Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 6ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
«Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: 6 ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Νηπιαγωγοί: Ζησιμοπούλου Αθηνά – Γόντικα Ελένη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών  :   18
·         Τίτλος δραστηριότητας : «spring kids fly kites»

·         Στόχος δραστηριότητας:
 1)Αναγνώριση ποσοτήτων  2)σύγκριση ποσοτήτων 3)πρόσθεση-αφαίρεση

·         Περιγραφή δραστηριότητας:
Ως ερέθισμα παρατηρήσαμε τον πίνακα της Renie  Britenbucher και παρατηρήσαμε χρώματα και σχήματα και μετρήσαμε ότι βλέπαμε. Κάναμε  ασκήσεις προφορικά(προσθέσεις, αφαιρέσεις, αντιστοιχίσεις, πληθικότητα, σχήματα)
·         Προσδοκώμενα αποτελέσματα:
1.Συνεργασία σε ομάδες
2.Εντοπισμός ποσοτήτων-ανάλυση σύγκριση
3.Να διαβάζουν πίνακες  ζωγραφικής

·         Τεχνικές υλοποίησης της δραστηριότητας
1.Ομαδική εργασία
2.Παιχνίδια στην ολομέλεια
3.Εικαστικά

·         Τελικό Προϊόν
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και ορίστηκε σε κάθε ομάδα η εργασία  που ανέλαβαν. Η μία ομάδα έφτιαξε τους χαρταετούς , η άλλη τα δέντρα , τα σπίτια και τα παιδιά. Στη συνέχεια σε κάρτες έκαναν αναπαράσταση των ποσοτήτων ομαδικά.


·         Τρόποι καταγραφής
Φωτογραφίες


·         Αξιολόγηση της δραστηριότητας (ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού  ποια ήταν τα δυνατά και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε).
Στα παιδιά η συγκεκριμένη δραστηριότητα φάνηκε σαν παιχνίδι. Παρόλο που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι  (12.30)και θεώρησα πως τα παιδιά θα είναι αρκετά κουρασμένα, αυτό δε συνέβη . Με χαρά συμμετείχαν όλοι και αισθάνθηκαν πως όλοι μπορούν να τα καταφέρουν.
Η δυσκολία που συνάντησα ήταν στις προσθέσεις και αφαιρέσεις.
Αυτό που αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη για άλλη μια φορά ήταν η παρατηρητικότητα των παιδιών(π.χ. στα σχέδια των χαρταετών).


  •  Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Άλλαξε ο τρόπος προσέγγισης των μαθηματικών εννοιών στο νηπιαγωγείο. Αντιλήφθηκα πως μέσα από απλές και ενδιαφέρουσες για τα παιδιά δραστηριότητες μπορούμε να διδάξουμε μαθηματικές έννοιες. Ένα άλλο σημαντικό σημείο , είναι η χρήση των μαθηματικών παιχνιδιών καθημερινά στην τάξη.

Τα παιδιά απολαμβάνουν να ασχολούνται με αυτά και συνεχώς ρωτούν αν φτιάξαμε καινούριο παιχνίδι.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου