Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - 9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο: 9ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγός: Κατσιάβου Ελένη
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών: 19
  • Τίτλος δραστηριότητας:  << Η κα Συμμετρία>>
Στόχος δραστηριότητας:  Να αντιληφθούν τα νήπια την έννοια της Συμμετρίας
  • Περιγραφή δραστηριότητας:
Τα παιδιά έχουν εκφράσει την επιθυμία να φτιάξουμε πεταλούδες κατασκευή. Ανταποκρινόμενοι σε αυτή την επιθυμία, επωφελούμαστε να τα βοηθήσουμε να αντιληφθούν την έννοια της συμμετρίας. Παρουσιάζουμε την <<κα Συμμετρία>>, μια χάρτινη κουκλίτσα με το ακόλουθο ποιηματάκι.
Στην  κα Συμμετρία,
μια κυρία πολύ γλυκιά
της αρέσει όλα τα σχέδια
να τα βλέπει αντικριστά,
δηλαδή συμμετρικά.
1 τρίγωνο απ’τη μια
κι ένα ίδιο από την άλλη πλευρά.
1 κύκλο αριστερά
κι έναν ίδιο δεξιά.
Παρουσιάζουμε στα παιδιά διαφορετικές εικόνες με συμμετρικά σχέδια και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας την κασετίνα με τα ξύλινα σχήματα που έχουμε στην τάξη προσπαθούμε να φτιάξουμε κι εμείς δικά μας συμμετρικά σχέδια. Όταν τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με την έννοια, συνεχίζοντας το παραπάνω ποιηματάκι η κα Συμμετρία μας αναθέτει μια δουλίτσα.

Η κα Συμμετρία
μια δουλίτσα μας ζητάει
να της κάνουμε παιδιά
τα φτερά της πεταλούδας
να στολίσουμε συμμετρικά.
Έτσι, κόβουμε χάρτινες πεταλούδες και με διάφορα σχεδιάκια σε συνδυασμό και με ζωγραφική , προσπαθούμε να τις στολίσουμε όσο πιο συμμετρικά μπορούμε.

  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
1. Να εξοικειωθούν τα νήπια με την έννοια της συμμετρίας και να χρησιμοποιούν συμμετρικά σχέδια στις κατασκευές τους και τις ζωγραφιές τους
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
1. Χρήση ποιήματος σε συνδυασμό με μια χάρτινη κούκλα
2. Παιχνίδι το παιδαγωγικό υλικό της τάξης
3. Κατασκευή
  • Τελικό Προϊόν:
Πεταλούδες κατασκευή
  • Τρόποι καταγραφής:

  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):

Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιοποιήσαμε μια επιθυμία – ιδέα των νηπίων και προσαρμόσαμε σε αυτήν την προσέγγιση μιας μαθηματική έννοιας, που εμείς επιλέξαμε. Ήταν μια διαδικασία αρκετά παιγνιώδης κι ευχάριστη για τα παιδιά, μιας και το τελικό προϊόν, δηλαδή η κατασκευή της πεταλούδας, ήταν κάτι που επιθυμούσαν να φτιάξουν τα ίδια. Η έννοια της συμμετρίας τους κέντρισε το ενδιαφέρον και πολύ συχνά κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων, η κασετίνα με τα σχήματα και η κατασκευή συμμετρικών μοτίβων είναι από τις αγαπημένες τους επιλογές. Αυτό που μας αρέσει επίσης είναι ότι συχνά συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και μέσα από αυτή την συνεργασία προκύπτουν ολοένα και πιο ενδιαφέροντα και περίπλοκα συμμετρικά μοτίβα.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
Τα τελευταία χρόνια που δουλεύουμε τα μαθηματικά με τον συγκεκριμένο τρόπο προσέγγισης, έχουμε αντιληφθεί πως τα παιδιά ανταποκρίνονται με μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας και συνήθως η προσέγγιση των μαθηματικών εννοιών γίνεται μέσα από κάποιο παιχνίδι ή τραγούδι ή παραμύθι ή μέσα από ένα θέμα ή από μια διαδικασία που έχει νόημα για τα ίδια. Για μας είναι μια πρόκληση με τους μαθητές που κάθε φορά έχουμε στην ομάδα μας να δημιουργούμε καινούρια πράγματα, όσον αφορά τα μαθηματικά.






























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου