Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - 7ο και 13ο Νηπιαγωγεία Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 7o &13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Νηπιαγωγοί: Ζαχαρή Μερόπη, Λυρώνη Νάντια, Σωτηροπούλου Χάρις, Μιχαλοπούλου Βάσω,Παπουλάκη Στέλλα.
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):67
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε:
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του δημοτικού από τα πρωτάκια. Κάναμε παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των παιδιών και δραστηριότητες με τους ήρωες του 1821.Επειδή ήταν πολλά τα παιδιά χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και όποτε έγιναν δύο επισκέψεις στο χώρο του δημοτικού.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος  δραστηριότητας: «Παίζουμε με την μέλισσα»
  • Στόχος δραστηριότητας:  Ανατροφοδότηση ,επικοινωνία ,αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και των εκπαιδευτικών. Να αισθανθούν τη χαρά της ομαδικής δημιουργίας και να αποκομίσουν θετικές εμπειρίες ενισχύοντας την αυτοεικόνα τους.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Όλα τα παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου και μόνο τα νήπια του 13ου Νηπιαγωγείου συγκεντρώθηκαν στην τάξη του ολοήμερου 7ου Νηπιαγωγείου και χωρίστηκαν σε ομάδες προκειμένου να ενταχθούν σε αυτές τα παιδιά του δημοτικού. Όταν προσήλθαν στην τάξη ενσωματώθηκαν στις έτοιμες ομάδες  για να διεξαχθεί ομαλά η δραστηριότητα επειδή ο χώρος είναι πολύ περιορισμένος. Το θέμα μας ήταν «η μέλισσα» την οποία δουλεύαμε εκείνη την χρονική στιγμή και εμείς αλλά και η πρώτη τάξη. Αφού ανταλλάξαμε γνώσεις ,παρουσιάζοντας και επεξεργάζοντας ταυτόχρονα το ρεαλιστικό υλικό που μας είχε φέρει μαμά νηπίου ξεκίνησε η πρώτη ομάδα όπου θα έπρεπε να αντιστοιχίσει στη χάρτινη γύρη που είχε έναν αριθμό τόσα χάρτινα  πέταλα όσα έδειχνε αυτή. Έπειτα η δεύτερη ομάδα αφού πρώτα χόρεψε κρατώντας ψηλά τη γύρη την τοποθέτησε σύμφωνα με τον αριθμό της  στο αντίστοιχο κελί της κηρύθρας που είχαμε φτιάξει, κάνοντας την πρόσθεση. Η  επόμενη ομάδα πήρε χάρτινη γύρη που είχε αναγραφόμενο ένα γράμμα του αλφάβητου και θα έπρεπε να βρει και να το αντιστοιχίσει στην αντίστοιχη λέξη του κελιού της κηρύθρας που ήταν σχετική με την μέλισσα. Έπειτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ,κηφήνες και βασίλισσες, γράψαμε στο χέρι τους ένα γράμμα ανά δύο όπου έπρεπε να ζευγαρώσουν στο σταμάτημα της μουσικής, εκτελώντας συγκεκριμένες εντολές που τους δίναμε. Όπως ήταν σε ζευγάρια (μικτά) κάθησαν στα τραπεζάκια για να γράψουν και να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους σε  διπλωμένες καρδιές(η μια πλευρά της καρδιάς ήταν του νηπίου η άλλη του δημοτικού) που τους μοιράσαμε. Επειδή τα νήπια ήταν περισσότερα από τους μαθητές της πρώτης συνεργάστηκαν και ανά τριάδες. Τέλος, κόλλησαν τις καρδιές  τους σε χαρτί του μέτρου έτσι ώστε να σχηματίζουν λουλούδια δηλ. οι καρδιές έγιναν πέταλα. Τα παιδιά της πρώτης αποχώρησαν από την τάξη μας κρατώντας μανταλάκια μελισσούλες που φτιάξαμε όλοι μαζί.
Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  • Συνεργασία, κατανόηση και εμπέδωση των εννοιών της ισότητας, της συνύπαρξης  και του αλληλοσεβασμού.

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1Ομαδοσυνεργατική μέθοδος.

  • Τελικό Προϊόν:
Αφίσα με τις καρδιές πέταλα λουλουδιών.

  • Τρόποι καταγραφής:
1Ταυτίζονται με τις τεχνικές υλοποίησης.
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Θέσαμε παιδαγωγικούς στόχους και σχεδιάσαμε ανάλογες δράσεις. Υπήρχε ποικιλία ως προς το είδος των δραστηριοτήτων, συναντήσεις διαμορφωτικής αξιολόγησης και τελική αξιολόγηση.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι, υπάρχει συνέχεια και εξέλιξη στις εμπειρίες μάθησης που βιώνουν και ομαλή προσαρμογή.
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
  • Ενίσχυση αυτοπεποίθησης ,θετική αυτοεκτίμηση ,εξάλειψη ανησυχίας ΄άγχους- φόβου για το άγνωστο.
  • Γνωριμία με τη λειτουργία του Δημοτικού, εξοικείωση με τις μεθόδους-χώρο-τρόπο λειτουργίας.
  • Μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να συνυπάρχουν με μεγαλύτερα παιδιά.
  • Προσαρμογή σε νέους ρόλους και βίωση καινούριων σχέσεων.
  • Εγκαθίδρυση αισθήματος σιγουριάς και ασφάλειας.

Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
  • Συνεργασία, επικοινωνία, επαφή με μικρότερους μαθητές και παλιούς μαθητές.
  • Ανατροφοδότηση
  • Σύσφιξη και εδραίωση καλών σχέσεων.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
  • Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας-αλληλεγγύης μεταξύ των δύο σχολείων
  • Συμμετοχή στον από κοινού σχεδιασμό των δραστηριοτήτων ώστε να συμμετέχουν όλοι και να μην είναι παθητικοί θεατές.
  • Γνωριμία άμεση με τον τρόπο δουλειάς που γίνεται στην τάξη της Α δημοτικού και ανάλογη προετοιμασία από μέρους της νηπιαγωγού για την θετική ενίσχυση των νηπίων της στάσης τους και για  την ομαλή ένταξη τους στο δημοτικό.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
·         Γνωριμία με τον χώρο και τις μεθόδους λειτουργίας του Νηπιαγωγείου.
·         Παρακολούθηση και άμεση γνώση το πώς διεξάγεται μια οργανωμένη δραστηριότητα σε αυτό.
·         Κοινός τρόπος προσέγγισης της γνώσης.
·         Σύγκλιση των προσδοκιών ,γεφύρωση της ασυνέχειας των προγραμμάτων

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Τα παιδιά κατάφεραν να αποκτήσουν θετική άποψη για το δημοτικό  σχολείο και ιδιαίτερα την αίσθηση ότι είναι επαρκείς ως μαθητές. Ενθουσιάστηκαν που είδαν παλιούς τους συμμαθητές, συνεργάστηκαν, επικοινώνησαν  δουλεύοντας σε μικτές ομάδες. Κατάφεραν να φτάσουν τον επιδιωκόμενο στόχο. Υπήρξε ανταλλαγή απόψεων – ιδεών, ανατροφοδότηση και αλληλεπίδραση.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

7ο Νηπιαγωγείο 


























                                                               13ο Νηπιαγωγείο




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου