Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - Νηπιαγωγείο Μερκοβουνίου

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: Μερκοβουνίου
Νηπιαγωγός: Aργυροπούλου Αναστασία
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 27
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 11ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Στην τάξη Α1 του Δημοτικού Σχολείου τα παιδάκια μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά. Αρχικά παίξαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας και στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι της Φραντζέσκα Αλεξοπούλου- Πετράκη « Φίλοι; Φως φανάρι». Συζητήσαμε το τι μας άρεσε και ύστερα προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις που δηλώνουν  συναισθήματα για ένα φίλο αφού το θέμα μας ήταν οι φιλία.
Ύστερα αποφασίσαμε να δουλέψουμε σε ομαδούλες τριμελείς και να φτιάξουμε από μια ζωγραφιά κάθε ομάδα βασισμένη στο παραμύθι.. Τέλος συγκεντρώσαμε όλες τις ζωγραφιές και δημιουργήσαμε ένα βιβλιαράκι…
Λίγο πριν αποχωρίσουμε για το Νηπιαγωγείο μας παίξαμε παιχνίδια στην αυλή του σχολείου.
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Μια διδακτική ώρα.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Αποκτούν μια εμπειρία που θα τους είναι πολύ χρήσιμη για τις πρώτες στιγμές τους στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου.
Βοηθούνται ώστε να αποβάλλουν το φόβο τους για ο «μεγάλο» σχολείο….

















 7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: Μερκοβουνίου (ολοήμερο  τμήμα)  
Νηπιαγωγοί: Τζουβελέκου Αρετή, Πολυχρονοπούλου Αγγελική
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): (12 + 20) αντίστοιχα.  
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 11ο Δημοτικό Σχολείο  Τρίπολης  
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Μόλις φτάσαμε στο δημοτικό παίξαμε με τα παιδιά της πρώτης τάξης ένα παιχνίδι γνωριμίας που ονομάζεται <<Η αραχνούλα>> στην αυλή του σχολείου. Καθίσαμε σε τυχαίες θέσεις, αλλά ο ένας κοντά στον άλλο, όλοι μαζί τα νήπια, τα προνήπια, τα παιδάκια της πρώτης και εμείς οι εκπαιδευτικοί. Τυλίξαμε  την άκρη της κλωστής στο δάκτυλό μας και είπαμε: «Με λένε….. Είμαι μια αραχνούλα, είμαι μοναχούλα και θέλω να αποκτήσω φίλους. Θα απλώσω τον ιστό μου και θα αγκαλιάσω τους φίλους μου». Με τη συνέχεια του κουβαριού τυλίξαμε το δακτυλάκι ενός παιδιού  και ρωτήσαμε: «Θέλεις να γίνουμε φίλοι; Με λένε…… εσένα πως σε λένε;». Συνεχίσαμε με τον ίδιο τρόπο ακόμα τυλίγοντας με την κλωστή του κουβαριού τα δακτυλάκια όλων των παιδιών. Ύστερα παίξαμε με τον ιστό της αράχνης σηκώνοντας τα χέρια μας όλοι μαζί ή κατεβάζοντάς τα. Στο τέλος βγάλαμε την κλωστή που ήταν τυλιγμένη στο δικό μας δάκτυλο λέγοντας το όνομά μας και συνεχίσαμε με την κλωστή που ήταν τυλιγμένη στα δάκτυλα των παιδιών παροτρύνοντάς τα να πουν για μια ακόμη φορά το όνομά τους.
 Στη συνέχεια μπήκαμε στην αίθουσα για να διαβάσουμε ένα βιβλίο, το βιβλίο που επεξεργαστήκαμε ήταν το  «Φίλοι για θαύματα» της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη και βγάλαμε το συμπέρασμα πως όταν συνεργαζόμαστε και είμαστε πραγματικά φίλοι μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. 
Κατόπιν ως φίλοι που είχαμε γίνει και εμείς κάναμε μια κατασκευή- βιβλιαράκι που το ονομάσαμε <<Τα χεράκια της φιλίας>>. Όλα τα παιδιά  χωρισμένα σε ομάδες των 3-4 ατόμων ακούμπησαν τις παλάμες τους σε ένα λευκό Α4 και έκαναν το περίγραμμα τους. Μέσα στο περίγραμμα της παλάμης τους έγραψε καθένα το όνομά του. Αυτό ήταν και το τελικό προϊόν της δραστηριότητάς μας.
Τέλος βγήκαμε πάλι στο προαύλιο και τα παιδιά της πρώτης μας έμαθαν κάποια παιχνίδια που έχουν μάθει φέτος στο μάθημα της γυμναστικής όπως το <<αγαλματάκια, αμίλητα, αγέλαστα, ακούνητα>>, <<οι ψείρες>> και το <<θάλασσα-στεριά>>.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου