    3.Ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειάς τους διατάσσοντας  τα .

  • Τρόποι καταγραφής:
1  φωτογραφική μηχανή
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά ήταν αρκετά ευρηματικά προτείνοντας αρκετά εργαλεία μέτρησης του ύψους , κάποιοι πρότειναν το μέτρο με το οποίο θα γίνει μέτρηση σε επόμενη φάση. Τους δυσκόλεψε η μέτρηση με τα τούβλα γιατί σε αρκετές περιπτώσεις έπρεπε να χρησιμοποιήσουν μισό τούβλο παραπάνω. Τελικά κάποιο παιδί το σκέφτηκε και προχωρήσαμε στη μέτρηση. Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν λίγο στη μέτρηση με το γκοφρέ αλλά το έλυσαν το πρόβλημα δουλεύοντας σε ζευγάρια. Τους ήταν πιο εύκολο να διατάξουν παιδιά και να τα βάλουν σε μια σειρά, αντικείμενα π.χ. πύργους από τουβλάκια και τους δυσκόλεψαν οι κορδέλες. Η συνεργασία μεταξύ τους έλυσε αρκετά προβλήματα.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Προσωπικά άλλαξα τον τρόπο προσέγγισης  των μαθηματικών ξεφεύγοντας από τον παραδοσιακό τρόπο που περιλάμβανε τη διδασκαλία των αριθμών από το 1 έως το 10 με την αυστηρή σειρά της ακολουθίας των αριθμών. Ανοίχτηκαν όλοι οι αριθμοί μπροστά μου και είδα ότι στα παιδιά ήδη υπήρχε μεγάλη γκάμα αριθμών αλλά ο παραδοσιακός τρόπος δεν με άφηνε να το δω. Σαν τελική αποτίμηση θα έλεγα ότι τα παιδιά είχαν μεγαλύτερη εξέλιξη και πιο μεγάλο ενδιαφέρον.









  








































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου