Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ 2014-2015 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- 15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

7η Εκπαιδευτική Περιφέρεια
Προσχολικής Αγωγής
Σχολικό έτος 2014-2015
Ενδοσχολική Επιμόρφωση:
« Καλλιεργώντας τη μαθηματική σκέψη των νηπίων»
Νηπιαγωγείο:15ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Νηπιαγωγοί:  Καρατάσιου Στεφανία, Ξύδη Αλίκη, Πατσιαούρα Λένα
Αριθμός συμμετεχόντων παιδιών:18
  • Τίτλος δραστηριότητας: Αφαίρεση
  • Στόχος δραστηριότητας: Αρχικά, να κάνουμε μια επανάληψη της πρόσθεσης και στη συνέχεια  να κατανοήσουν  τα παιδιά , μέσα από το παιχνίδι, την έννοια της αφαίρεσης.
  • Περιγραφή δραστηριότητας: Αρχικά, τα παιδιά τοποθετούν τις 10 κορίνες σε μία ανάλογη διάταξη και-χωρισμένα σε ομάδες- ρίχνουν την μπάλα και σημειώνουν, αφού μετρήσουν,  σ’ έναν πίνακα που έχουμε φτιάξει ,πόσες κορίνες έπεσαν. Έτσι κάνοντας την πρόσθεση βγάζουμε κάθε φορά τον νικητή, αυτόν δηλαδή που πέτυχε το μεγαλύτερο σκορ. Στη συνέχεια μετρά το κάθε παιδί πόσες κορίνες έριξε και πόσες έμειναν και καταγράφει σε ένα ατομικό φύλλο εργασίας τον αριθμό.(μαθαίνοντας την έννοια και το σύμβολο του «βγάζω» ,της αφαίρεσης).
  • Προσδοκώμενα  αποτελέσματα:
  1. Να κάνουν μια επανάληψη των αριθμών από το 1-10
  2. Να επαναλάβουν την έννοια της πρόσθεσης.
  3. Να κατανοήσουν την έννοια της αφαίρεσης
  4. Να διασκεδάσουν μαθαίνοντας
  • Τεχνικές Υλοποίησης της δραστηριότητας:
            Παιχνίδι με τις  κορίνες
·         Τελικό Προϊόν:
1.      Δημιουργία ενός πίνακα καταγραφής των προσπαθειών του κάθε παιδιού
2.      Δημιουργία και συμπλήρωση από κάθε παιδί ενός ατομικού φύλλου εργασίας με πράξεις αφαίρεσης
  • Τρόποι καταγραφής:
1.      Παρατήρηση
2.      Φύλλο εργασίας
3.      Φωτογραφία


  • Αξιολόγηση της δραστηριότητας (Ποια η σχέση του στόχου με το τελικό προϊόν, αν υπήρξε διαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού, ποια  ήταν τα δυνατά  και ποια τα αδύνατα σημεία στον προγραμματισμό και στην υλοποίηση της δραστηριότητας, δυσκολίες που συναντήσατε, αντιδράσεις- συμμετοχή- σχόλια των παιδιών):
Θεωρώ ότι πέτυχε ο αρχικός μου στόχος που ήταν η κατανόηση της διαδικασίας της αφαίρεσης χωρίς να χρειάζεται αναδιαμόρφωση του αρχικού σχεδιασμού. Τα παιδιά το διασκέδασαν , έπαιξαν αλλά και έμαθαν. Αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι ήθελαν να  παίζουμε ξανά και ξανά αυτό «το παιχνίδι» ,όπως έλεγαν τα ίδια.
  • Εσείς, κρίνετε ότι βελτιωθήκατε ως εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης των μαθηματικών; Αν ναι, σε τι;
 Ναι, θεωρώ ότι βελτιώθηκα και περισσότερο βλέπω ότι φέτος με αυτή την διαφορετική τελείως προσέγγιση των μαθηματικών , τα διδάσκω πιο συχνά και με μεγαλύτερη διάθεση. Σ’ αυτό συνέβαλλε το γεγονός ότι διδάσκω πλέον τους αριθμούς , τις έννοιες, τα σύνολα κ.α με τρόπους καινούριους, μέσα από παραμύθια, τραγούδια, ποιήματα αλλά   κυρίως μέσα από το παιχνίδι που αρέσει όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους εκπαιδευτικούς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου