Σάββατο 6 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ -2ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Νηπιαγωγείο: 2o Τρίπολης
Νηπιαγωγοί: Αποστολοπούλου Γωγώ, Βεργάκη Γιάννα, Γκιβίση Ασημίνα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού): 80 (2 τμήματα)
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε:11ο Δημοτικό σχολείο Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού
  •  «Τα χεράκια της φιλίας»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Ανάγνωση παραμυθιού-ζωγραφική-λεζάντα.
  • Στόχος δραστηριότητας: Συνεργασία νηπίων-μαθητών Α Δημοτικού για την δημιουργία του δικού τους βιβλίου.
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Επιλέξαμε το παραμύθι «ΤΟ ΒΡΩΜΟΧΩΡΙ» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Τα παιδιά της Α Δημοτικού έκαναν την ανάγνωση του παραμυθιού. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια, ένα νήπιο και ένα παιδί της Α, όπου τα νήπια επέλεξαν να ζωγραφίσουν μία εικόνα από το παραμύθι που άκουσαν και οι μαθητές της Α έγραψαν κάτω από τη ζωγραφιά τη λεζάντα. Τέλος δέσαμε όλες τις ζωγραφιές μαζί και τις κάναμε βιβλίο.
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1 Να υπάρχει καλή και αποδοτική συνεργασία μεταξύ των παιδιών.
2 Να δημιουργηθούν φιλικές σχέσεις ανάμεσα στα νήπια και στα παιδιά της Α, έτσι ώστε να γίνει όσο το δυνατό πιο ομαλή η μετάβασή τους στο Δημοτικό.
3 Να κατανοήσουν τα νήπια τις δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές του δημοτικού, έτσι ώστε να ξέρουν τι πρόκειται να μάθουν όταν θα βρεθούν στο Δημοτικό σχολείο.

  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1 Παιχνίδια γνωριμίας-Δημιουργία ομάδων
2Ανάγνωση
3Ζωγραφική-Γραφή
  • Τελικό Προϊόν:
Δημιουργία βιβλίου με τις ζωγραφιές και τις λεζάντες των παιδιών.

  • Τρόποι καταγραφής:
1 Παρατήρηση
2 Φωτογράφηση
  • Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Χρειάστηκαν περίπου 2 ώρες.
  • Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα νήπια είδαν από κοντά και εξοικειώθηκαν με το χώρο του Δημοτικού και τους εκπαιδευτικούς του και έτσι μειώθηκε το άγχος και ο φόβος που είχαν για το άγνωστο. Επίσης είδαν παλιούς τους φίλους, αδέρφια και γνωστούς και αυτό τα βοήθησε να χαλαρώσουν και να νιώσουν πιο άνετα.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Χάρηκαν βλέποντας το παλιό τους σχολείο και τις δασκάλες τους, επίσης απέκτησαν ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση δείχνοντας τις δεξιότητες που απέκτησαν στο δημοτικό σχολείο και σε άλλο χώρο έξω από την τάξη τους.
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Μέσα από τη γνωριμία και την ομαλή συνεργασία που υπήρχε με τις εκπαιδευτικούς του Δημοτικού, έγινε ανταλλαγή ιδεών και αποκτήθηκαν νέες εμπειρίες.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Και για τις εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου ήταν μια νέα εμπειρία, γνώρισαν από κοντά το χώρο και τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, ξέφυγαν από την καθημερινή ρουτίνα διδασκαλίας, αντάλλαξαν ιδέες  και ήρθαν σε επαφή με παιδάκια μικρότερης ηλικίας απ’ αυτήν που ήξεραν μέχρι τώρα.
  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):

Ο στόχος που τέθηκε από την αρχή στην συγκεκριμένη δραστηριότητα ήταν να υπάρχει ομαλή και αποδοτική συνεργασία μεταξύ των νηπίων και των παιδιών της Α Δημοτικού έτσι ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους βιβλίο… Η διαδικασία της δραστηριότητας και το αποτέλεσμα ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας (αφού στην αρχή υπήρχαν φόβοι για τον μεγάλο αριθμό των παιδιών ). Δεν χρειάστηκε να τροποποιήσουμε κάτι από τον αρχικό σχεδιασμό… Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα και το τελικό προϊόν ήταν τέλειο. Δεν εντοπίσαμε αδύνατα σημεία… Τα παιδιά το χάρηκαν ιδιαίτερα και εμείς μείναμε ικανοποιημένες…

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ 




 














ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου