Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ - 9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο: 9ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Νηπιαγωγός: Κατσιάβου Ελένη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 40( 20 νήπια+20 πρωτάκια)
*Όσον αφορά τα νήπια προέρχονταν από το 9ο Νηπιαγωγείο και το κλασικό τμήμα του 3ου Νηπιαγωγείου.
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε: 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Ανάγνωση ιστορίας. Τα παιδιά σε ζευγάρια συμπλήρωσαν  σχετικό φύλλο εργασίας κι έκαναν μια κατασκευή.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας << ΦΟΒΑΜΑΙ>>
Στόχος δραστηριότητας:  Να γνωριστούν τα νήπια με τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού , και να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ: Τα παιδιά με τη βοήθεια της κας Λαγουδίνας (ενός λούτρινου ζώου που αγαπούν ιδιαίτερα τα νήπια), παρουσιάζονται στην ολομέλεια λέγοντας το όνομά τους και κάτι που τους αρέσει πάρα πολύ.
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ : Η δασκάλα της Α΄ Δημοτικού διαβάζει την ιστορία με τίτλο <<ΦΟΒΑΜΑΙ>> από το Ανθολόγιο της Α΄ Δημοτικού. Ακολουθεί συζήτηση και δραματοποίηση της ιστορίας.
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Η νηπιαγωγός αναλαμβάνει τη συνέχεια της δράσης. Με ανάλογη μουσική υπόκρουση και τη βοήθεια χρωματιστών κορδελών τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια (1 νήπιο – 1 πρωτάκι). Σε ζευγάρια δραματοποιούμε το διάλογο ανάμεσα στους 2 ήρωες της ιστορίας.
ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ: Με τη βοήθεια της μουσικής τα ζευγάρια παίζουν παντομίμα και αυτοσχεδιάζουν με κίνηση μόνο, τη σχέση και τις κινήσεις των 2 ηρώων(που το μεγάλο πουλί προσπαθεί να βοηθήσει το μικρό να πετάξει)  
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1.Να γνωριστούν και να εξοικειωθούν τα παιδιά μεταξύ τους.
2.Να συνεργαστούν αρμονικά ως ζευγάρια
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1.Ανάγνωση ιστορίας
2.Δραματοποίηση
3.Ψυχοκινητικό παιχνίδι
4.Παντομίμα

  • Τελικό Προϊόν:
Δεν υπήρξε κάποιο τελικό προϊόν σε αυτή τη φάση.

  • Τρόποι καταγραφής:
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Ο προγραμματισμός έγινε σε ώρα κατά την οποία οι συνάδελφοι- δάσκαλοι είχαν κενό από τα μαθήματά τους και μπορούσαμε να βρεθούμε όλοι μαζί και με τις συναδέλφους του 3ου Νηπιαγωγείου. Υπήρξαν 2-3 τέτοιες συναντήσεις.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Να αναφέρουμε επίσης ότι υλοποιήθηκαν κοινές δράσεις και συνεργασία και με τους γυμναστές των 2 τμημάτων της Α΄Δημοτικού, κατά τις οποίες τα νήπια και τα πρωτάκια έπαιξαν παιχνίδια, αλλά και ξενάγηση από τον Διευθυντή του 10ου Δημοτικού στους χώρους και τις αίθουσες του Σχολείου. Τα νήπια ενθουσιάστηκαν, τους άρεσε που ήρθαν σε επαφή με τα πρωτάκια κι έκαναν πράγματα μαζί. Αισθάνθηκαν περήφανα και γεμάτα αυτοπεποίθηση που κατάφεραν όπως και οι <<μεγάλοι>> να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των δράσεων. Απόλαυσαν ιδιαίτερα τις δράσεις και τα παιχνίδια με τους γυμναστές. Έκαναν καινούριους φίλους και συνεργάστηκαν πολύ όμορφα μαζί τους και πλέον ξέρουν ότι οι φίλοι αυτοί τον Σεπτέμβριο θα τους περιμένουν για να τους καλωσορίσουν στο νέο τους σχολείο. Επίσης γνώρισαν και κάποιες δασκάλες μιας κι επισκεφτήκαμε την Β΄  και τη ΣΤ΄ Δημοτικού και μάλιστα βρήκαν ομοιότητες με τα εκτάκια, τα οποία κι αυτά την επόμενη χρονιά θα πάνε σε ένα άλλο σχολείο.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Καταρχήν θεωρούμε πως ήταν καλύτερα που η πρώτη δράση υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο και η πρώτη συνάντηση των παιδιών έγινε  σε ένα γνώριμο κι αγαπημένο και για τους δύο χώρο. Κάποια θυμήθηκαν με νοσταλγία τα παιχνίδια του νηπιαγωγείου κι αναζήτησαν να παίξουν με αυτά. Κι επειδή στο τέλος έμεινε λίγος χρόνος τα παιδιά που είχαν ήδη γνωριστεί και συνεργαστεί μεταξύ τους έπαιξαν και στις γωνιές του νηπιαγωγείου. Πιστεύουμε πως και αυτά χάρηκαν με τις δράσεις κι ένιωσαν κατά κάποιο τρόπο υπεύθυνα για τα νήπια και τα βοηθούσαν και τα καθοδηγούσαν όποτε χρειαζόταν.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Ήταν μια όμορφη εμπειρία που μας έδωσε την ευκαιρία αρχικά να γνωριστούμε μεταξύ μας και στη συνέχεια να αναπτύξουμε μια εποικοδομητική  συνεργασία.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Θεωρούμε πως και γι’ αυτές ήταν μια ενδιαφέρουσα συνεργασία και μια ευκαιρία να γνωρίσουν το έργο και τον τρόπο δουλειάς του Νηπιαγωγείου.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Δεν υπήρξε αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού. Στόχος μας ήταν να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα της συνεργασίας και ιδιαίτερα τα νήπια να μην αισθάνονται φόβο για το Δημοτικό επειδή εκεί θα υπάρχουν οι φίλοι και οι δασκάλες που γνώρισαν για να τους βοηθήσουν και να τους στηρίξουν σε κάθε τους βήμα. Επίσης κάτι πολύ όμορφο που υπήρξε στο σχεδιασμό ήταν ότι η κατασκευή που δημιούργησαν σε συνεργασία τα νήπια με τα πρωτάκια θα περιμένει με ένα γλυκό μήνυμα καλωσορίσματος τα νέα πρωτάκια το Σεπτέμβρη.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ










ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ  ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ










 ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ








ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου