Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ 12ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Νηπιαγωγείο:12o Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Nηπιαγωγός: Ντόκου Γιώτα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών (νηπιαγωγείου + δημοτικού):17+22
Δημοτικό Σχολείο που συνεργάστηκε:1ο Δημοτικό Τρίπολης
  • Περιγραφή (σε 2 γραμμές) της δραστηριότητας που πραγματοποιήθηκε στην Α΄ Δημοτικού.
Κατασκευή πασχαλινής κάρτας ανά δυο παιδιά ( δημοτικό –νηπιαγωγείο ) με ευχές γραμμένες και από τα δύο , ομαδική εργασία .
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
  • Τίτλος δραστηριότητας: Πρωτομαγιάτικο στεφάνι Στόχος δραστηριότητας: Συνεργασία, αλληλεπίδραση
  • Αναλυτική Περιγραφή δραστηριότητας:
Ανάγνωση του διηγήματος «Η απεργία  των λουλουδιών» από την κ. Σκούρου δασκάλα της Α Δημοτικού και δραματοποίησής του . Στη συνέχεια τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν χάρτινα λουλούδια κάνοντας δυο στεφάνια ,ένα για κάθε τάξη που τα κρέμασαν στις πόρτες των τάξεών τους .
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1Συνεργασία νηπίων-παιδιών Α Δημοτικού  2Αλληλεπίδραση
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1Δραματοποίηση του αναγνώσματος 2Ομαδική…εργασία
Τελικό Προϊόν:
Κατασκευή δύο πρωτομαγιάτικων στεφανιών φτιαγμένα και από τις δύο μαθητικές κοινότητες .

  • Τρόποι καταγραφής:
1Στεφάνια στις πόρτες των τάξεων . 2Φωτογραφίες
Χρόνος που διατέθηκε για τον κοινό προγραμματισμό της δραστηριότητας, με τους συναδέλφους του Δημοτικού - Συνεργασία:
Διατέθηκε αρκετός χρόνος μιας και οι συναντήσεις ήταν εύκολες αφού τα δύο σχολεία συστεγάζονται .
Υπάρχουν οφέλη από αυτή τη διαδικασία; Αν ναι,………………………….
Α) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών του νηπιαγωγείου από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου ανακάλυψαν τη φυσική συνέχεια της σχολικής τους διαδρομής . Γνώρισαν το χώρο εξερευνώντας την αίθουσα της πρώτης και βρήκαν διαφορές και ομοιότητες του σχολικού γίγνεσθαι.
Β) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των παιδιών της Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Τα παιδιά της πρώτης επέστρεψαν για λίγο πίσω, αναπόλησαν το παρελθόν αλλά ταυτόχρονα διαπίστωσαν πόσο πολύ είχαν προχωρήσει και αυτό τους έδωσε μεγάλη ικανοποίηση .
Γ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου, από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ. :
Ικανοποίηση για την πρόοδο των περσινών μαθητών τους , συζήτηση με τους συναδέλφους δασκάλους για τη δουλεία του νηπιαγωγείου που είναι προπομπός της δουλειάς στο δημοτικό.
Δ) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα οφέλη εκπαιδευτικών της  Α΄ δημοτικού από την υλοποίηση του προγράμματος της ομαλής μετάβασης από το Ν. στο Δ.:
Κατανόηση της διαφορετικότητας μα και της ομοιότητας ταυτόχρονα της δουλειάς του νηπιαγωγείου ώστε να γνωρίζουν καλύτερα το έμψυχο δυναμικό που αναλαμβάνουν κάθε καινούρια χρονιά.

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε):
Στόχος και τελικό προϊόν ταυτίστηκαν αφού η κατασκευή των στεφανιών επετεύχθη μέσα από συνεργασία και ανταλλαγή ιδεών . Το γεγονός ότι τα ίδια τα παιδιά πρότειναν να γράψουμε τα ονόματα και των δύο τάξεων και στα δύο στεφάνια δείχνει ότι χάρηκαν τη διαδικασία αυτή και μπόρεσαν να συνεργαστούν άψογα. Το αδύνατο σημείο της δραστηριότητας που έλαβε χώρα στο νηπιαγωγείο κυρίως ήταν η στενότητα του  χώρου αλλά ξεπεράστηκε με λίγη καλή διάθεση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου